SugarCRM

Qui utilise SugarCRM ?

SugarCRM est une plateforme et une application CRM horizontales destinées aux clients à la recherche de solutions extrêmement conviviales qui simplifient la gestion des processus client de bout en bout les plus complexes.

Description de SugarCRM

Mis en œuvre par 2 millions de personnes dans plus de 120 pays et récompensé pour la quatrième année consécutive par le prix du meilleur logiciel CRM de PC Mag Business Choice, il est le seul logiciel CRM que les lecteurs recommandent vivement à leurs pairs.

Sugar est destiné aux innovateurs et aux visionnaires. Sugar offre une expérience client de pointe, une interface simple et une plateforme de personnalisation intuitive.

Informations sur SugarCRM

SugarCRM

http://www.sugarcrm.com

Fondé en 2004

SugarCRM Logiciel - 1
SugarCRM Logiciel - 2
SugarCRM Logiciel - 3
SugarCRM Logiciel - 4
SugarCRM Logiciel - 5
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À partir de

40,00 $US/mois
s/o
20,00 $US/mois
29,00 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Oui
Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Oui

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de SugarCRM

Ressources d'aide

  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mac (ordinateur)
  • Windows (ordinateur)
  • Linux (ordinateur)
  • Windows (sur site)
  • Linux (sur site)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

SugarCRM - Fonctionnalités

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
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  • Devis
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  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des tâches
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Gestion du territoire
  • Génération de leads
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration du chat interne
  • Intégrations de tiers
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  • Modèles personnalisables
  • Projections
  • Prévision
  • Prévision des ventes
  • Qualification de leads
  • Rappels
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Saisie de leads
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Suivi des activités
  • Suivi des interactions
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  • Synchronisation du calendrier
  • Système de calendrier et de rappel
  • Tableau de bord d'activités
  • e-mail marketing

Logiciels CRM : afficher la liste complète

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Logiciels CRM en ligne : afficher la liste complète

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Logiciels de CRM pour PME : afficher la liste complète

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  • Modèles personnalisables
  • Prévision
  • Prévision des ventes
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  • Rapports en temps réel
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  • Rapports personnalisables
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Logiciels de SFA (Sales Force Automation) : afficher la liste complète

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  • Gestion des contacts
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Logiciels de gestion de contacts : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
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  • Analyse des campagnes
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  • Base de données de contacts
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  • Gestion des campagnes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des modèles
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des tâches
  • Génération de leads
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Lead nurturing
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
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  • Outils de prospection
  • Prévision
  • Prévision des ventes
  • Qualification de leads
  • Rappels
  • Rapports de ventes
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports sur les pipelines
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  • Segmentation de leads
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  • Suivi des e-mails
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  • Suivi des sources
  • Tableau de bord d'activités
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion des leads : afficher la liste complète

  • API
  • Accès mobile
  • Actions découlant d'un événement
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  • Analyse des ventes
  • Analyse visuelle
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • CRM
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  • Communication multicanal
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  • Fonction de glisser-déposer
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  • Gestion des campagnes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des flux de travail
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  • Gestion des modèles
  • Génération de leads
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
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  • Marketing par SMS
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  • Personnalisation
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  • Saisie de leads
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  • Segmentation des campagnes
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  • Tableau de bord d'activités
  • Tests A/B
  • Tests multivariés
  • Web analytics
  • e-mail marketing

Logiciels de marketing automation : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
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  • Analyse prédictive
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  • Distribution de leads
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  • Données en temps réel
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  • Gestion des e-mails
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  • Gestion des leads
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des tâches
  • Génération de leads
  • Intelligence artificielle et machine learning
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  • Tableau de bord d'activités
  • e-mail marketing

Logiciels de predictive lead scoring : afficher la liste complète

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  • Analyse en temps réel
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Logiciels de service client : afficher la liste complète

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  • Tableau kanban
  • Tableaux de classement
  • Transferts/Routage

Logiciels de suivi commercial : afficher la liste complète

  • API
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  • Modèles personnalisables
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  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Saisie de leads
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des marques
  • Suivi des médias sociaux
  • Support client
  • Système de calendrier et de rappel
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation de données
  • Workflow configurable
  • e-mail marketing

Outils de social CRM : afficher la liste complète

SugarCRM - Alternatives

Plus d'alternatives à SugarCRM

Avis sur SugarCRM

Lire les 352 avis

Note moyenne

Note globale
3,8
Facilité d'utilisation
3,6
Service client
3,7
Fonctionnalités
3,8
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >10 001
Victoria G.
Victoria G.
Receptionist
Pétrole et énergies, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/02/2019

"Excellent Community CRM"

Commentaires: SugarCRM Community edition has been a great daily driver for my music business. It's reliable, and has enough functionality to enable me to record all the key data that I need. The ability to self-host the platform is fantastic, because it helps keep costs down, and when you work on a small-scale, you don't need all of the processing power of a paid hosted solution. Definitely a great option if you have the savvy to install and maintain your own instance on your web server.

