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à choisir le meilleur logiciel

Description de Bloom

Bloom est un logiciel de gestion de la relation client qui permet aux professionnels indépendants de gérer leur activité de bout en bout, de la facturation au suivi de projet. Avec des fonctionnalités comme la génération de devis et factures, la signature électronique de contrats, un portail client, la gestion de projets et des galeries média, Bloom offre une solution complète pour automatiser les tâches administratives et se concentrer sur le travail important.

Qui utilise Bloom ?

Les professionnels créatifs, les petites entreprises de services, les éducateurs, and les consultants indépendants.

Bloom ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Bloom

Bloom

4,3 (12)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
6
Intégrations introuvables
4,8 (12)
4,8 (12)
4,1 (12)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
476,00 €
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
348
13
3,8 (1 479)
3,8 (1 479)
3,7 (1 479)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Bloom

NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Alerte de paiement en double
Plan comptable
Rédaction de chèques
Calendly
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmation et rappels
Réservation en ligne
Synchronisation du calendrier
Sprout Studio
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des leads
Gestion des rendez-vous
Planification des rendez-vous
17hats
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion de projets
Planification
HoneyBook
Fonctionnalités les mieux notées
Création des factures
Facturation
Traitement des paiements
FreshBooks
Fonctionnalités les mieux notées
Création des factures
Facturation
Facturation en ligne
Clio
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion de cas juridiques
Suivi du temps
Marketing 360
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des comportements
Gestion de site web
Gestion des flux de travail
Bitrix24
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Base de données de clients
Confirmation et rappels

Avis sur Bloom

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
50%
4
42%
2
8%
Gregory
Gregory
DJ (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Musique, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

The BEST CMR platform for creatives

5,0 il y a 10 mois

Avantages :

Bloom is a remarkable CMR platform designed specifically for creative artists. With its user-friendly interface and powerful features, it streamlines artist management and enhances client relationships. The platform's centralized hub allows artists to store and organize client information efficiently, while its seamless communication channels enable smooth collaboration. Customizable workflows cater to individual preferences, and robust analytics provide valuable insights. While there's room for improvement, Bloom is an excellent choice for creative professionals seeking to optimize their operations and grow their business.

Inconvénients :

While there may be room for minor improvements, Bloom's overall performance and features outweigh any limitations. If you are a creative artist looking to optimize your client relationships, project management, and business growth, Bloom is a platform worth considering.

Martin
Wedding Photographer (É.-U.)
Photographie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I'm a fan. I have watched the platform Bloom.

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : Great customer service, they listen to every suggestion , and take action on any issue that you have. they do it very quickly too.

Avantages :

Bloom has the ability to capture leads, start the process of an inquiry, and email sequence. You can embed a messanger and call to action into your website. Set up a lead funnel. Instant booking and calendar integration for setting up calls. Sending invoices and contracts, collecting payments. Delivering Image galleries. Client portalI have witnessed the growth and developments of this platform over the last 5 years. It's incredible how fast suggestions on new features are designed and implemented. It just keeps getting better and better. I highly recommend this CRM. I saved a ton of money on multiple subscriptions to other programs that are all included in Bloom

Inconvénients :

I would like them to have more template options within the website and gallery features. I want the branding options within the email, forms, and client portals to have more designed elements. It is a simple and clean design. Print fulfillment would make it the perfect platform.

Stephen
Owner (É.-U.)
Photographie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Very buggy.

2,0 il y a 5 mois

Commentaires : Frustrating! So much of this is awesome, but the basics? Like, actually working? Yeah, that doesn't work properly.

Avantages :

Bloom has a ton of features that are well thought out. It has a great look, and it's updated all the time. They're adding features on a monthly basis.

Inconvénients :

It's...so...buggy. There are great features--when they work. For example, Bloom has an online scheduling feature. It's easy to embed in your website. Love it! So for that to work, you need it to synchronize with your other calendars, such as Google Calendar. Of course. Here's the deal: bloom doesn't reliably import data from your google calendar. It does SOMETIMES, and other times, for no apparent reason, it doesn't import other events. Other examples include that emailed invoices don't always go to the right people, etc. Bloom has so much promise, except...it doesn't actually work properly. A few more cons: I spent a month going back and forth with tech support over this. They kept telling me "our tech team will look at this first thing tomorrow." No results.

Eli
Owner (É.-U.)
Photographie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Most Robust Photography Platform

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : Very smooth never had an issue.

Avantages :

This platform is essential for photographers and can be set up in just one day!

Inconvénients :

I would love to see more themes in the future.

Sergio
Photographer/Owner (Brésil)
Photographie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A true co-pilot for small companies

4,0 il y a 10 mois

Avantages :

Ability to create different workflows for my different kinds of shoots.

Inconvénients :

I would like it to add more appointments per project.