17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Remote

Remote aide les entreprises de toutes envergures à employer des équipes mondiales pour un prix fixe avantageux. L'éditeur traite la paie, les impôts, les avantages, les options et la conformité dans divers pays à travers le monde. Grâce à la présence d'experts RH et juridiques dans chaque pays, Remote offre une solution simple à votre équipe internationale, tout en mettant en œuvre des protections robustes pour vos propriétés intellectuelles. Que vous souhaitiez créer une nouvelle succursale ou employer une seule personne dans un autre pays, les solutions d'emploi mondiales de Remote couvrent toutes les équipes.

Qui utilise Remote ?

Remote aide les entreprises de toutes envergures à employer des équipes mondiales pour un prix fixe avantageux. L'éditeur traite la paie, les impôts, les avantages, les options et la conformité dans divers pays à travers le monde.

Où peut-on déployer Remote ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Remote Technology
  • Situé à San Francisco, É.-U.

Assistance Remote

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne, Andorre et 145 autres

Langues

anglais

Remote - Prix

À partir de :

29,00 $US/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Oui, version gratuite disponible

Remote est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Remote est disponible à partir de 29,00 $US/mois.

À propos de l'éditeur

  • Remote Technology
  • Situé à San Francisco, É.-U.

Assistance Remote

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne, Andorre et 145 autres

Langues

anglais

Remote en vidéos et en images

Remote Logiciel - 1
Remote Logiciel - 2
Remote Logiciel - 3
Remote Logiciel - 4
Remote Logiciel - 5
En voir 6 de plus
Vidéo de Remote
Remote Logiciel - 1
Remote Logiciel - 2
Remote Logiciel - 3
Remote Logiciel - 4
Remote Logiciel - 5

Fonctionnalités - Remote

  • Administration COBRA
  • Administration d'assurance vie
  • Administration de l'assurance invalidité
  • Administration de l'assurance maladie
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des données de marché
  • Base de données de sous-traitants
  • Base de données des employés
  • Base de données intégrée
  • Budgétisation et prévision
  • CRM
  • Conforme HIPAA
  • Conformité fiscale
  • Facturation
  • Formulaire W-2
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la déduction
  • Gestion de la paie
  • Gestion des applications
  • Gestion des avantages
  • Gestion des avantages des employés
  • Gestion des candidats
  • Gestion des congés
  • Gestion des documents
  • Gestion des données d'entité
  • Gestion des employés
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des ressources
  • Gestion des régimes de retraite
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Gouvernance de filiales
  • Impression de chèques
  • Inscriptions aux avantages en ligne
  • Intégration des employés
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie
  • Outils de collaboration
  • Planification automatisée
  • Pointage
  • Portail employés
  • Portail libre-service
  • Profils des candidats
  • Profils des employés
  • Publication d'offres d'emploi
  • Rappels
  • Rapports de paie
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche d'emploi/Filtre
  • Recherche de CV
  • Reporting ACA
  • Suivi des candidatures
  • Suivi des projets
  • Suivi des échéances
  • Suivi du temps
  • Tableau de bord des avantages
  • Versement direct

Alternatives à Remote

Panther est un moyen très simple de recruter n'importe qui, n'importe où. Il s'agit d'une solution de conformité et de paie sans frontières.
Paie et conformité conçues pour la main-d'œuvre mondiale. Recrutez et payez sans frontières grâce à une solution qui intègre la conformité et la sécurité. En savoir plus sur Deel
Avec le Papaya HR, vous pouvez embarquer et intégrer les nouvelles recrues dans des délais brefs et engager votre personnel international comme une seule entité.
[20 % de réduction] Oyster propose des solutions de recrutement pour les équipes internationales, garantissant la conformité des contrats de travail, de la paie et des avantages sociaux.
Assistance RH innovante pour les PME (idéal pour 5 à 200 employés).
Gusto facilite les opérations de paie, d'avantages sociaux et de RH pour les petites entreprises.
Le SIRH (système d'information de gestion des ressources humaines) idéal pour les petites et moyennes entreprises, avec suivi des candidatures, intégration des nouveaux, gestion de la paie, congés payés, performance, reporting et application mobile.
Remofirst est une solution de conformité et de paie à l'international pour votre équipe à distance. Une plateforme EOR tout-en-un qui permet de recruter n'importe qui, n'importe où, en un seul clic.
Factorial simplifie les processus RH pour chaque étape du cycle de vie des employés, afin que les services RH puissent se concentrer sur ce qui compte vraiment. En savoir plus sur Factorial

