17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Projectworks

Des cabinets de conseil en gestion, entreprises d'ingénierie, cabinets d'architecture et entreprises de développement de logiciels comptant entre 4 et 400 employés reconnaissent que la gamme de fonctionnalités uniques de Projectworks s'adapte parfaitement à leur mode de fonctionnement. Les clients de Projectworks constatent que les réservations de ressources améliorées, le temps de travail réduit, les heures facturables maximisées et les prévisions plus précises sont des résultats clés. Toutes les entreprises constatent des retombées positives sur leurs résultats nets. Découvrez Projectworks et devenez plus rentables dès aujourd'hui.

Qui utilise Projectworks ?

Les entreprises de services professionnels de 6 à 400 employés peuvent bénéficier de Projectworks. Architecture, ingénierie, consulting, développement de logiciels : toute personne travaillant avec des heures facturables.

Projectworks Logiciel - 1
Projectworks Logiciel - 2
Projectworks Logiciel - 3
Projectworks Logiciel - 4
Projectworks Logiciel - 5

Projectworks ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Projectworks

Projectworks

4,7 (92)
37,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
136
6
4,6 (92)
4,7 (92)
4,8 (92)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
17,65 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
113
50
4,2 (680)
4,3 (680)
4,3 (680)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Projectworks

JIRA Service Management
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Gestion des tâches
WorkflowMax
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Facturation en ligne
Gestion des tâches
Autotask PSA
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Trackit
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Gestion des incidents
Rapports et analyses
Tempo Timesheets
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des feuilles de temps
Suivi du temps des projets
Suivi du temps en ligne
Replicon
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des feuilles de temps
Rapports et analyses
Suivi du temps en ligne
ERP Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Suivi des frais
Suivi du temps et des dépenses
Planview ChangePoint
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Clockify
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des feuilles de temps
Rapports et analyses
Suivi du temps en ligne

Avis sur Projectworks

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
70%
4
28%
3
2%
Joanne
Joanne
UX Strategist (Nouvelle-Zélande)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great tool with an abundance of features

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Keeps track of project time extremely well.

Avantages :

Easy to see at a glance what you have worked on during the day/week/month, and able to drill down to individual projects. Good range of functionality on hand to apply for leave, expenses and reporting.

Inconvénients :

Would be nice to have the option of a different color scheme or text size

Réponse de l'équipe de Spiderworks

il y a 4 ans

Thanks Joanne, while we won't be adding the options to change color schemes, as the whole product is responsive you should be able to zoom your browser and still have everything look great. If you find something that doesn't look right then please let the team know! Cheers

Mia
Business Manager (Australie)
Formation professionnelle et coaching, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Easy to learn! Can't wait for more features!

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : I really enjoy using it, the UI is very easy to get used to. Excellent program/software to help with operational and project management. I am excited to see what other features are coming up!

Avantages :

Viewing the current and projected margins have been wonderful to see and being able to see the forecasted income really helps the business strategically think of next steps to further grow. The tech support has been amazing and are always quick to respond. When I make technical errors, they have always been able to amend them without any trouble. [SENSITIVE CONTENT] has been excellent during the training process and I rarely contact support for queries as the software is quite intuitive.

Inconvénients :

I still find myself getting data from Projectwork and putting them on a spreadsheet to get more pieces of insight that would be good for the team to present. The integration with Xero has been good but at the beginning, with syncing them with the employees on Xero, we were having issues with the rate cards not accruing leave. Which created some issues with what employees were supposed to be accruing, etc.

Malvin
Senior Associate (Canada)
Urbanisme et architecture, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

One stop shop

3,0 il y a 3 ans

Avantages :

I like working with Timecodes and Resourcing.

Inconvénients :

I like the staff assignment the least as there are certain areas for improvement.

Réponse de l'équipe de Spiderworks

il y a 3 semaines

Dear Malvin, thank you for taking the time to review! We're really glad to hear that timecodes and resourcing are working well for you, and that you're benefiting from all your tools being in one place in Projectworks. In terms of staff assignment, we'd love to hear more about what could be improved. We have made changes to this so your issue may already be resolved. Please reach out to us directly at support@projectworks.io with any suggestions that may have improved your experience further.

Luke
Finance & Business Operations Manager (Nouvelle-Zélande)
Génie civil, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great Software & Support

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Fantastic - they go above and beyond for their customers and the software has had a big impact on our business.

Avantages :

Implementation was extremely easy and our staff find it easy to use. They also offer fantastic customer support services

Inconvénients :

Not all reports can be exported, I have been told they will be changing this

Jakes
Global Finance Lead (Afrique du Sud)
Marketing et publicité, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Big or small, local or multi-national

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : We are a Staffing, Recruitment and Marketing agency with 9 companies operating in 5 geographies, 6 currencies and 250 staff. “We’re a small company, with big company problems.”Projectworks have helped us overcome a lot of these challenges

Avantages :

COST EFFECTIVE AND EFFICIENT IMPLEMENTATION: -Projectworks have catered for almost everything we need ‘out of the box’, with no need for additional costly customization.-Migration timeline from approving the tool, planning, design, implementation, training and post project Q&A’s and amendments was 6 months. Significantly less than other migrations I’ve seen.ACCURATE BILLING & PAYROLL-Projectworks allows 1 person employed by company A to work on a project in company B within the same instance of Projectworks. This allows effective and efficient billing to clients and hours for payroll – albeit 2 separate companies, 2 currencies/geographies etc.-Contractors being paid multiple rates for different projects are dealt within Projectworks.DEBTORS MANAGEMENT AND IMPROVED CASHFLOW-‘Out of the box’ integration from 1 instance of Projectworks with multiple instances of Xero has been a big win with the migration. Having the ability to integrate invoices and payments to and from with a click of a button – giving 1 view and access point for debtors and streamlining debtors management globally.RESOURCING AT THE RIGHT TIME-Resource planning and forecasting of projects, rolling the data up to a company, client and organizational level (within the tool) caters for effective resource management ‘out of the box’.BUSINESS INTELLIGENCE-SQL access plugs into any Reporting tool (we use PowerBI) for easy Business Intelligence required from different stakeholders. We’ve imp

Inconvénients :

Nothing that the team isn't dealing with at the moment.