15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de iContact

Envois illimités. Support basé aux États-Unis. iContact Email Marketing aide les entreprises de toutes tailles à obtenir des résultats concrets. Des petites entreprises qui viennent de se lancer aux spécialistes du marketing en passant par les agences professionnelles et les expéditeurs d'e-mails de masse comptant entre 25 000 et 500 000 abonnés, iContact propose différentes formules pour répondre à tous les besoins. Bénéficiez d'un gestionnaire de réussite client dédié pour vous aider à rapidement mettre en œuvre la solution, d'un accès illimité à un service de support technique primé et d'une note de livraisons réussies de 98 %.

Qui utilise iContact ?

iContact est idéal pour les petites entreprises, les indépendants, les spécialistes en marketing, les agences et les expéditeurs d'e-mails de masse comptant entre 25 000 et 500 000 abonnés. Les organismes à but non lucratif, les établissements d'enseignement supérieur, les services financiers, les gestionnaires d'événements et bien d'autres encore utilisent iContact !

iContact Logiciel - 1
iContact Logiciel - 2
iContact Logiciel - 3
iContact Logiciel - 4

iContact ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

iContact

iContact

4,5 (595)
14,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
71
54
4,4 (595)
4,4 (595)
4,6 (595)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
476,00 €
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
349
13
3,8 (1 547)
3,8 (1 547)
3,7 (1 547)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à iContact

NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Plan comptable
Rédaction de chèques
Suivi du temps des projets
Campayn
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Répondeurs automatiques
Éditeur WYSIWYG
Gmail
Fonctionnalités les mieux notées
Bloqueur de spam
Gestion des boîtes de messagerie
Recherche/Filtre
SALESmanago Marketing Automation
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Gestion des campagnes e-mail
Segmentation
MailerLite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des campagnes e-mail
Optimisation mobile
e-mail marketing
AWeber
Fonctionnalités les mieux notées
Actions découlant d'un événement
Notifications web
Planification des campagnes
Constant Contact
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des campagnes e-mail
e-mail marketing
Higher Logic Thrive
Fonctionnalités les mieux notées
Discussions/forums
Gestion de la publicité
Rapports et analyses
ActiveCampaign
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Gestion des campagnes e-mail
Gestion des e-mails

Avis sur iContact

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
59%
4
31%
3
8%
2
1%
1
0%
Trevor
Trevor
Art Director (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A Solid Email Platform

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : I get the ability to reach my customers and turn them into return customers week after week and year after year.

Avantages :

iContact is easy to use in most cases. There are tons of different templates and creating your own email template is a breeze. If you get one of the Pro plans they'll even help you make templates for future use, so that's great, too. There are plenty of ways to upload data and keep track of that data. In fact I tend to use iContact to export my data for use on other platforms because it keeps everything so nicely. My point of sale doesn't even allow the breadth of exports and options that iContact does, so it's more than just an email platform to me. Automation is visually very simple and means that I know I'm reaching my audience at the correct times. I no longer have to manually send each email, and with the automation there are tons of options to segment in addition. This means I'm not sending frivolous emails, so that keeps our open rate high.

Inconvénients :

I have three businesses that have to be kept separate and my only big complaint is that I can't copy automation plans or other things back and forth between them. So a lot of time is wasted redoing certain campaigns between the locations. I also think the social connectivity needs to be updated. Twitter for one is outdated and the actual website allows much more text to be posted than in-app. They're several updates behind on Twitter.

Réponse de l'équipe de iContact

il y a 6 ans

Hi Trevor! We are thrilled to hear that iContact¿s design services and automation tools make your job easier and your emails more impactful with your customers. At iContact we value being your one stop shop for your email marketing needs. We also appreciate your feedback about copying your automation plans from one platform to another. We¿ve noted this feature and completely understand how it would be helpful. Thank you and have a wonderful day!

James
Director Information & Communication Technology (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Good solid Email Marketing Product

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : We had great support from our account managers (3 of them over almost 15 years) and it met our email marketing needs very well.

Avantages :

We were able to deploy this to over 200 offices around the country and recommended it to many of our international organizations. We could manage all those accounts from a central office and deploy centrally designed email templates to all our offices. We could easily segment data to target email marketing.

Inconvénients :

The most challenging situation we encountered was we had to split our 200+ accounts into two separate enterprise level accounts, making us have to login to each one separately to locate and update certain things from our central office. I don't believe this is really an issue any longer with the product, but we encountered some issue early on they felt would be handled by splitting into two. It just made management of the whole account structure more challenging.

Réponse de l'équipe de iContact

il y a 9 mois

Thank you very much for the great review. We appreciate your works and having you as a customer!

Pankaj
Supply Chain Officer (Inde)
Matériaux de construction, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Wonderful contact management

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

iContact really helps in maintainin contacts for survey and marketing purposes.

Inconvénients :

I am very happy with all the features of iContact

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I've used iContact for the last five years.

3,0 il y a 6 ans

Avantages :

iContact is a low cost solution for basic email marketing. You have access to a strategic advisor. My strategic advisor always provides thorough answers and/or solutions when requested. iContact offers automation with workflows that are easy and quick to build. The user interface is easy to understand.

Inconvénients :

The response time to fix API issues can be slow. iContact does not offer a post unsubscribe survey. I'm not able to download user profile information when exporting email send statistics - this is important for me when I want to do a quick analysis on my data.

Réponse de l'équipe de iContact

il y a 6 ans

Thank you very much for being a long time iContact customer! We are happy to hear that you have been able to quickly and easily design automations with workflows using your iContact Pro account. We like this feature so much we plan to make it available to all iContact accounts. Thank you as well for your feedback, particularly about adding a post unsubscribe survey. This is being shared with our Product Management team so that it can be reviewed for possible updates in a future release.

Var
Vice President, Sales and Marketing (É.-U.)
Conseil en gestion, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

icontact rev

4,0 il y a 4 mois

Commentaires : It is a good product, easy to use, user friendly and allows us flexibility to do most things,

Avantages :

Ease in using the product - launching, etc., maybe we hasve been tamed to use this product and have gotten used to it; maybe there are other better products on the market, but the fear, cost, time of leaving icontact to explore another one, shudders me.

Inconvénients :

Customer contact support, working remotely, not that very interested in helping.