Description de JobBOSS²

ECI JobBOSS est un logiciel de gestion d'atelier basé sur les tâches conçu spécifiquement pour les fabricants en mode personnalisé et en mode mixte ; il s'agit d'une solution intégrée, depuis le devis au paiement, qui offre la visibilité et le contrôle complets d'une entreprise de fabrication. Disponible en tant que logiciel cloud ou sur site, chaque option offre des types de licence souples et des abonnements mensuels, qui vous donnent le pouvoir de choisir la meilleure solution pour votre entreprise. Les tableaux de bord affichent en temps réel les informations critiques pour l'activité.

Qui utilise JobBOSS² ?

Destiné aux fabricants de petite et moyenne taille, JobBOSS offre une option pour les fabricants de mode personnalisé et mixte avec une solution soit sur site, soit hébergée.

JobBOSS² Logiciel - 1
JobBOSS² Logiciel - 2

JobBOSS² ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

JobBOSS²

JobBOSS²

4,2 (865)
Indisponible dans votre pays
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
136
1
4,1 (865)
4,1 (865)
4,4 (865)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
322
13
3,8 (1 309)
3,8 (1 309)
3,7 (1 309)

Alternatives à JobBOSS²

NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Alerte de paiement en double
Analyse des risques
Modèles personnalisables
Cetec ERP
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Nomenclatures
Claris FileMaker
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion du stockage de données
Sauvegarde et récupération
QuickBooks Payroll
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la paie
Rapports de paie
Versement direct
REALTRAC
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des bons de commande
Gestion des stocks
Rapports et analyses
Platinum system
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des réclamations
Notes SOAP
Dynamics 365
Fonctionnalités les mieux notées
Compte de résultat
Gestion des bons de commande
Revenu et bilan comptable
QuickBooks Desktop Enterprise
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Rapprochement bancaire
Reporting financier
TrueERP
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion financière

Avis sur JobBOSS²

Note moyenne

Note globale
4,2
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,0
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
41%
4
45%
3
8%
2
3%
1
3%
David
David
Vice President (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

E2 Shoptech revolutionized our shop

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

1. No IT guy cost to maintain server. 2. Can use inexpensive workstations. We use Chromebooks for data collection. I also use a chromebook for trips. 3. Android/Apple app for tablets that can be used for data collection 4. Also just released an app for employees to check in and out from their phone. You can post stock from this app. 5. Work from anywhere. I was in Minnesota 2 weeks ago during a blizzard. I was at starbucks, posted up next to the window, working on my chromebook with no hick ups. 6. New updated features over the old system. Better reports. More capable Hot Spots. 7. Works the same as the old system, just things are in different spots. 8. Better, more efficient user interface 9. Easier to customize reports 10. Just introduced Dashboards

Inconvénients :

1. The subscription price. 2. Cert control in general can be better. 3. Employee Clock in Module is a pain. You cannot edit someone time until they are clocked out.

Elliott
Engineer (É.-U.)
Automatisation industrielle, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Excellent Product

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : We are happy with the software and look forward to the future. The consistent upgrades are promising and encourage users to stay, but we hope that the price does not go up exponentially with the merger with ECI.

Avantages :

The software is powerful and easy to use a majority of the time. Support is helpful and readily available. We use E2/Jobboss2 for all of our estimating, order management, quoting, purchasing, scheduling, and more. After 6 years with the software it is definitely sustainable and a needed tool in our shop.

Inconvénients :

The homepage user interface is difficult to look at. There is a lack of customization options concerning fonts, text size, etc. Right now we have to use third party extensions to try and adjust fonts so some of our users can read the text properly. These extensions tend to cause problems with the logos so navigating becomes a little more difficult if you aren't familiar with where the buttons are. Implementing higher contrast homescreens would be beneficial and/or having an ingrained option for text size customization.

Keith
VP of Operations (É.-U.)
Matériaux de construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Poor functionality but "Software Functions as Designed"

1,0 il y a 4 semaines Nouveau

Avantages :

Nothing of value for us to comment on because we couldn't use the software to receive materials or properly account for our inventory.

Inconvénients :

Too numerous to detail. Tech support, training and customer service keep telling us the same thing, "Software Functions as Designed". We don't see how we can use this job shop software for metal manufacturing and they aren't offering any workable solutions.

Susan
Controller (Canada)
Génie mécanique ou industriel, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Users since 2005

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : My overall experience has been very good with all E2 aspects, my concerns have always been handled professionally and quickly. They have been able to modify or create a new program I have requested in a timely efficient manner.

Avantages :

I like everything about this software. We have two sites, although we are considered Aerosafe Companies we are in fact two separate companies with their own receivables and payable. I like that I can switch back and forth with ease. I use the accounting modules mostly which are wonderful, I have never had a problem with them. I also use the Purchasing module as I order tooling, material, supplies etc., The Inventory module is great allowing me to allocate all items to a GL code I have set up.

Inconvénients :

There are no cons as far as I am concerned and would recommend it to anyone. I have done so on more than one occasion.

Roy
President/Gen.Mgr. (É.-U.)
Pétrole et énergies, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Gem-Trim of Houma, LLC (Manufacturer of Control Valve Parts)

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Our experience has been excellent.

Avantages :

Gem-Trim is a small manufacturing company of control valve parts. The E2 Shop System fit our company perfectly with the three modules we needed (Manufacturing, Financial, Quality). E2 is not a multi layered system like some of the other systems we looked at. Gem-Trim uses all three modules to a high degree and the three modules compliment each other and provides management to a vast amount of information. The E2 System is an extremely user friendly product but still gives a small company the big company profile.

Inconvénients :

There were some minor obstacles in the program we had to overcome and adjust to, but the support from the E2 staff was a tremendous help and assisted us through those situations.