Field Service Management

Qui utilise Field Service Management ?

Growing field service teams and multi-location service companies in the handyman, repair, HVAC, mechanical service, cleaning, and pool service space.

Description de Field Service Management

Field Service Management by GPS Insight gets you off of paper and into a streamlined, automated workflow, including planning, execution, and review. From a customizable calendar to a two-way QuickBooks Online sync, our platform enables you to seamlessly and efficiently manage your day and every stage of the customer journey. We minimize the mayhem so you can get organized, get paid, and get back the time you need to grow your business.

Informations sur Field Service Management

GPS Insight

http://www.gpsinsight.com

Fondé en 2004

Field Service Management Logiciel - 1
Field Service Management Logiciel - 2
Field Service Management Logiciel - 3
Field Service Management Logiciel - 4
Field Service Management Logiciel - 5
Field Service Management Logiciel - 1 - aperçu
Field Service Management Logiciel - 2 - aperçu
Field Service Management Logiciel - 3 - aperçu
Field Service Management Logiciel - 4 - aperçu
Field Service Management Logiciel - 5 - aperçu

Comparez Field Service Management à des logiciels similaires

À partir de

s/o
64,95 $US/mois
149,00 $US/mois
10,00 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Oui

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de Field Service Management

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

Field Service Management - Fonctionnalités

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Champs personnalisables
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Estimation
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • GPS
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Géolocalisation
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Planification des tâches
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports d'historique
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Routage
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage de fichiers
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des activités
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tâches
  • Suivi du temps en ligne
  • Tableau de bord d'activités

Logiciels de gestion des interventions : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Antécédents professionnels
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Champs personnalisables
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Estimation
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Historique des clients
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie SMS
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Paiements mobiles
  • Paiements électroniques
  • Planification des tâches
  • Portail client
  • Rappels
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Saisie de signature mobile
  • Sauvegarde automatique
  • Signature électronique
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des tâches
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des paiements

Logiciels pour artisans : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Base de données de clients
  • Champs personnalisables
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Estimation
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • GPS
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des employés
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des produits chimiques
  • Gestion des stocks
  • Gestion des systèmes salins
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Historique des clients
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Modèles personnalisables
  • Optimisation des itinéraires
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Planification des tâches
  • Portail client
  • Programmation des tâches
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Routage
  • Saisie de signature mobile
  • Sauvegarde automatique
  • Signature électronique
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des activités
  • Suivi des coûts
  • Suivi des tâches
  • Suivi des équipements
  • Tableau de bord d'activités

Logiciels pour piscines : afficher la liste complète

Field Service Management - Alternatives

Plus d'alternatives à Field Service Management

Avis sur Field Service Management

Lire les 115 avis

Note moyenne

Note globale
4,2
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,2
Fonctionnalités
3,8
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par note

5
47
4
53
3
7
2
3
1
5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Utilisateur vérifié
Technical Services Manager
Appareils médicaux, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/12/2018

"ServiceBridge For buisness"

Commentaires: I was involved with the deployment of this service solution to our service network over the last few years. the ServiceBridge team has always been accommodating to our needs and straight forward when thing could not be done.

Avantages: Great Support Structure.
Willingness to Help develop business solutions
Meets the needs for our entire Service Network

Inconvénients: Web interface does not have a "log" for tracking who made changes.

Réponse de l'éditeur

envoyé par ServiceBridge le 12/12/2018

Hello!

We're happy to hear ServiceBridge has been working well for your business. We pride ourselves on helping businesses develop solutions that work for them.

We hear you on the "log" - our product team is always looking for new features that can improve the experience for you and all of our users. We recommend visiting https://support.servicebridge.com/hc/en-us/community/topics/200173580-Feature-Requests - this is our feature request board where you can submit new ideas for features.

Thank you for being a ServiceBridge customer and have a great holiday season!

