15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Dentrix

Plus de 35 000 cabinets dentaires s'appuient sur le logiciel de gestion de cabinet Dentrix. Dentrix est l'un des meilleurs sur le marché, car il fournit des solutions pour les deux aspects de votre cabinet : le côté commercial et le côté clinique. De plus, Dentrix vous aide à construire votre cabinet avec le logiciel d'innovation intégré eServices qui ajoute à votre système et à vos produits de nouvelles capacités provenant des meilleures entreprises de technologie dentaire.

Qui utilise Dentrix ?

Propriétaires de cabinet dentaire indépendant qui recherchent un système complet de gestion de cabinet pouvant s'adapter à la croissance.

Dentrix Logiciel - 1
Dentrix Logiciel - 2
Dentrix Logiciel - 3
Dentrix Logiciel - 4

Dentrix ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Dentrix

Dentrix

4,3 (359)
8 000,00 $US
unique
Version gratuite
Version d'essai gratuite
36
Intégrations introuvables
4,1 (359)
4,0 (359)
4,1 (359)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
49
6
4,1 (147)
3,9 (147)
4,2 (147)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Dentrix

Eaglesoft
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Gestion des rendez-vous
Graphiques
Curve Dental
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Gestion des rendez-vous
Graphiques
PBS Systems
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des espaces de vente
Dentrix Ascend
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Gestion des rendez-vous
Graphiques
ACE Dental
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Gestion des rendez-vous
Graphiques
Easy Dental
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des rendez-vous
Graphiques
Imagerie et rayons X
DENTECH
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Gestion des rendez-vous
Planification de traitement
Open Dental
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Gestion des rendez-vous
Graphiques
Nimble
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des leads
Suivi des interactions

Avis sur Dentrix

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
53%
4
34%
3
6%
2
3%
1
4%
Kristen
Kristen
Dentist/practice owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great dental software backed by excellent company

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : We love HS and dentrix for our practice!

Avantages :

Dentrix is very user friendly and has many features for many needs

Inconvénients :

Too many clicking steps, not cloud based and not enough initial training. You have to dig to get the full use out of this product. Once you do, though, it’s great

Dominique
Dominique
transcriptionist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Traduction et localisation, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Dentrix was a lifesaver at my previous job.

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : My previous job at my father's dental office worked with paper files for the first 30 years. We finally convinced him to upgrade and get a computer system. We chose Dentrix and I'm glad we did! I don't have experience with others to compare, but it was such a great software. Also, you can print out the patient's chart to have a backup paper chart to file in case of an emergency.

Avantages :

- Dentrix has a ton of features that makes scheduling appointments mostly easy and stress-free. - It's easy to find the codes after the patient received their treatment and add it to their digital chart. - Easy to print patients' charts for backup files. - Billing made easy. - Customer support was always excellent

Inconvénients :

- Costly. - It can take a bit to learn everything within the software. - Only Windows compatible. I have Windows but that can be an issue for those who are Mac owners. - When scheduling appointments, sometimes the boxes cover other appointment times making them nonvisible, which ultimately makes you not realize an appointment is there and mess up the appointments for that time slot and surrounding.

Aleida
Office manager (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Dentrix over your other software systems

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Definitely rate dentrix a 9/10, overall it’s a great tool and keeps the he office flowing without many issues

Avantages :

How user friendly it is. Easy to train on and very efficient

Inconvénients :

The crash of the software at the most inconvenient times

Paul
owner (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Customer service is Poor. And expensive.

2,0 l’année dernière

Commentaires : They are giving me a pain right now. I have had to upgrade my computers many times to handle their upgrades, and their program is never re written, the program just gets larger each time.

Avantages :

very large expensive program, employees find it hard to learn, some even quit. not intuitive. requires a lot of training for new employees.

Inconvénients :

the customer service. they are always sending you offshore, and the techs are not trained. you have to call back a lot to find a competent tech. they don't service you well.For instance, I have called 3 times to upgrade Dentrix software to a more current version. Each time I was told that the person who installs the software has gone home. On Today's call, the person answering the phone said that the installer had gone home. It is the 4th time I have called, and I asked why he has gone home since it is only 2:30 PM in the afternoon. The representative said he only installs Dentrix updates Monday-Thursday 5AM - 2 PM and Fridays 5AM to 1 PM! I am so angry because had any of the other people answering the phones told me this, I would have known when to call back! This is terrible customer service! Do they only have one person installing Dentrix updates? I am so upset that I drove to the office on a day off specifically to install this update, at 2:30 pm AND THE INSTALLER HAS GONE HOME AGAIN! What the heck is going on? I also scheduled a call from the installer and never got a call back. This is really Mickey Mouse for a company that is supposed to be the biggest and the best. I am really beginning to regret working with Dentrix.

Sally
Office manager (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Dentrix reliable and easy to learn.

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : We have been very happy with Dentrix overall - we have outsourced a few areas but other than that - 35 years and going strong!

Avantages :

I have been using Dentrix for 35 years and it has grown with the times and always remained easy to use with regular updates.

Inconvénients :

It would really help to have ortho maximums added/ with insurance codes used. Also if a patient is under 14 auto detect the prophy a child prophy. Fluoride has an age in coverage tables / dentrix should auto detect they do or don’t have coverage.