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Description de Banyon Utility Billing

Depuis plus de trente-cinq ans, Banyon Data a fourni son logiciel convivial de facturation des services publics à des centaines d'agences gouvernementales locales et d'entités aux Etats-Unis et au Canada. Ce logiciel de facturation des services publics vous permettra de facturer facilement les clients pour les services d'eau, d'égout, d'égout pluvial, de collecte des déchets, de recyclage, de gaz, d'électricité ou tout autre service que vous souhaitez inclure sur la facture. Ses fonctionnalités incluent notamment les paiements automatiques par virement bancaire, les paiements en ligne sur Internet, la facturation par e-mail, l'interface pour les compteurs, l'impression de l'historique des factures, la suppression des pénalités, l'annulation automatique des chèques sans provision, des tarifs et des horaires flexibles, etc.

Qui utilise Banyon Utility Billing ?

Banyon se spécialise dans les entreprises qui facturent de 100 à 5 000 clients.

Banyon Utility Billing Logiciel - 1
Banyon Utility Billing Logiciel - 2
Banyon Utility Billing Logiciel - 3

Banyon Utility Billing ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Banyon Utility Billing

Banyon Utility Billing

4,6 (14)
1 995,00 $US
unique
Version gratuite
Version d'essai gratuite
35
Intégrations introuvables
4,4 (14)
4,6 (14)
4,5 (14)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
0,35 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
34
9
4,6 (165)
4,6 (165)
4,7 (165)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Banyon Utility Billing

CIS Utility Billing
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation en fonction de l'utilisation
Gestion des taux
Historique des transactions
El Dorado Utility Billing
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation en fonction de l'utilisation
Gestion des données des compteurs
Historique des transactions
Dynamics Billing
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation forfaitaire
Facturation récurrente et des abonnements
Gestion des données des compteurs
Expedite Commerce
Fonctionnalités les mieux notées
Calculs des prix et des coûts
Configurateur de produits
Devis
Utilmate
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Facturation en fonction de l'utilisation
Rapports et statistiques
QuikWater
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
authorize.net
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements en ligne
Paiements électroniques
Traitement des paiements
Simple Billing
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des taux
Traitement des pénalités/seuils
inHANCE
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur Banyon Utility Billing

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
71%
4
21%
3
7%
Elaine
Clerk Treasurer (É.-U.)
Administration publique, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

User friendly utility billing software.

5,0 il y a 6 mois

Commentaires : When I started here 9 years ago, there was a different utility billing program that was not user friendly and I was very glad to switch to one that was easier to use. Since I use it daily, the ease of use was a welcomed change.

Avantages :

The customer service is great. When we need help with something, it's taken care of that day and they know that our issue is an emergency so they try their best to get it cleared up fast.

Inconvénients :

Sometimes the reports are as clear as we would like them to be. But when we call customer support and tell them what we are looking for, they help us create a report that tells our auditors what they need to know in a report custom created for our utility.

Becki
Bookkeeper-Human Resources (É.-U.)
Équipements publics, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great for Medium-sized Utility Business

5,0 il y a 6 mois

Avantages :

My main goal in choosing software was that it NOT be in the cloud. Our service is locally based and has all the functionality we require.

Inconvénients :

Being in Microsoft Access, there are some quirks and sporadic issues, but for the most part it's a good software.

Chris
Finance Director (É.-U.)
Administration publique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Good software, but slow

3,0 il y a 6 mois

Avantages :

Simple and user friendly when it works, great for small municipalities.

Inconvénients :

Constant lag, reports take minutes to load.

Barb
Administrative Assistant (É.-U.)
Équipements publics, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

City of Hot Springs Utility Billing Review

4,0 il y a 6 mois

Commentaires : The overall experience with Utility Billing is good.

Avantages :

Banyon Utility Billing allows for an efficient way of billing and tracking of customer's accounts and usage. It is very easy to transfer and work between the Fund Accounting and Point of Sale Programs

Inconvénients :

The delay in some of the processes and getting an execution run time error message and then being booted out of the program. I would like to see a change made so that when bills are being calculated the Point of Sale Program could still be in use by others in the office.

Trish
Auditor
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis

Comprehensive software - great for our city

5,0 il y a 10 ans

Commentaires : I typically do not like programs written in Access so for me to give such a product a good review, it must be a superior product. Banyon Utility Billing is just that. Every program has its glitches and wish lists, but this program is very stable and reliable. I only have about 250 utility bills to send out each month but I can complete the task in about an hour. We use postcard bills so that time includes tearing the cards apart. I have complete customer information at my fingertips when someone makes an inquiry. Receipt entry is quick and easy. If one customer pays for more than one account with one check, I discovered that if you have a common name associated with each account, you can choose all of the accounts at once and apply the check payment to them all together. The biggest con in receipt entry is if you have a customer that has moved, the current account is not the default top line. You have to move the mouse and select the current account, which is the bottom line. That is fine for mouse users, but for old keyboard people like me, it is annoying. We offer direct payments to our customers. Banyon was very helpful in getting this set up. We had a few trial and error runs, but that was because our bank was new at handling ACH files. The system performs great and our customers love it! We are just starting to use budget billing. It seems to have a few quirks. I don't like that you cannot assess a penalty to a budget billing account, so we only allow budget billing if the customer signs up for direct payments. I would like to see the bill history available on a tab on the customer screen like the trans tab. Still it is easy to access with a right click menu. There is so much more to utility billing that I haven't played with yet. It is a powerful and comprehensive program. Banyon is continually improving the product too. It is very well supported and I would highly recommend it.