15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Syncro

Démarrez, gérez et développez votre activité de MSP (Managed Services Provider) avec une plateforme tout-en-un de RMM (Remote Monitoring and Management), PSA (Professional Services Automation) et d'accès à distance. Gagnez du temps en gérant les besoins de vos clients et réduisez les frais généraux opérationnels afin de vous concentrer sur la conclusion de nouvelles transactions et la fourniture de solutions de premier plan.

Avec Syncro, vous bénéficiez d'un nombre illimité d'agents PC et Mac (pas de frais par appareil), de la gestion des contrats avec intégration de la facturation, de l'héritage des anciennes politiques, de l'accès à distance intégré et des intégrations avec des partenaires de premier plan pour créer une solution tout-en-un pour vos clients.

Qui utilise Syncro ?

Conçue spécifiquement pour le modèle commercial MSP.

Syncro Logiciel - 1
Syncro Logiciel - 2
Syncro Logiciel - 3
Syncro Logiciel - 4
Syncro Logiciel - 5

Syncro ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Syncro

Syncro

4,7 (75)
139,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
57
36
4,5 (75)
4,7 (75)
4,3 (75)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
4,58 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
59
9
4,8 (677)
4,8 (677)
4,7 (677)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Syncro

Splashtop
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Contrôles/Permissions d'accès
Partage d'écran
N-central
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Gestion des correctifs
Tableau de bord
Zoho Desk
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Gestion des billets
Stratégie de marque personnalisable
Naverisk
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Accès sans surveillance
Surveillance en temps réel
Freshdesk
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Messagerie client en temps réel
Kaseya VSA
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Notifications en temps réel
Suivi des serveurs
TeamViewer Remote
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Chat en temps réel
Contrôles/Permissions d'accès
Acronis Cyber Protect
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse de la vulnérabilité
Monitoring
Stockage sécurisé des données
osTicket
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des accords de service
Gestion des billets
Portail libre-service

Avis sur Syncro

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
71%
4
25%
3
4%
Paco
Paco
CEO (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A great system that scales with your growth

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : I can't say enough how amazing the team is there. From [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and everyone in between has allowed our MSP to grow from a 1 man shop to having 5 employees. Not only has their help allowed us to shift our initial system to scale but allowed us to better understand how to utilize the tools and features of the system.

Avantages :

The best feature of the system is the complete integration of both the RMM and PSA. Having the ability to customize the system to your needs for information to store or manage your client's assets makes our day to day easier. The constant new feature releases let us know the system is constantly being improved.

Inconvénients :

Not much to dislike. As you use the system there are plenty of training resources to get around any dislikes or issues you may run into. The great thing about Syncro is depending on your used case there is probably more than one way to achieve this goal.

Réponse de l'équipe de Servably

il y a 4 ans

Thanks Paco...We look forward to watching you continue to grow in the coming years.

Hunter
Systems Administrator (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Review of Syncro - From MSP to Internal IT

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : My overall experience was good enough that I have implemented it in two different jobs, MSP Manager- and now as an internal Systems Administrator.

Avantages :

Pricing structure of techs versus machines, along with its robust scripting/automation potential.

Inconvénients :

Some of the bugs, although as someone who managed an entire MSP, I know that any RMM will have some bugs. Some are more annoying than others, but nothing break anything critical.

Matthew
Owner (É.-U.)
Informatique et sécurité réseau, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

The software does the job, but support needs help

3,0 l’année dernière

Commentaires : I have been with SyncroMSP for over 3 years and overall it has been ok, but the lack of support and lagging notifications aren't working for me.

Avantages :

The built-in billing system was really good at doing automated billing and auto charging credit cards. The billing system beats any out there. The overall RMM setup is decent and functions as you would except.

Inconvénients :

The support is not real great. The support is very slow to respond to submission for help and I am talking days to respond. The chat option is great, IF you can get someone to chat with, which isn't often. The user interface looks dated and needs a lot of improvement. The alerts are lagging and notifies you of removed software 4 to 6 hours later, which isn't helpful then.

Paul
Senior Network Engineer (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Syncro is everything you need, nothing you don't, and VERY cost effective.

5,0 l’année dernière

Commentaires : Syncro was a game changer from us coming from GoldMine and Mas90 to move to QBO and Syncro. It does virtually everything we need, and does most of it really well. Splashtop is a really nice addition to the remote access suite (although the original Background Tools functions are even better for many things). Support is just an email away (yes, it's not the fastest - but it absolutely trumps supporting yourself with Goldmine), and the price is right.

Avantages :

Integration with Pax8, QBO, and (hopefully soon) more payment processors make this web-first system a real game changer. The cost per tech (instead of per endpoint) pricing makes it an order of magnitude less expensive than the "popular" choices for RMM and yet the feature set is at least just as good for most MSPs and ITS companies.

Inconvénients :

The calendaring function and interface is very rudimentary, the script troubleshooting can be a bit difficult, and the "flow" for things (how to find the 'recurring invoices' module, and other 'out-of-the-way' modules is not obvious even after years of use) are sometimes goofy for non "day to day" operations. There are some odd limitations on email notifications (why can't the customer's name be included on a "server down" email notification?) but these are few and far between, thankfully. Inventory and serials and PO functionality are very basic and some workarounds and adjustments are necessary to have a good workflow. Lack of "sales order" functionality as a module means we used 'Tickets' for this and excluded it from others' screens, but it's a bit unintuitive, much like the 'Approve' or 'Decline' estimate function.

Clayton
IT Service Manager (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

The best RMM you probably haven't heard of

4,0 l’année dernière

Avantages :

I realy enjoy the atmosphere that Syncro gives off. The connection it has with it's consumer base is top notch and the software works well. There have been a few bumps in the road with development hurdles but overall, a very good RMM and is fast and makes us more efficient.

Inconvénients :

I would not recommend to use the Integrated Remote connection tools yet. They have some training and adjusting before they are top teir.