SAP Business One

Qui utilise SAP Business One ?

Conçu pour les petites et moyennes entreprises actives dans les produits de consommation, les machines et composants industriels, les services professionnels, la distribution au détail et en gros.

Description de SAP Business One

SAP Business One est la solution de gestion spécialement conçue pour répondre aux besoins des petites et moyennes entreprises. Cette ERP propose des outils efficaces et abordables pour gérer efficacement l’ensemble de vos activités : comptabilité, budget, achats, inventaire, ventes, CRM, gestion de projet, RH. Chaque entreprise est unique c’est pourquoi SAP Business One reste flexible pour répondre à l’ensemble de vos besoins. Laissez-vous guider pour une estimation gratuite de votre projet!

Informations sur SAP Business One

SAP

https://www.sap.be

Présentation des tarifs de SAP Business One

SAP Business One n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement et prise en charge de SAP Business One

Ressources d'aide

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  • Support en horaire de bureau
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Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
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Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
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SAP Business One - Fonctionnalités

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  • Gestion d'entrepôt
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  • Gestion de la chaîne logistique
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  • Gestion de la distribution
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  • Gestion de projets
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  • Gestion des bons de commande
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  • Gestion des commandes
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  • Gestion des ressources d'entreprise
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  • Gestion des ressources humaines
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  • Achats
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  • Codes-barres et RFID
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  • Emplacements multiples
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  • Gestion des commandes
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  • Gestion des expéditions
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  • Suivi des frais
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  • Gestion des commandes
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  • Gestion des fournisseurs
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  • Gestion multicanal
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SAP Business One - Alternatives

Plus d'alternatives à SAP Business One

Avis sur SAP Business One

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 3,8
Service client 4
Fonctionnalités 4,3
Rapport qualité-prix 3,9

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Rom rulida -.
Marketing Funnel Specialist
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/03/2018

"Easy to use with almost complete functionality"

Commentaires: Easy-to-use ERP System with not-so-complicated functionalities.

Avantages: SAP Business One is an ERP System that is designed for Small and Medium Entities. With a highly interactive Graphical User Interface (GUI), it allows users to easily navigate the system within a few minutes of using it. Another good feature of SAP Business One is how it divided the different business functions by modules which allow a point-and-click capability to users. Unlike its more complex counterpart, SAP All-in-One, SAP Business One removed the need to use T-codes which is a huge advantage for users who are not particular in memorizing hundreds of codes to process transactions. With that in mind, SAP Business One still covers almost all of the fundamental business process of entities along with the capability to be customized using Table and Fields Management Queries.

Inconvénients: Considering that it is an ERP Software, the adaption of Generally Accepted Accounting Principles is not fully maximized. Users that are particular in accounting might notice that some of the journal entries are not in accordance with the applicable standard in their country. This is due to the fact that there's only a limited option when it comes to the Chart of Account to be used as well as the customization of accounts.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/03/2018
Utilisateur vérifié
DevOps
Biotechnologie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/01/2020

"The best RP in the market"

Commentaires: I was the Admin that set up this software in a small business (up to 50 persons) and I don't have any issues with the software, I program some modules apart and connected it to SAP BO without problems

Avantages: This is an easy to use ERP, cheap and designed accordingly to small business (10 - 100 peoples) without any problems, Is a low-cost efficient software.

Inconvénients: It is a little bit difficult to understand it at the beginning, but when you familiarize yourself with the System all is good with it. Has a few issues with the 10.0 Desktop version

Réponse de l'éditeur

envoyé par eNoah le 24/02/2020

Great. Thanks for the positive feedback.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/01/2020
Utilisateur vérifié
DBA
Produits alimentaires, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    2 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/10/2020

"A cheaper option for small businesses"

Commentaires: I am participating in the implementation project in units abroad, implementing SAP B1 as an alternative in the branches and communicating with the SAP enterprise of the Parent Company.

Avantages: The SAP system offers several advantages for those who need a solid ERP with a constant development roadmap. However, having an SAP Enterprise impacts infrastructure and licensing costs that make contracting unfeasible.
SAP B1 brings the possibility of a more accurate and cheaper system with SAP support and technology.

Inconvénients: Even though it is a "lighter" version of SAP, it still requires qualified professionals that significantly impact labor costs. The process of updating and applying notes / settings is still complex and makes daily management difficult.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/10/2020
Utilisateur vérifié
Coordinador de tesorería
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/07/2018

"Overall my experience has been good but I would expect much more from this software"

Avantages: I usually use the bank management module is very friendly when creating seats and visualize movements in bank, to register suppliers or customers is great because it links the information of the RIF directly with the seniat platform so there is no error at the time of creating a new client, what I like about the system is that it is not integrated like others that have an administrative system and another accounting system that has it all in one single and at the moment of making a record they can be visualized in the reports .

Inconvénients: What I liked the least about this software is that it does not have the necessary support by the company that implements the system, they do not have timely answers to some questions which makes it difficult to work, on the other hand when creating seats if There was an error in the project if you let the change, however, the same thing does not happen with the distribution rule. I feel that it should not happen because it does not cause more impact, as it would be to modify the amount and / or the date of the seat.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/07/2018
Victoria L.
Admin
Transport routier/ferroviaire, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/09/2020

"Wonderful Upgrade in Performance"

Commentaires: The customer service team has been responsive and timely in fixing most of our issues. They do charge for things that one would think would come as part of the set up package, such as working out kinks after go-live.

Avantages: We switched from Quickbooks to this system. It is easier to track documents, provides more legitimacy (nothing can be deleted, thus bookkeeping is far more reliable), and allows tracking of changes of documents by user so I can easily look at a document and see every person who has made changes and what they were.

Inconvénients: Searching for business partners (customers, vendors) is not as fluid as I'd like. You have to go into a couple different screens to see a full list or do a search but nothing is immediately visible. When saving documents (invoices, sales orders, etc) if two people are creating at the same time there is no warning as to who gets the document number, so you have to double check your number after saving; it is inconvenient.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/09/2020