15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Cvent Event Management

Cvent is the global event marketing and management technology leader. Cvent offers software in-person and virtual event solutions for online event registration, in-event engagement, venue selection, event apps, e-mail marketing, and web surveys. Cvent solutions optimize the entire event marketing and management value chain and have enabled clients around the world to manage millions of meetings and events.

Cvent solutions maximise the impact of in-person, virtual, and hybrid events.

Qui utilise Cvent Event Management ?

No matter your industry, Cvent has experience in helping organizations of all shapes and sizes to better plan, manage, market, and analyze their in-person and virtual meetings and events.

Cvent Event Management Logiciel - 1
Cvent Event Management Logiciel - 2
Cvent Event Management Logiciel - 3
Cvent Event Management Logiciel - 4

Cvent Event Management ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Cvent Event Management

Cvent Event Management

4,4 (926)
660,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
103
11
4,1 (926)
4,1 (926)
4,5 (926)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
39
12
4,5 (325)
4,3 (325)
4,4 (325)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Cvent Event Management

Hopin
Fonctionnalités les mieux notées
Chat en temps réel
Enregistrements
Inscription en ligne
GoTo Meeting
Fonctionnalités les mieux notées
Conférences vidéo
Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
Partage d'écran
SpotMe
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des inscriptions
Streaming en direct
Webex Events (Formerly Socio)
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des participants
Planification des événements
EventCreate
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des inscriptions
Gestion des participants
Planification des événements
Accelevents
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des inscriptions
Gestion des participants
Inscription en ligne
PhraseExpander
Fonctionnalités les mieux notées
Détection d'abréviations
Graphiques
Récupération de données
Swapcard
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des inscriptions
Gestion des participants
Streaming en direct
EventMobi
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des participants
Mises à jour en temps réel

Avis sur Cvent Event Management

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
57%
4
35%
3
6%
2
1%
1
1%
Brianne
Assistant Director
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion de l'enseignement, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

One-Stop for Event Management and Registration Needs

5,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Pascal
Emea event manager (France)
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Une solution daté et extremement cher. A fuir !

1,0 l’année dernière

Commentaires : Ce produit est a fuir! Le support sur la zone Europe est tres aléatoire. Ils sont tres forts pour vendre la solution et une vraie catastrophe pour vous aider !

Avantages :

Cette solution est connu sur le marché américain et sans doute pensé pour ce marché uniquement.

Inconvénients :

L'interface de gestion est completement à revoir. Elle est daté et anti pratique. La gestion multi langue est tres mal supporté. Effectuer une mise en page et tester le résultat vous demandera plus que du temps...

JulieMichelle
JulieMichelle
Program Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Costs are offset by benefits

5,0 il y a 7 mois

Avantages :

Reporting is an excellent feature that allows real-time reporting on almost anything you can think of (there are tons of standard reports built into the system, but you can also create custom reports). Being able to provide stakeholders with a link to run reports on-demand saves a lot of time on the planner's end. The event website is easy to edit and keeps attendees up-to-date with information (thereby cutting down on calls and emails with questions). Emails can be set up to be sent out automatically upon certain parameters being met.

Inconvénients :

Cost is a bit higher than other event management platforms, but tends to have very few glitches (if any) and provides excellent management of events from a couple of people to thousands. I have worked with other platforms that could not handle large groups without crashing, so the consistency in performance is a comfort. Oftentimes, you'll find the cost of the platform is offset by time savings.

Cate
Director of Constituent Relations (É.-U.)
Événementiel, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy to Use; professional

5,0 il y a 5 mois

Commentaires : I have absolutely loved working with Cvent and have been a loyal customer for a decade. I highly recommend Cvent Event Management!

Avantages :

The Cvent Event Management Platform is so easy to use! The team at Cvent sets you up for success, training you and your team to build your own registration systems and event emails. This allows you to have full, customizable control of the product and create a seamless and branded experience for your users.

Inconvénients :

The cost is a bit higher than some other platforms, particularly if you only have limited use for the system.

Liz
Director of Marketing and Events (É.-U.)
Événementiel, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Solid Product But Deceptive Sales Tactics

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

Cvent offers a robust event management platform, complemented by an efficient abstract management system. The suite is enriched with extensive training resources, facilitating seamless deployment of event websites and meeting applications.

Inconvénients :

We recently encountered a significant issue with Cvent. Despite upgrading our services, we were inaccurately charged for onsite equipment and additional items we no longer utilize. Efforts to resolve this through the sales representative have been ongoing for months, with little progress. Upon reviewing past communications, it's evident that the charges contradict the terms discussed during our upgrade. The response from the current sales representative, attributing the error to a predecessor and offering a credit conditional on a three-year renewal, is disappointing and unprofessional. This approach has unfortunately tarnished our long-standing relationship with Cvent.

Beth
Executive Director (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Complicated System with Missing Functionality

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : Overall, I have been very disappointed in the service. Not easy to learn and Cvent should not have released a new version with very basic and essential capabilities missing.

Avantages :

Cvent is nice in that it has thought of many of the different scenarios planners need to communicate, offer registration for and track for each event. The integrated credit card processing makes handling the financial aspect of meetings much easier.

Inconvénients :

This software is extremely difficult to learn and use. Cvent is also switching from a legacy system to a new one. If you use the legacy system, not only are you wasting your time learning a system that will be eliminated, but your events will disappear after the change as they can't be transferred. Yet the new system is missing very essential functionality making its use very limited. None of this was clearly communicated during the sales process. The app feature is very overpriced and extremely limited in its capabilities. Also, the system is not a full life-cycle system. There are no features to help centralize the actual planning of the event - it does have RFP and budgeting features, as well as registration, but completely ignores room set, a/v programming, etc. Doesn't eliminate having other documents and spreadsheets outside of the system for organizing events. So, I would not consider it an "event management" system.