15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de ARI

L'application ARI est dédiée aux ateliers de réparation automobile ainsi qu'aux mécaniciens indépendants.

L'objectif de l'application est d'aider les mécaniciens et les chefs d'entreprise à créer et envoyer des factures électroniques à leurs clients. Elle propose une solution élégante pour remplacer une tâche plutôt fastidieuse. Une fois configurée, l'application ARI peut vous aider à réduire le temps et les coûts que vous consacrez normalement au processus sans intérêt de création de factures et de devis de réparations automobiles.

Qui utilise ARI ?

L'objectif de l'application est d'aider les mécaniciens et les réparateurs automobiles à gérer leur entreprise en toute simplicité. L'application propose le suivi des stocks, la facturation, les rappels de visites d'entretien, un décodeur de numéro VIN, un lecteur de plaques d'immatriculation, etc.

ARI Logiciel - 1
ARI Logiciel - 2
ARI Logiciel - 3
ARI Logiciel - 4
ARI Logiciel - 5

ARI ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ARI

ARI

4,6 (394)
29,99 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
27
3
4,4 (394)
4,6 (394)
4,5 (394)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
109,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
110
58
4,1 (967)
3,9 (967)
4,0 (967)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à ARI

Lightspeed Retail
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Gestion des stocks
Rapports et analyses
Shop Boss
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Historique des services
Recherche par NIV
ALLDATA
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Recherche par NIV
Taux de travail
Mitchell RepairCenter
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Historique des services
Taux de travail
AutoRepair Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Facturation
Historique des services
Rapid Recon
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Pour les concessionnaires automobiles
Service clientèle
Yes Management System
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Bay-masteR
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Shop-Ware
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Gestion des ordres de travail
Historique des services

Avis sur ARI

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
67%
4
26%
3
5%
2
2%
justin
justin
Digital Marketer. (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Biens de consommation, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

ARI helps in achieving a very organized workflow.

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : Getting the best in workflow organization.The product enables us to achieve a very organized workflow.

Avantages :

The product is absolutely easy to use particularly even for first timers because they can use it with ease.It helps in achieving a very organized workflow.Very detailed reports on our repair reports and we are able to do repairs on time.

Inconvénients :

There is absolutely nothing to dislike about it except for the few application errors that we find in it.

Tiffany
Managing Member (É.-U.)
Automobile, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Overall working well

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Overall, we continue to be impressed with ARI. I am sure there are functions that we are not even using yet. Each day we learn how to maximize the system for our needs. If you have a question, the company is very quick to respond and they provide clear and concise instructions for what you are asking. Data entry is very easy and quick for adding a new customer, then adding associated vehicles as well as transition from an estimate to a job card to an invoice. Invoices email clean so long as you use the app. Avoid the desktop for this. We have several large fleets and we find the information is easy to access to multiple vehicles. You are able to quickly locate prior work as well as inspection reports. We do believe that it would be more efficient if inspections were not separate and could be associated with the vehicle under the customer somehow versus through another icon in the app but it is working as is also. We have not used the diagnostics portion yet because we work on most heavy truck but looking forward to how this may improve diagnostics for light vehicles.

Avantages :

Because we are a mobile vehicle repair business, we love the functionality of ARI. Job cards can be created while a tech is en route and the tech will have access to the job card before arrival to a job. The tech can then update the job card as necessary. This is a very intuitive and fluid process. We rolled ARI out on cell phones and it is working excellent!

Inconvénients :

We are still learning how to utilize the reports functions so that we are not feeling like we have to keep track of revenue, expenses, and taxes elsewhere. There are several reports however there is no single report that will give you all of this at a glance. You are able to export each report which is helpful!

Réponse de l'équipe de uMob

il y a 3 ans

Thank you for your feedback. We're happy to let you know that you can now attach Inspections to JobCards, just as you've recommended. Working on better reporting!

Joseph
Owner (É.-U.)
Automobile, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Great system for small shops not wanting to pay high prices of other brands

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

Ease of use and formatting. My state requires legal notices on every invoice and a lot of other systems don’t allow me to include that. The cost is low compared to the other big name companies.

Inconvénients :

I would like to be able to add multiple job cards to one invoice. When doing fleet work we may work on 10 different vehicles in the same day for the same customer and it’d be nice to be able to put it all on 1 invoice.

Mida
Owner (É.-U.)
Automobile, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Unhappy customer

3,0 l’année dernière

Commentaires : Not happy, we’ve been complaining about slow software and highly glitchy that has been causing us major errors. We already submitted about 15 complaints. And the last one was multiple invoices are being created under the same number which will cause us so much trouble with our accounting. We hope those issues get taken in consideration or unfortunately we’ll have to look for different software.

Avantages :

Very difficult to operate. Only pros that it doesn’t automatically delete information entered

Inconvénients :

Unlimited Glitches, software is slow. Freezes most of the time.

Réponse de l'équipe de uMob

l’année dernière

Hello Mida Thanks for your feedback. We are constantly working on improving the software. We believe the last update (V10) came with some great speed improvements. As for the Invoice numbers, we believe this may be related to multiple users inputing info at the same time. We continue to monitor for such issues!

Pierre
Mechanic (Canada)
Automobile, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Love it, easy to use

5,0 il y a 4 mois

Avantages :

perfect app for a mecanic. easy to use and to set up client and vehicule. use it with my phone and able to finish using the computer later in the day if needed. Love that I can enter all the vehicule information that shows on the invoice, that was important for me.

Inconvénients :

when transfering the amount of invoice in quickbook, the amount does not transfer correctly since it does not seem to recognize the tax portion.