18 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Point of Rental Software

Depuis 1982, l'éditeur fournit des logiciels de location qui permettent aux entreprises d'atteindre de nouveaux sommets. Ses produits primés sont conçus pour gérer les besoins de votre entreprise, quels que soient votre taille, votre secteur d'activité, votre emplacement et vos objectifs de croissance. L'éditeur est essentiellement connu pour son support client : avec plus de six-cents ans d'expérience derrière le comptoir, il sait d'où vous venez. Maintenant, laissez-vous porter où vous voulez être.

Qui utilise Point of Rental Software ?

Des leaders de la location dans tous les secteurs d'activité (sauf l'immobilier) qui ont l'esprit tranquille en sachant qu'ils sont soutenus par plus de 500 ans de connaissances en matière de location et le logiciel qui a constamment une longueur d'avance sur leurs pairs en termes d'innovation.

Où peut-on déployer Point of Rental Software ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Point of Rental Software
  • Situé à Grand Prairie, É.-U.
  • Fondé en 1982

Assistance Point of Rental Software

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Anguilla, Antigua-et-Barbuda, Argentine et 67 autres

Langues

allemand, anglais, espagnol, français

Point of Rental Software - Prix

À partir de :

Non fourni par l'éditeur
  • Non, pas d'essai gratuit
  • Non, pas de version gratuite

Point of Rental Software n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

À propos de l'éditeur

  • Point of Rental Software
  • Situé à Grand Prairie, É.-U.
  • Fondé en 1982

Assistance Point of Rental Software

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Anguilla, Antigua-et-Barbuda, Argentine et 67 autres

Langues

allemand, anglais, espagnol, français

Point of Rental Software en vidéos et en images

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Vidéo de Point of Rental Software
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Fonctionnalités - Point of Rental Software

  • Alertes/Notifications
  • Barcode/Ticket Scanning
  • Base de données de clients
  • Calcul des pénalités de retard
  • Codes-barres et RFID
  • Comptabilité
  • Devis
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des clients
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des factures
  • Gestion des inspections
  • Gestion des locations
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taux
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Prévision
  • Rapport d'utilisation
  • Rapports et analyses
  • Signature électronique
  • Suivi des ressources

Alternatives à Point of Rental Software

Logiciel de gestion de location basé sur Windows pour les entreprises d'organisation de soirées et de location d'outils. Soutient plus de 700 magasins de location aux États-Unis.
Comprend des fonctions de location et de vente, la recherche d'articles, la gestion des stocks, la comptabilité, la gestion client, etc.
Logiciel de location d'équipement basé sur le web avec applications mobiles. Il s'agit de la seule solution de location qui passe tous les équipements en revue.
Une solution ERP de logiciel de location avec une suite complète d'applications mobiles et de sites web.
Un logiciel cloud complet de gestion d'événements et de location, riche en fonctionnalités, qui va au-delà des besoins de votre entreprise. Ce produit est développé par les professionnels du secteur.
Logiciel ERP leader pour les entreprises de location d'équipement, qui gère les processus administratifs, du point de vente à la comptabilité.
Depuis plus de 20 ans, InspHire est à l'avant-garde du développement de solutions de gestion de location de pointe pour les entreprises de toutes tailles.
Logiciel de gestion de location RentMaster pour les entreprises de location de fêtes, de planification d'événements et de location d'équipement. Version d'essai gratuite de 30 jours disponible.
Logiciel de gestion de magasin de location basé sur Windows qui propose la comptabilité et les états financiers, l'analyse de l'utilisation, l'inventaire et le contrôle des pièces.

Avis sur Point of Rental Software

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
60%
4
26%
3
8%
2
2%
1
4%
Christina
Christina
Controller (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Événementiel, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great experience, always something new to learn.

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : Staying on the forefront of technology, we are able to stay ahead of our competitors and provide our customers with professional services. The enhanced technologies allows us to better track our inventory and communicate easier in and around the organization. This software is the lifeline of our business.

Avantages :

I love how the company is continuously updating their programs and new technology is always being introduced to us consumers.

Inconvénients :

There is an additional cost to every facet of the system, but in the long run well worth the investment.