Avis sur Remote

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
66%
4
21%
3
3%
2
3%
1
6%
Sekhar
Sekhar
Senior Consulatant (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Easy Remote Work

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Excellent

Avantages :

A wonderful platform for employees working Remotely

Inconvénients :

I have not yet fully experienced the support of HR to understands benefits in details that are offered to employee

Emmy
HR Business Partners (Pays-Bas)
Vente en gros, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Easy payroll solution

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : easy to use software, we are happy with the product

Avantages :

easy to use, easy solution for foreign payroll

Inconvénients :

little flexibility: pre-payment for one of our employees was difficult to achieve way of invoicing: pre-payroll and actual payroll: this brings extra work as you have to check everything double

Alternatives envisagées précédemment : eOriginations

Pourquoi choisir Remote : mainly cost saving reasons -

Pourquoi passer à Remote : simular products that offered employer of records

Martin
Operations Manager (Espagne)
Réseaux informatiques, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great partner with incredible potential

3,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Since we work in different countries, the topics and circumstances of the individual countries are the challenge. Remote and team are always there when you need them and take care of all your questions.

Avantages :

Fast response within 48 hours and very friendly and solution-orientated staff

Inconvénients :

The uncomplicated contact and the totally friendly communication

Réponse de l'équipe de Remote Technology

il y a 2 mois

Hi Martin, Thank you so much for your feedback! I’m thrilled to hear that you’ve had such a positive experience with our team, and that you find the communication friendly and solution-oriented. Providing fast responses and addressing the unique challenges of working across different countries is always a priority for us, If you ever have more questions or feedback, feel free to reach out to me at feedback@remote.com—I’m always here to help and ensure we continue improving. Best regards, Mel Diamond Voice of the Customer Manager

Nicolas
People and Culture Manager (Espagne)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great to hire abroad

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

How easy it is to use. The customer service is great

Inconvénients :

Time tracking and hour compensation can bit a bit limiting

Alternatives envisagées précédemment : BambooHR

Pourquoi passer à Remote : It was a recommendation of another organization

Carolina
Head of Product (Allemagne)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Good if you're a small company, cost efficacy increases the bigger you get

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Great support, health insurance, platform is intuitive

Avantages :

Compliance, health insurance, ease of requests on the platform, support is thorough

Inconvénients :

Have to get in touch with team to solve simple problems sometimes

Alternatives envisagées précédemment : Remofirst

Pourquoi passer à Remote : Health insurance coverage was larger for the same price

Michelle
People and Performance (Zimbabwe)
Fabrication électrique/électronique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Remote works :)

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : My experience has been very positive - the team behind Remote do a great job and the platform is well designed and easy to use

Avantages :

Customer service is really responsive and personalized. Plus the platform is easy to use for staff and on the back end, with good functionality

Inconvénients :

I wish more countries were covered for employment through Remote!

Alternatives envisagées précédemment : Deel

Pourquoi passer à Remote : Pricing was more competitive with negotiation

Marina
CEO (Allemagne)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

seamless payroll solution for international teams

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Our company is based in the US, but we needed a simple and efficient way to pay employees in Europe. Remote has made this process incredibly convenient.

Avantages :

The platform offers a simple and user-friendly interface, making it incredibly easy to set up contracts and start the process. Everything is quick, accessible, and straightforward, which really streamlines the experience.

Inconvénients :

The pricing could be more competitive, especially for smaller businesses or startups.

Alternatives envisagées précédemment : Deel

Pourquoi passer à Remote : We found Remote to be more convenient and better suited to our needs. The platform’s ease of use, seamless setup, and straightforward interface made it the best choice for managing payroll for our international employees.

