Description de Spruce

Spruce propose un logiciel de gestion d'affaire facile à utiliser qui aide les entreprises d'approvisionnement pour la maison et le bâtiment à améliorer leur productivité et à contrôler leurs coûts. Grâce à la gestion documentaire complète, vous pouvez vous concentrer sur la croissance de votre entreprise au lieu de fouiller dans des piles de papier. Le reporting et les analyses avancés vous aident à rester informé et à prendre des décisions basées sur des faits. Comme la solution Spruce est hébergée dans le cloud, vous pouvez accéder au système de n'importe où et être rassuré : vos données sont toujours sauvegardées et protégées.

Qui utilise Spruce ?

Spruce est idéal pour : revendeurs de bois et matériaux de construction, quincailleries, magasins de bricolage, salles d'exposition de cuisines et salles de bain, fournisseurs d'articles de plomberie/électricité/CVC (chauffage, ventilation et climatisation), fenêtres/portes/menuiserie intérieure, fournisseurs de carrelage/sols, maçonnerie/briques/béton.

Où peut-on déployer Spruce ?

Cloud, SaaS, web, Windows (ordinateur), Windows (sur site)

À propos de l'éditeur

  • ECI Software Solutions
  • Situé à Grand Prairie, É.-U.
  • Fondé en 1999
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Australie, Canada, Irlande, Royaume-Uni, États-Unis et 1 autres

Langues

anglais

À propos de l'éditeur

  • ECI Software Solutions
  • Situé à Grand Prairie, É.-U.
  • Fondé en 1999
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
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Pays disponibles

Australie, Canada, Irlande, Royaume-Uni, États-Unis et 1 autres

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anglais

Spruce en vidéos et en images

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Spruce

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Essai gratuit
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499,00 $US/mois
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Essai gratuit

Fonctionnalités - Spruce

  • API
  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Analyse visuelle
  • Archivage et rétention
  • Audit de l'inventaire
  • Budgétisation et prévision
  • CRM
  • Calcul des pénalités de retard
  • Carte de fidélité
  • Cartes de fidélité
  • Classification des documents
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité des projets
  • Comptabilité fournisseurs
  • Comptes clients
  • Connecteurs de données
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Devis
  • Emplacements multiples
  • Extraction de données
  • Facturation
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des remises
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des ressources d'entreprise
  • Gestion des retours
  • Gestion des récompenses
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des taux
  • Gestion financière
  • Gestion multicanal
  • Grand livre comptes clients
  • Grand livre général
  • Identification des produits
  • Importation et exportation de données
  • Indicateurs clés de performance
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Marketing multicanal
  • Mesure des performances
  • Nomenclatures
  • Optimisation des stocks
  • Opérations d'entreprise intégrées
  • Paiements en ligne
  • Paiements partiels
  • Paiements électroniques
  • Partage des fichiers
  • Planification
  • Planification de fabrication
  • Planification de la production
  • Planification stratégique
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Préparation des données en libre-service
  • Prévision
  • Publication et partage
  • Rapports ad hoc
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapprochement bancaire
  • Rapprochement des bons de commande
  • Recherche/Filtre
  • Relevés clients
  • Reporting financier
  • Saisie de documents
  • Segmentation
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de l'évolution des factures impayées
  • Suivi des activités
  • Suivi des commandes
  • Suivi des coûts
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord personnalisable
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des chèques
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements
  • Traitement des paiements ACH
  • Traitement des trop-perçus
  • Transfert électronique de fonds
  • Visualisation de données

Alternatives à Spruce

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Avis sur Spruce

Note moyenne

Note globale
3,6
Facilité d'utilisation
3,4
Service client
3,0
Fonctionnalités
3,6
Rapport qualité-prix
3,2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
33%
4
29%
3
14%
2
10%
1
14%
Bonnie B.
Office Manager (É.-U.)
Matériaux de construction, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Getting Used to Spruce

5 le mois dernier Nouveau

Commentaires : I like Spruce in general. I think we would have had a better experience with our turnover from ECI to Spruce had the pandemic not hit and we had had trainers on site.....but we have made it!