Avantages: I used the self-hosted community CRM for several years for my own music business. It has a ton of functionality that matches a lot of the basic features you find in Salesforce Classic. It's a great tool for keeping track of client data, deal tracking, etc. It's also nice to be able to self-host the platform as well as it's a lot more affordable than using a paid SaaS solution.

Inconvénients: SugarCRM Community Edition looks pretty dated. If you don't have a lot of experience with the typical CRM data model concept, it can be hard to figure out how to use the system. The interface could be modernized to make it easier to navigate and find your way around. Another downside to being the Community Edition is that you need to know how to install and maintain the platform on your own server, but this is also a plus if you do have these skills.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/02/2019
Katie F.
Social Team Lead
Marketing et publicité, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/01/2020

"The Pros and Cons of Sugar"

Commentaires: Overall, I really enjoyed Sugar and think it would be a great fit (especially for the lower price point!) for marketing and advertising agencies that are looking to build out custom flows. Their customer care team was incredibly helpful and knowledgeable, and I really enjoyed working with them.

Avantages: The SugarCRM team was incredibly helpful and supportive during our decision between various CRMs we were testing out, namely Salesforce and SugarCRM. They were flexible, accommodating and had amazing customer service throughout the process, even willing to develop new APIs to integrate with our proprietary billing system 90% of our clients were on. I really enjoyed the visuals of Sugar - as all the bells and whistles were there, but it didn't seem overwhelming (as Salesforce can) and it's geared more towards marking service teams, like my division of the business. I also really find the dashboard visuals to be superior to Salesforce. Overall, the price point was better than Salesforce, too.

Inconvénients: Since Sugar is geared towards marketing and sales teams, it wasn't a great fit for the other teams within our organization (i.e. one-time products like printing, etc.). Though workflows are cleaner and more intuitive than Salesforce, there wasn't quite as many bells and whistles (i.e. it was difficult to build in processes that involved external teams that we outsource to).

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/01/2020
Cynthia C.
Business Analyst/ GCR Social Responsibility Manager
Conseil en gestion, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/10/2021

"A good CRM"

Avantages: SugarCRM is customizable and can be tailored to meet the specific needs of your organization .The way you can store and access customer data is intuitive . It is also easy to pull out the data you need on Excel files and then add it to the program(s) you use for analytics .

Inconvénients: The interface on mobile is noticeably different than on desktop and the app is overall slow and buggy . You can't log in simultaneously from multiple devices .SugarCRM doesn't integrate with almost any other program and information transfers have to be done manually .

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/10/2021
Josh B.
Sales support Mgr
Transport routier/ferroviaire, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/03/2017

"SugarCRM Review - Walz Scale"

Commentaires: We have been using Sugar for several years, but only in the past six months have we really dug down to fully utilize the software. The tool is fairly simple to use, I like the reporting functions, but the feedback I get from my sales team is that it is just 'clunky' to use. I'll give you one little example. For the Opportunity 'Actual Closed Won' date, I found through coming across some bad sales data for the month, that if you close a sale in January, and that same month you mark it as Closed Won. But lets say in March you want to go in and add a note to the description. Once you edit that note, (thus changing the Modify date) you autimatically changed the 'Actual Closed Won' date to March. Really messes up sales reports! When I contacted Sugar, there really wasnt an easy fix. We found SierraCRM (third part software) and Bill Convis from there helped with a solution to this problem. We have now purchased this software and believe that this will help take us to the next level of using Sugar. Sugar Support via email is usually pretty prompt, but as far as hearing from our 'Account Manager', just 2 weeks ago was the first time I heard from someone regarding our account. At that point, I had already reached out to SierraCRM, so I did not need anything from Sugar.
To summarize: Great tool, though a little clunky, but the price is not bad. Customer service could be improved, especially for companies like us who are invested in the process, and just need some help taking our sales process to the next level. Thanks!

Avantages: I like the Online (sugar on demand) that allows Sugar Support to get into your software and look and something you may be struggling with, like reports...

Inconvénients: Design is little clunky. Think with some improvements, it might be easier to convert leads, update opportunities. Need less clicks!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/03/2017
Kristin B.
Customer Service
Assurance, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/07/2021

"Wonderful Product"

Commentaires: Overall I would highly recommend this product! It is user friendly, although can appear overwhelming at times, its hard to "get lost" or "break" anything! There are some features that you may need to fine tune depending on what you are looking to use the system for but overall rated 9/10 across the board! Highly recommended!

Avantages: I like that this software is easy to grasp the concept of, easy for a new user to understand and navigate through! Has lots of areas to store, create, and customize/analyze all types of data! Still learning something new everyday!

Inconvénients: The only downside that I have found to the software for our purposes here we track each callers name, email, phone and fax number, would be nice to make that existing info populate ask you are selecting the main contact (companies) name and the contact details auto pop so you do not have to ask for them but rather verify them

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/07/2021