Anthony
CEO (R.-U.)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

99% excellent just a couple annoyances

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Remote is our key EOR partner and enables our business to move internationally without much issue. In general we are very happy with them.

Avantages :

Great service, solid tech platform, reasonable pricing

Inconvénients :

Payments used to be immediate now they take a couple days to be reflected, which is especially challenging as the company as a whole is very unforgiving of any payment delays and will freeze your account. It's very disruptive.

Alternatives envisagées précédemment : Deel

Pourquoi passer à Remote : Better onboarding, responsiveness and tech

Kate
Operations Lead (É.-U.)
Énergies renouvelables et environnement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Very user-friendly service that provides great HR value

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

The system is very comprehensive - I am not sure there has ever been a service I wanted to implement that I was unable to. The customer support is also very helpful.

Inconvénients :

It can get expensive, especially with a growing team.

Simone
Human Resources and Office Administrator (Pays-Bas)
Édition, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Great Support and easy to use platform for HR purposes

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Great experience overall. Great team support always whenever I have an enquiry it is answered professionaly and in a great timely manner.

Avantages :

I like the easy to use platform. Everything is clear and there are lots of step by step instructions to use.

Inconvénients :

The only thing I would mention is that now there are compeitors like Oyster. How does the pricing compare?

Erin
HR Director (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Satisfied with service

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

fairly predictable. Employees are paid, benefits are offered in compliance with country laws. invoices are timely.

Inconvénients :

Employees don't know where to enter their PTO

Alternatives envisagées précédemment : Canadian Cloud Backup

Pourquoi passer à Remote : Ease of setup, much higher price, could offer us more countries in the future

Peter
COO (Bulgarie)
Divertissement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great Service

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

[SENSITIVE CONTENT]service in assisting and onboarding.

Inconvénients :

all good I like the service as a whole !

Alternatives envisagées précédemment : Deel

Pourquoi passer à Remote : better introduction from [SENSITIVE CONTENT]

Eli
CEO (Israël)
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Terrible service, many errors, very frustrating

1,0 il y a 4 mois

Commentaires : Unfortunately, Remote is the only available international payroll service that partners with Gusto. If I had any other option, I would have changed ten times already. Their service is incredibly slow, and never answers my questions correctly. Not once actually. The answers are broad, not personalized to my cases, and I have to continuously follow up and escalate in order to get resolution. Nearly every step in the setup had an error that I had to catch and fix, and still months in there are errors in employee invoices that take weeks to resolve. Very frustrating experience to work with them!

Avantages :

The ability to pay international workers

Inconvénients :

Their terrible service, their slow processes, the incorrect invoices, the unfamiliarity with international labor laws and processes

Réponse de l'équipe de Remote Technology

il y a 4 mois

I’m Amee from Remote. I’m truly sorry to hear about your experience—this is far from the standard we strive for, and I apologize for the frustration this has caused. We’ve requested your contact details via Capterra so we can address these issues as quickly as possible. We’re committed to making this right. If you have any other concerns or feedback, don't hesitate to reach out to us at help@remote.com. Thank you for your patience, and we deeply apologize for the inconvenience. Best regards, Amee

Justin
HR Manager (É.-U.)
Jeux vidéos, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Out of Country Employees

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Remote has made it tremendously easy to work with our out of country employees. They handle almost everything and keep us updated on anything we need to know or approve.

Avantages :

Easy use for our out of the country employees.

Inconvénients :

We have not terminated any employees with Remote, but we were informed that we would have to give plenty of notice if we were going to work with them to give a severance. This has not been an issue, I just have not used the process yet.

Bart
Head of Finance (Pays-Bas)
Télécommunications, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Positive overall

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Overall the user experience is is good. I like the past response times overall

Avantages :

Its easy to use, add or remove team members. The customer contact is really fast. Quick to set-up and onboard new team members.

Inconvénients :

Sometimes when you have a question I did not receive the answer I was looking for or the reply was not send to me. This happened only once or twice so not too bad. If would be nice to have Remote connected to the accounting software.