Avantages :

I think that Spruce is easy to use once it is gotten used too. It is somewhat like our old system, with some defined differences. I love the ease of looking at customer's accounts. I love the posting of accounts payable invoices and paying the invoices.

Inconvénients :

There are little aspects about Spruce that are aggravating, like the re-receiving in purchasing seems to have extra steps that are un-necessary. The backing out of invoices and deposits seems to also be a little extra

Kyle P.
Purchasing agent / IT department (É.-U.)
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Very Satisfied

5 il y a 3 ans

Commentaires : As with any software of this nature it is only as good as the information you put into it. If you do not input purchase orders correctly or receive the product correctly it will not keep your inventory correct or cost correct. The learning curve is not high but you do have to take the time to learn how to use the software and what the different functions will do. As with any software change or upgrade do your homework first and list out your expectations to see if the software you are looking at will meet those expectations.

Avantages :

Very user friendly. POS works well and is quick to get customer invoiced. The document management built into the software is very good and eliminates the need for paper files. Can easily tag external documents and scan into the software and tag to specific invoices, orders, quotes. Customer support has been great to deal with. They provide a good online help system with videos and documents to explain how to work with the software. There are lots of add on features if you need them. The implementation went very smooth when we switched over from the ECS PRO system we were on. The day we went live we were up and running that afternoon on the ECI Spruce system. The implementation team outlined a course of action over several months to get everything in place and tested before the actual go live date. The key to the success we had was in the planning done by Spruce and on us acting on there advice and getting the training and pre implementation check list done.

Inconvénients :

Crystal reports (optional add on) does take some time to get used to and is a little hard to use on initial setup. But overall it offers good reports.

Martin S.
Owner (É.-U.)
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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My experience with Spruce

3 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : My Spruce experience is very good overall. I have demoed other products and am glad that I remained with Spruce. The support is getting better, and the system is very dependable.

Avantages :

Integrating accounting with the point of sale and purchasing functions. I also like being on the cloud as opposed to having inhouse servers. I like how the system updates POS transactions to the accounting modules.

Inconvénients :

Limited ability for a user to get software changes done in the system. The lumber world requires software engineers to understand how the programs should work. As a lumber and building material sales company, it is difficult to interface with the software folks.

Monica D.
Co-Owner (É.-U.)
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Spruce - Mostly Good!

4 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : Spruce has been an upgrade for us overall and we look forward to utilizing more aspects of the software in the near future. Our biggest gripe with Spruce has been the lack of available customer service representatives when we call with an issue. There are times that weeks go by before someone calls us back. It has definitely been the most frustrating part of our experience thus far. The customer service reps are knowledgeable - there just aren't enough of them to handle all of the calls.

Avantages :

Integration was a bit of a struggle at first but once we got things figured out, the software has run very well. It has a ton of capability - we haven't even scratched the surface yet! We plan on implementing more features soon - rental and customer loyalty - and look forward to streamlining those in our store.

Inconvénients :

There are aspects of the software that feel a little clunky still, or that require a lot of back and forth to accomplish a task.

Thomas F.
General Manager (É.-U.)
Matériaux de construction, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Review of Spruce at Cleveland Lumber

4 il y a 10 mois

Commentaires : We have seen much greater control over our inventory, also we are able to monitor exceptions easier through reporting. Also, purchasing has been easier by being able to see our ordering history and usage on different products. Our daily balancing procedure has been simplified thanks to Spruce. While our staff has struggled some to adapt to the system most of this is due to their refusal to go to training.

Avantages :

As a manager I like the features that allow for reporting on data collected through the normal course of business such as product use by month. Also, the ability to price certain items based on a fixed margin based on current cost if selected. Lastly, while not a uncommon feature, I like to be able to send documents such as invoices via e-mail which our last system wouldn't do. We also like the Delivery feature that allows sales people to see the status of there delivery. There are many more, but these are just a few.

Inconvénients :

While probably not an issue at every business, our staff is a little older, less sophisticated and not very computer literate. It would be nice to have people that specialize in each segment of our business to come spend more time doing individual training to get them up to speed on their specific roll in the new system. It can be overwhelming for the implementation specialist to train everyone and also for those like myself to train everyone in rolls that I am not so familiar in such as Manufacturing.