Thanks,

The ServiceBridge Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/12/2018
Rob S.
General Manager
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/12/2020

"Great For a Service Company"

Commentaires: As the General Manager, I am able to look directly into jobs that are being executed in real time. I am able to then make course corrections with my team to improve efficiencies within out company.

Avantages: I rely on the immediate transfer of information from my office staff to my field team and back again to the office. With GPS Insight FSM we have Real Time information on how are jobs are going, who we can invoice, jobs we need to follow up with, etc. This software replaced the clunky piece meal system I created when the business launched. This software saved my business’ life!

Inconvénients: I would like to see a communication component imbedded in the software that connects my clients with my staff so that our scheduling/communication is all in one spot. Right now we use an outside messaging platform to schedule.

Réponse de l'éditeur

envoyé par GPS Insight le 04/01/2021

Thank you for your feedback, Rob. We're delighted that our service has been able to help your business so dramatically!

Thanks as well for the communication feature suggestion, we'll ensure that gets into the right hands.

Always here to help,

GPS Insight

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/12/2020
Laurel M.
Owner
Verre, céramique et béton, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/12/2018

"Cannot recommend"

Commentaires: ServiceBridge is a disappointment. It makes my life harder, not easier. It has cost us far more money, not less. It takes more time to do virtually every task. Customer service has failed to respond effectively to the issues we all have been having, so we just figure out work-arounds and learn to live with this mess.

Avantages: Being able to attach pictures and documents to the customer work order has been helpful.
Being able to use an in-the-field app on my employee's devices is great.
I have learned to like the Calendar feature for scheduling, but it has glitches when doing searches. For example, it doesn't understand how to do a date range. Frustrating waste of time.

Inconvénients: We are a franchise, so this decision was made for us. Service Bridge has been a HUGE disappointment and makes every day harder. The desktop version is buggy, clunky, and doesn't do what I need it to do to run the business with accuracy and efficiency.
It takes many steps to accomplish what I used to do in one click. The search tool is incomplete and sometimes nonsensical. For example if you search a last name, it will show you some of your customers with that name, but not all of them. Unless you remember the first name, too, you can't find your customer that way.
Even the calendar tool doesn't work right.
It does not update in real time and issuing a refund is apparently simply an impossibility. The use of QuickBooks Online as it's accounting interface has been disastrous. Our bookkeeping costs have more than tripled because it takes so much longer to reconcile.
The company has been very slow to fix problems or simply ignores us when we notify them of problems. They tout all kinds of improvements and additions, but none of them have been anything helpful or beneficial to our company and the improvements we've asked for don't happen. Though customer service is better now, it was AWFUL at the beginning. Now at least they are nicer when they tell us either there IS no problem (which we know is false), or that they can't recreate it so they can't fix it.
There are other programs out there that can do this better.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/12/2018
Andrew B.
Accounts
Services et installations de loisirs, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/04/2020

"Essential for business"

Commentaires: Photo evidence and reporting for each job is great. There are always going to be the occasional customer claiming work hasn't been done. The reporting resolves 95% of all cases.
The software reliability and ability to work offline provides for seamless work. The technicians hand held devices are also updated in real time and, in turn, the office sees all updates within seconds of the jobs being finished.

Avantages: The ability to manage our regular servicing and customise to each customers requirements is amazing. The ServiceBridge engineers are always trying to understand your requirements and improve the software to accommodate.
The customer reporting and web services are great as well. Any small business can operate better than most big businesses without much work at all.

Inconvénients: It would be great to integrate with more accounting systems. That being said, the integration with Quickbooks makes using quickbooks much easier.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/04/2020
David W.
President
Construction, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/11/2019

"Excellent management tool for service companies"

Commentaires: Very good scheduling and estimating/billing. Good service and support. Excellent overall value especially if using mobile apps.

Avantages: The software is easy to use and implementation time is short..especially if migrating from Service CEO. Mobile app is excellent.

Inconvénients: The ability to modify forms is somewhat limited.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/11/2019