Alexandria

Qui utilise Alexandria ?

Grâce à une vaste expérience en matière d'institutions publiques, privées et de recherche, le logiciel d'automatisation pour bibliothèques Alexandria permet de faciliter l'apprentissage dans certaines des institutions les plus connues au monde.

Description de Alexandria

Le logiciel d'automatisation pour bibliothèques Alexandria permet aux bibliothécaires et aux clients de disposer d'interfaces personnalisables ainsi que d'options de configuration et d'hébergement. Accédez à votre catalogue depuis n'importe quel appareil ou navigateur : aucune application n'est nécessaire. De plus, avec un support client 24 h/24, 7 j/7, l'éditeur vous accompagne à chaque étape du parcours.

Alexandria est une puissante solution d'automatisation pour bibliothèques comptant plus de 10 000 utilisateurs, développée pour répondre aux besoins de chaque bibliothèque, quelle que soit sa taille ou sa configuration.

Informations sur Alexandria

COMPanion

http://www.companioncorp.com

Fondé en 1988

Alexandria Logiciel - 1
Alexandria Logiciel - 2
Alexandria Logiciel - 3
Alexandria Logiciel - 4
Alexandria Logiciel - 5
Vidéo de Alexandria
Play
Alexandria Logiciel - 1 - aperçu
Alexandria Logiciel - 2 - aperçu
Alexandria Logiciel - 3 - aperçu
Alexandria Logiciel - 4 - aperçu
Alexandria Logiciel - 5 - aperçu

Comparez Alexandria à des logiciels similaires

À partir de

s/o
500,00 $US/année
s/o
345,00 $US/unique

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Oui

Essai gratuit

Essai gratuit Non
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de Alexandria

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • Support téléphonique
  • Service de support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mac (ordinateur)
  • Windows (ordinateur)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Alexandria - Fonctionnalités

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Authentification unique
  • Bibliothèque de contenu
  • Bibliothèques d'églises
  • Bibliothèques de droit
  • Bibliothèques privées
  • Bibliothèques publiques
  • Bibliothèques scolaires
  • Catalogage/catégorisation
  • Catalogue en ligne
  • Codes-barres et RFID
  • Collecte des frais
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Emprunt et restitution en libre-service
  • Gestion de la circulation
  • Gestion des achats
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des collectes
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des périodiques
  • Gestion des ressources
  • Gestion des ressources numériques
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des séries
  • Gestion des usagers
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion des étagères de réserve
  • Gestion du stockage de données
  • Importation et exportation de données
  • Impression de codes-barres
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Messagerie SMS
  • Numérisation RFID
  • OPAC
  • Paiements électroniques
  • Portail libre-service
  • Prise en charge des bases de données
  • Rapports d'historique
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance de code-barres
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des équipements
  • Tableau de bord d'activités

Logiciels de gestion de bibliothèques : afficher la liste complète

Alexandria - Alternatives

Plus d'alternatives à Alexandria

Avis sur Alexandria

Lire tous les avis

Note globale

4,8/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,4
Service client 4,8
Fonctionnalités 4,5
Rapport qualité-prix 4,7

Évaluer le logiciel

Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.

Écrivez votre avis !
Mercy C.
Assistant To The Director
Bibliothèques, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/10/2018

"Excellent Customer Online Support"

Avantages: To begin with, I just admire the customer support round the clock that they give. It's so hard to get stuck that for instance, you have to wait on their working hours, no! They got my needs.
Cataloging is so superb and one can be in control of the software by navigating across panes easily.

Inconvénients: I have not seen any cons yet, I have been using it for trial and I loved it.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/10/2018
Eileen K.
Media Specialist
Bibliothèques, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/12/2018

"Alexandria is the BEST library circulation system EVER!"

Commentaires: I used Follett's Destiny, in another school district, and I also have many years experience working in public libraries. I have to say that I much prefer Alexandria to Destiny. I wasn't a fan of Destiny. I didn't like the small fonts used, and in a lot of ways it wasn't customer friendly. It is as good, if not better than circulation programs I've used in public libraries. The thing I really appreciate about Alexandria, other than the fact that it is a great system, is their AMAZING tech support! When I've needed something, they've helped me every step of the way. They have assisted me many times, and have gone above and beyond to make sure that I'm successful using Alexandria.

Avantages: Everything on Alexandria is very quick, and it is so easy to use. The size of the fonts for names/titles when checking students' books out, and checking them in is large, so reading glasses aren't needed. Multiple reports are available, and you can also import/export when downloading new students' info, which means it takes only minutes to add new classes to the system, instead of typing in information. Additionally, I love that the scanning of titles and student barcodes is so fast. Everything scans the first time in a nano second!

Inconvénients: Nothing at all! It is a great system and I can't think of anything I'd suggest be changed.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/12/2018
Shirley L.
Librarian
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/03/2015

"Choose Carefully"

Commentaires: This software has been in use in my district for many years. Overall, since it is cheap, it was the one we decided on and we drank the kool-aid in believing that the company would go above and beyond to help us.
Unfortunately, customer service is not always helpful and the support people know little to nothing about .mrc records.
Somewhat disappointing when you compare it to the big companies.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/03/2015
Utilisateur vérifié
Librarian
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/05/2021

"Partnering with Alexandria to meet information demands of the 21st century."

Commentaires: Since we implemented Alexandria, we no longer worry about data security, cloud based Alexandria takes care of that

Avantages: Alexandria serves as a portal for the vocational training college which gives students access to a myriad of information services. The beautiful thing is that the software is hosted by the manufacturer, removing the need for installation, upgrades and security. We we made subscription, Alexandria takes care of the rest. We find it efficient that all the students at the college use the same user license. While accessing the online library resources, the students enjoy using their own devices, including android based. We also noted that by using Alexandria, we killed two bird with one stone. Alexandria partners with other library solutions, helping us to implement the time saving copy cataloguing as well as providing a platform for subscription of E-Books.

Inconvénients: We so much rely on internet connectivity to access the library solution. It is frustrating to both staff and patrons when internet is down, as access is not possible.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/05/2021
Joni M.
Learning Commons Supervisor
Gestion de l'enseignement, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/12/2018

"Alexandria library software for our High School"

Commentaires: Recently we added classroom collections of all of our English department teachers. This should have been done as the books were added over the years, but it was not. Our teachers were quite reluctant to have to learn new software and all, but now that it's done they think it's pretty slick! They love that they can find a title in another classroom if they don't have a copy themselves.

Avantages: Alexandria offers so many things. It's a great way to organize our collection and know immediately whether we have an item, where it is, and whether it's available. I can fine-tune reports so I can zero in on exactly what I need to know. I can personalize fields and settings, and I can set permissions to restrict how much information others in our building can access or edit. Tech support is top notch! They address my questions and concerns with clarity and with respect, even when I feel I may have a silly question. I've learned much about Alexandria by calling tech support with a few questions and then hearing them explain a better way to do what I'm trying to do.

Inconvénients: Maybe a con is that Alexandria is capable of doing so much that I am not even aware of.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/12/2018