Ana
Operations Manager and Partner Relations Rep (République dominicaine)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Friendliness, respect and follow-up

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : It has been good because the issue is followed up until it is solved, until the client is satisfied.

Avantages :

The respectful, friendly and interested manner in which the staff expresses itself

Inconvénients :

In order to respond, they sometimes need to escalate several levels or areas, which slows down the process.

Theresa
Executive Assistant (Allemagne)
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Easy to use tool that makes international hiring incredibly easy

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

Remote was very easy to set up and use, Customer Support was very helpful.

Inconvénients :

Minor detail but remote did not integrate with our HR tool, so we had to use two HR softwares for internal and external employees.

Richard
COO (Suède)
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

A well thought our service

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : A well thought out user interface which was helpful and quite easy to use.

Avantages :

Their fast and efficient support and onboarding process

Inconvénients :

Understanding the invoices and which one referred to which month.

Katarzyna
Office Manager (Pologne)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great platform for hiring talents across the world

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Our overall experience with Remote is great. Customer service especially stands out: it's very responsive and always finds the right solution. We cannot imagine hiring process without Remote.

Avantages :

Remote is a prefect platform for hiring people from across the world. The ease of implementation, super intuitive admin panel and truly amazing customer service - those advantages has made it impossible for us to imagine working without Remote. Remote team will take care of every step of the onboarding and offboarding of the employee, ensuring that we are up to date with the process. The payroll administration is very helpful as well. What is also important, with Remote we don't have to worry about regulatory compliance - we are sure at all times that everything is done in accordance with the regulations of the given country.

Inconvénients :

The pricing is a bit high, but taking into consideration the quality of service, it is acceptable.

Alternatives envisagées précédemment : Deel

Anna
Recruiter (Allemagne)
Marketing et publicité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great platform with amazing customer service!

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

I think what makes Remote special is a customer service. The representative of Remote for my company: [SENSITIVE CONTENT] is always very helpful, reachable and takes care of all the questions we have regarding the contracts, platform etc. I definitely recommend [SENSITIVE CONTENT] expertise to all the clients!

Inconvénients :

The deadline to pay invoices - 1 week is very short to proceed all the documents internally.

Alternatives envisagées précédemment : Deel, Oyster et Papaya Global

Deborah
C&B Manager (Portugal)
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Praise for Customer Support

3,0 il y a 3 ans

Avantages :

This review is for the members of the Customer Support team, especially Patricia, who helps ever so patiently through the processes of off boarding an individual. My thanks to everyone on the team that I have dealt with. Everyone is polite, helpful and genuinely interested in solving the problem.

Inconvénients :

In this case I am not commenting on the Software therefore N/A

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

I thought it was bad until we've switched to a competitor

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

- Overall the UI is really intuitive and easy to navigate - very straightforward onboarding - lots of good resources to assist with info on each country and their own regulations - easy way to submit expenses and a clear dashboard of where things are at.

Inconvénients :

-they are a victim of their own success support takes ages to get back to you. -original bundles of benefits were somewhat dubious in the UK ( a no name pension provider and medical) -not really geared for contractors but more for remote employees

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Easy to use employer of record

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Integrates well with existing systems. Customer support is very good.

Inconvénients :

Nothing so far. Everything had worked as expected.

Wiebke
Wiebke
Head of HR (Allemagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Design, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Smooth collaboration and great customer support

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

The collaboration with remote is very smooth and helps our business a lot as it allows us to hire people globally. Our account manager, Florian, is super fast in responding, always friendly and helpful. The tool is easy to use, intuitive and has a modern design.

Inconvénients :

It would be great if our HR admin tool Hibob and the remote software would synchronize automatically (vacation, change of master data etc).

Lynette
Legal and Compliance Manager (Croatie)
Logiciels, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Good overall Product

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Employee profiles and data management - Customer support has been key to the successful use of the software. Our account manager is Florian Prokosch and he has supported us throughout and continues to do so. Very happy with the support provided and ease with which queries and clarified.

Inconvénients :

The initial set up and understanding the cost of an employee to our company as an employer can be tricky.