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Description de Orchard Software

Orchard Software est un produit leader dans le secteur des systèmes d'information de laboratoire qui offre une variété de solutions d'information de laboratoire. Les systèmes d'Orchard sont installés dans des groupes de cabinets et des cliniques de toutes tailles, des hôpitaux, des laboratoires de référence, des laboratoires de gestion de la douleur, des centres de santé des étudiants et des organismes de santé publique. Les systèmes d'Orchard prennent en charge les tests cliniques, de microbiologie, moléculaires, de cytologie et de pathologie anatomique sur le lieu de soins, ainsi qu'une solution de sensibilisation pour la connectivité des DMP (dossiers médicaux partagés) et l'accès à distance.

Qui utilise Orchard Software ?

Professionnels de l'informatique et des laboratoires américains et canadiens. Il n'y a pas de limite à la taille des laboratoires.

Orchard Software ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Orchard Software

Orchard Software

3,9 (14)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
59
Intégrations introuvables
3,8 (14)
3,3 (14)
3,9 (14)
VS.
Prix à partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Le plus évalué
300,00 €
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
132
15
3,9 (23)
3,7 (23)
4,4 (23)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Orchard Software

LabCollector LIMS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des instruments
Gestion des stocks
Rapports et analyses
Dendi LIS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes de laboratoire
Stockage sécurisé des données
Échantillons de tests
Apex LIS
Fonctionnalités les mieux notées
Dossier médical informatisé et partagé
Gestion des audits
Gestion des échantillons
CGM SCHUYLAB
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des flux de travail
Gestion des instruments
Gestion des échantillons
CloudLIMS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des instruments
Gestion des échantillons
Rapports et analyses
LabWare LIMS
Fonctionnalités les mieux notées
EDI
Gestion des instruments
Gestion du stockage de données
Uncountable
Fonctionnalités les mieux notées
Cahier de laboratoire électronique
Gestion des échantillons
Laboratoires
Avalon Laboratory System
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des échantillons
Intégration d'instruments de laboratoire
Échantillons de tests
TEEXMA for LIMS
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des flux de travail
Gestion des tests et de l'assurance qualité

Avis sur Orchard Software

Note moyenne

Note globale
3,9
Facilité d'utilisation
3,8
Service client
3,9
Fonctionnalités
3,9
Rapport qualité-prix
3,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
43%
4
29%
3
7%
2
21%
Peggy
Peggy
Laboratory Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Cabinets médicaux, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Of the software that I have used or managed, Orchard is by far the most intuitive and comprehensive

5,0 il y a 7 ans

Avantages :

From the start, the trainers, training program and training facility are impressive. As an administrator, you have the ability to customize software to your existing workflow, create your own quality reports and metrics, or have Orchard assist you in creating them. There is a high level of on site support from installation preparation through implementation and go live, and continuity of support post go live with a very responsive remote tech support team ( 24/7) . It was a huge decision, and purchasing Orchard Software and everything that comes with it has been a benefit to our laboratory. We will continue to utilize Orchard products as more extensive options are developed and become available to meet the need or our growing laboratory.

Inconvénients :

The result approval process could be a bit more streamlined for cytology, we are currently working with technical support on improving that process.

Andrea
Lab Manager (É.-U.)
Cabinets médicaux, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

LabDAQ for the Clinical Lab

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : I've used several different LIMS systems throughout my career and this is by far the most flexible of any system I've used.

Avantages :

Adding assays is quite easy and being able to program different rules in order to customize our client's experience is extremely important.

Inconvénients :

Not being able to customize our own reports is a little frustrating. I wasn't the administrator who set this up at this laboratory and now I'm stuck with his design unless we pay more.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Harvest is limited in that it shows thousands of samples are pending, yet it can be only hundreds.

2,0 il y a 7 ans

Commentaires : Simplicity of tracking patient history and repeated results. It also is linked to another LIS that we use and it's easy to switch back and forth when reviewing information.

Avantages :

What I like most about this software is that it's easy to track repeated samples, see patient history, and edit results.

Inconvénients :

At the Certifying level, we blindly go through data until we see a sample that is complete, then assess. When you have results coming in from different departments as we do, there's no tab that sorts the completed results. For example, we choose an accession, there are no results yet, then move on to the next one which is also empty, and then maybe ten below it, there's data to look at. There is an Orders With Results tab but that will only show the results of the accession that are complete, yet often there are still results pending from different departments, so it will not be in that view along with the completed results. It makes our process inefficient and untimely.

Jeff
Lab Director (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

LIS Changes

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Up until the last few years, the customer service, product changes/flexibility, pricing was pro-customer. At this point, I believe it time to evaluate other LIS's if the price point no longer supports selecting Orchard and the
iews of their employees are no longer pro-customer.

Avantages :

Since 1997 I have been a strong Orchard advocate. The flexibility it enables us is fantastic. Able to customize most everything. As a lab consultant, I implemented/purchased a number of Orchard LIS's due to it being easy and quick to learn for staff.

Inconvénients :

With new ownership I see a major increase in all pricing (interfaces, licenses, service). Invoices are generic with absolutely no details even when repeatedly asked to get it itemized. Old mentality customer service by leaving voicemails with no answers instead of emailing responses. Data mining is weak. Not as good as value that it was when [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] owned the company.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Cabinets médicaux, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Functional, but Not Intuitive

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : Orchard customer support is very responsive and thorough.

Avantages :

Orchard is able to act as a productive catalyst between multiple EMRs, interfaces, medical practices, hospitals, and so on. When configured correctly, it processes results quickly and keeps an excellent log to provide a full picture of order traffic.

Inconvénients :

Orchard has jury-rigged many solutions over the years which can cause problems with stability. It is not uncommon for us to have to restart their LIS server due to hiccups.

Réponse de l'équipe de Orchard Software

il y a 6 ans

Dear valued customer, Thank you for taking a moment to share your user experience with our suite of products. If possible, we would greatly appreciate the opportunity to address your facility's concerns. Feel free to contact me at (800) 856-1948. Sincerely, Kerry Foster VP of Marketing