15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Procare Solutions

Le système tout-en-un de Procare Software est utilisé par plus de 30 000 entreprises de petite enfance et est la SEULE solution complète de gestion de garde d'enfants conçue pour évoluer à votre rythme. Rationaliser les données des familles/enfants dans les garderies, les crèches, les programmes extrascolaires, les circonscriptions scolaires et les centres d'activités pour enfants. Disponible à partir de 99 $/mois - Procare simplifie la collecte de frais de scolarité, la gestion des salles de classe, les échanges avec les parents et l'accès aux données grâce aux services intégrés exclusifs de Tuition Express & KidReports.

Qui utilise Procare Solutions ?

Procare offre ses services aux entreprises et professionnels de la petite enfance qui ont besoin d'une solution complète de gestion pour offrir des services efficaces et de qualité dans leurs centres.

Procare Solutions Logiciel - 1
Procare Solutions Logiciel - 2
Procare Solutions Logiciel - 3
Procare Solutions Logiciel - 4
Procare Solutions Logiciel - 5

Procare Solutions ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Procare Solutions

Procare Solutions

4,6 (2 116)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
39
7
4,4 (2 116)
4,5 (2 116)
4,6 (2 116)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
56
Intégrations introuvables
4,6 (3 607)
4,6 (3 607)
4,6 (3 607)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Procare Solutions

Lillio
Fonctionnalités les mieux notées
Portail parent
Rapports quotidiens
Suivi des présences
Kangarootime
Fonctionnalités les mieux notées
Emprunt et restitution en libre-service
Sécurité des données
Traitement des paiements
Playground
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements électroniques
Portail parent
Suivi des présences
ChildWatch
Fonctionnalités les mieux notées
Inscriptions et intégrations
Rapports quotidiens
Suivi des présences
LineLeader by ChildcareCRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des leads
Suivi des interactions
Tadpoles
Fonctionnalités les mieux notées
Portail parent
Rapports quotidiens
Suivi des présences
brightwheel
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des communications
Portail parent
Suivi des présences
Jackrabbit Gymnastics
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Inscription en ligne
Paiements électroniques
myKidzDay
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des communications
Gestion des repas/de la nutrition
Portail parent

Avis sur Procare Solutions

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
68%
4
25%
3
6%
2
1%
1
0%
Bailey
Owner
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Procare in a nutshell

4,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Boukary
ADF (Mali)
Administration publique, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Prore Solution

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : Procar solution me permettre de pouvoir vendre et d'acheter et me donne des idées pour l utilisation

Avantages :

Oui bien l'intégralité de l'utilisation de ces produits est très facile

Inconvénients :

Oui la fonctionnalité de ces produits vraiment essentiel pour moi

Marlene
Marlene
Administrator (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great Software for Child Care Centers

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : We love this program. It provides us with one place to quickly find out so much information. Log-in and see total enrollment, enrollment by classes or ages. Tracks child information without searching through files or looking in multiple places. Tracks employee attendance and any other info you might want to add like: Date of Hire, schedules, vacation time accrued or used, etc. Many things a pre-programed, but you can personalize it yourself or request assistance from a fantastic customer service person. This makes my job so much easier, especially with continual changes to State Day Care Licensing regulations. You do have to enter each child's information when they enroll, but once and it's done. Can update any information with only a few clicks and everyone that you assign a role can see everything.

Avantages :

Simplicity of use. Saves paperwork. Can be used to create reports. Easily see everyone who is still in the building (children and staff members). Records many different types of information (attendance, immunizations, medicals, state required paperwork, Food Program info for the USDA CACFP, tuition fees, and other misc info.) You can program it to add user specific information such as allergies, restricted pick-up, authorized individuals for pick-up, etc. We even have a door unit that stores fingerprints of authorized individuals for pick-up and then allows the door to unlock for entry.

Inconvénients :

W e have had to replace the door unit after someone cracked the screen and someone just chipped the fingerprint reader which may need replaced (it is still working). This is the result of individual user misuse though and not an actual flaw of the program or hardware. There is an annual update fee, but it is well worth the cost for the time and paperwork it saves.

Jenifer
Director (É.-U.)
2128, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Game changer in the office and Classroom

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : We have used several methods of accounting in communication in our Learning Academy and by far Procare has been the one that stands out for both billing and classroom tools

Avantages :

The communication my parents and teachers can have to assure that the children have the best environment and tools for that individualized experience.C

Inconvénients :

I wish there were a few tools with the billing to truly be more turnkey than it is at the moment.

Denise
Owner (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

You can do better.

3,0 il y a 11 mois

Commentaires : I would describe it as hot and cold. I am resentful that I was forced to switch from Sandbox but I am doing my best to make the most of it. I get good feedback from the parents and frustration from the staff.Overall, I plan to stick with it in hopes that you will continue to improve services. I really appreciate the substantialness of this survey. It allowed me to say what I really think and not just guide answers on a path that suits the company best. This level of survey gives me hope that Procare actually does care about their clients. Thank you.

Avantages :

I adore [sensitive content hidden], who gently guides me through trainings. Give her a raise, give her two raises, she's awesome.I like that the parents like it.Tuition express seems pretty good. Needs a few tweaks, but otherwise a decent product.I like that it works with both apple and android fairly well.I love that you can send video and it's good quality.I feel like I will appreciate more features as I learn them.

Inconvénients :

1. Reports. The absolute worst! I shouldn't have to buy another program just to download, read and print out simple reports. Please see your SANDBOX reports and do that.2. Messaging. Maybe add a filter that allows me to see my message 1 time with everyone I sent it to. I do not need to look at the same message 120 times on the same page! 3.Chat bots... I agree they need to be there, but they're not super accurate or always that helpful.4.Customer phone support. I sat on hold for 47 minutes yesterday. Maybe add a wait in line, call back feature.5. Newsletters, attachments and flyers. This could be a little more user friendly. I would really appreciate the ability to upload premade flyers, parent announcements, calendars, etc in the messaging feature.

Michelle
Assistant Director Curriculum (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Procare is the Solution

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : We are happy with our Procare Solutions subscription and don't plan using any other app at this time.

Avantages :

We use Procare to not only send real time communication to parents but also as administrators we get to see a snapshot of each classrooms day. Parents rave about the ability to see daily updates and pictures of their child when they have to be away at work.

Inconvénients :

Sometimes we have issues with the app right around the time there is an update. The issues are usually resolved quickly.