17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Exenta

Exenta est un des premiers fournisseurs de logiciels de chaîne d'approvisionnement pour le secteur de l'habillement et des produits textiles. En tant que leader des logiciels pour la mode à la pointe de la technologie, de bout en bout, ERP (Enterprise Resource Planning), PLM (Product Lifecycle Management) et SFC (Shop Floor Control), cette solution combine une technologie intuitive et de pointe avec un focus pour atteindre l'excellence. Les solutions de chaîne d'approvisionnement pour la mode d'Exenta sont utilisées par plus de 41 000 utilisateurs dans 9 secteurs d'activité et dans 15 pays. De plus, ce système de gestion logistique aide les clients à économiser environ 1,4 milliard de dollars par an.

Qui utilise Exenta ?

Les solutions logicielles Exenta sont conçues spécifiquement pour répondre aux besoins des marques de vêtements, de chaussures, d'accessoires, d'articles d'ameublement, de bijoux et autres biens de consommation, fabricants et commerces de détail.

Exenta Logiciel - 1
Exenta Logiciel - 2
Exenta Logiciel - 3
Exenta Logiciel - 4

Exenta ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Exenta

Exenta

3,4 (8)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
86
11
3,3 (8)
2,9 (8)
3,0 (8)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
476,00 €
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
352
13
3,9 (1 604)
3,8 (1 604)
3,8 (1 604)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Exenta

NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Alerte de paiement en double
Compte de résultat
Tableau de bord d'activités
BlueCherry
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Acumatica Cloud ERP
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des commandes
Grand livre général
MRPeasy
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Gestion des stocks
Odoo
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôle du processus d'approbation
Suivi de la progression des tâches
Tableau kanban
Priority Software
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation en ligne
Gestion d'entrepôt
Gestion des stocks
Cetec ERP
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Nomenclatures
ERPAG
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Saisie de commande
Suivi de l'inventaire
DELMIAworks
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des bons de commande
Gestion des commandes
Gestion financière

Avis sur Exenta

Note moyenne

Note globale
3,4
Facilité d'utilisation
3,3
Service client
3,0
Fonctionnalités
3,6
Rapport qualité-prix
2,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
38%
4
25%
2
13%
1
25%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Mode et vêtements, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Exenta review

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Easy to learn and navigate, puts all points into one location

Inconvénients :

All windows within the application only open within the one window

Réponse de l'équipe de Aptean

il y a 2 ans

Thank you for your review! We are happy to hear you like the software and find it easy to learn and navigate!

Chris
COO (É.-U.)
Vente en gros, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Exenta

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall, extremely happy with our move from Blue Cherry to Exenta

Avantages :

customer service is terrific report builder System upgrades and mods always work first time and are easy to install reports and task scheduler are fast FedEx/OPS process and ability to print labels in sequence

Inconvénients :

Improvements could be made on the following: Mass Update filters could be expanded Mass Production cancel screen could use more filters Missing options to view outbound EDI raw data

Réponse de l'équipe de Aptean

il y a 3 ans

Chris, Thank you for taking the time to leave a review of Exenta!

Lisa
Chief Revenue Officer (É.-U.)
Biens de consommation, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Does this functionality exist? One may never know.

1,0 il y a 3 ans

Avantages :

Unfortunately, I would be hard pressed to identify something that we like about this software.

Inconvénients :

While we have a laundry list of pain points with Exenta, what would be at the top of the "least" category is the level of customer support that is available from the Exenta team. The system is counterintuitive making our team, regardless of experience level, reliant on the Exenta team for guidance on processes, functionality, optimization, etc. We have requested one-on-one training on multiple occasions in which our staff, including our IT team, has been left with more questions and confusion than answers. When system functionality issues have been identified and support is requested, multiple emails and phone calls are required prior to any assistance being given regardless of the impact to our business. When we have escalated to higher management, improvements have been made however these have been short lived with no lasting improvement. At this point, we continue to use this program simply because we have invested a significant amount of time and resources in customizing it to meet our needs however, without immediate improvement in the level of service that we are provided, we will be cutting ties and finding more adequate solutions elsewhere.

Réponse de l'équipe de Aptean

il y a 3 ans

Hi Lisa, Thank you for taking the time to submit your review. Sorry to hear your experience has not met your expectations. If you're open to discussing further, please contact us at (212) 279-5800.

Lisa
Plant Manager (É.-U.)
Mode et vêtements, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Exenta Shopfloor

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Will sing the praises of Shopfloor it has made all aspects of our Daily Manufacturing Needs easier to access. Another Plus is Support is Great! I personally work with [SENSITIVE CONTENT] a lot and he is always helpful and understands the system with and the world of Manufacturing.

Avantages :

Products Features and ease of use have helped improve our ability to monitor and control our Production/Quality/Cost Evaluations

Inconvénients :

I can't say I dislike anything about the product

Réponse de l'équipe de Aptean

il y a 3 ans

Hi Lisa, We are so happy to hear your positive feedback! Thanks for being an Exenta from Aptean customer, and for taking time to review us.

ilan
DIR MIS (É.-U.)
Mode et vêtements, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Gelmart Review

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Over the past 10 years the overall experience had been really good. Centralizing all the data into one system has been extremely helpful with the exception of the financials. We had some system issues on speed which have recently been addresses and resolved.
I am sure there are more features that can be launched or utilized so constant communication is important.
Yearly seminar is helpful to see what has changed but I think features need to be communicated more frequently.

Avantages :

When we initially purchased the software it gave us an all in one system with the exception of financials. We had a full blown operation so the fact that we had WMS integrated was awesome. System was pretty much easy to adapt to for most users. Easy interface and ability to limit users to modules they need. Reporting is good with the exception of some highly advanced reporting. Users want to run one report to obtain data and not several and have to put them together. Integration from a home grown 30 year old AS400 system was pretty good!

Inconvénients :

I think more top level reporting would be helpful or advanced reporting. We still pull multiple reports and have to combine them outside of Exenta. We need to work with your CS to see if any reports can actually do what we need as an all in one. We have looked to integrate with some external partners especially on the logistics side. When reviewing pricing was quite high for developing API's needed and all.

Réponse de l'équipe de Aptean

il y a 3 ans

ilan, Thank you for taking the time to review Exenta!