Réponse de l'équipe de Point of Rental Software

il y a 7 ans

Thanks for your feedback, Christina! We're glad to have you as part of the POR family!

Scott
President (É.-U.)
Transport routier/ferroviaire, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Top level support!

5,0 l’année dernière

Commentaires : We needed to create an integration with POR that allowed us to provide data via the AEMP specification. We were able to do so in a few days; largely due to the high level of support we received from them. They were very engaged with us at every step and answered all our questions promptly. We now have multiple happy customers and are looking forward to adding more. Thank you POR Support!

Avantages :

The ease of integration using the AEMP specification and the ease of configuring the integration within the POR software.

Inconvénients :

We have had no negative experience whatsoever.

Réponse de l'équipe de Point of Rental Software

l’année dernière

Thanks, Scott! We're glad you're enjoying your Point of Rental experience! -Brian

Jyles
Customer Service Associate (É.-U.)
Services aux consommateurs, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Simple to use, but requires learning, buggy and prone to crashing

3,0 il y a 2 ans

Commentaires : Without the system, management of transactions and reservations would be difficult. Despite some notable quality dips, it is baseline functional.

Avantages :

Fairly easy to use. Solid organization.

Inconvénients :

Will frequently crash. Looking up maintenance can also bug out and show an empty log that will not go away until entire window is closed. UI and UX requires a lot of back and forth between pages to accomplish fairly simple tasks such as finding invoices/barcodes. Invoices are not in an obvious spot in between the log and notes. Learning curve is made higher due to back-and-forth menuing that is not obvious at first for newer users and employees. Prone to crashes during contract sign-up when taking too long. Photos don't show up at first in several menus (prepare item for send-out) and don't show until after item is sent out for received.

Réponse de l'équipe de Point of Rental Software

il y a 2 ans

Jyles, thanks for the feedback! Y'all are definitely an outlier as far as our typical users and I'm hoping you've let our support and/or development team know about the issues you're facing - we're very much committed to making the software work well for you - both throughout the entire company and for those at the rental counter. -Brian

Richard
SERVICE MANAGER (É.-U.)
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Equipment Service Manager USER

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Once i finally understood the methods of POR and really learned how to use it, i found that POR is actually quite helpful. i no longer need pen and paper and use my cell phone for notes. POR has made my life easy at work. and when i have a little trouble with the system and or have questions, then the calling POR help desk has never let me down.

Avantages :

1. easy way to view equipment from multiple stores all at once2. easy way to track hard down equipment by setting up priorities3. PO/invoice management is a breeze4. mobile workforce is an absolute game changer in our industry. we are able to capture more income from customers using this feature to our advantage.5. the separation of hard down equipment vs just simple check in equipment is excellent.

Inconvénients :

1. dispatching and routing needs a major update. if you are needing a easy way to automatically add or building a recurring route for the day and or week then this feature is NOT for you. 2. adding items into a multi-store POR system and itemizing by part numbers is a chore.

Réponse de l'équipe de Point of Rental Software

il y a 2 ans

Hey Richard! We're glad you're getting a lot of value out of the software. Dispatching and routing should be fairly easy to set up for recurring routes, but we'd recommend y'all reaching out to our consulting or training teams; they would be able to work with you to examine your current processes and how to accomplish it within POR. You can contact them here: pointofrental.com/consulting. I hope that helps! -Brian

Marlene
President (É.-U.)
Événementiel, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best customer service help!!

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Point of Rental system offers so many strategic factors. The more you learn the program the better to help strategize the growth of your business. To be able to view by category our largest rental items, items worth replacing or let ones go. To monitor day to day the sales, the losses, the client’s comments has helped us know the direction we want to grow our business.

Avantages :

We are so grateful for the help being just a phone call away when we come across an unusual situation with our rental order or we make a mistake and they spend the time to fix it for us. Best customer service help desk I’ve ever experienced!

Inconvénients :

It takes a while to understand and learn all the layers but with patience and help desk it can be learned.

Réponse de l'équipe de Point of Rental Software

il y a 2 ans

Marlene, thanks for all the kind words! We're excited about our partnership as well and to keep working with you in the future! -Brian