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Description de TourCMS

TourCMS est un système de réservation web conçu pour les voyagistes spécialisés et les opérateurs touristiques locaux. Acceptez les réservations en ligne (sur votre propre site web) et distribuez-les aux principaux sites web de voyages. Tarifé sur des frais mensuels peu élevés. Inscrivez-vous dès maintenant pour une version d'essai gratuite !

Qui utilise TourCMS ?

Non fourni par l'éditeur

TourCMS Logiciel - 1
TourCMS Logiciel - 2
TourCMS Logiciel - 3
TourCMS Logiciel - 4

TourCMS ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

TourCMS

TourCMS

3,5 (8)
49,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
27
1
2,9 (8)
3,5 (8)
3,7 (8)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
49,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
45
1
4,5 (398)
4,7 (398)
4,7 (398)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à TourCMS

Bókun
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des réservations
Système central de réservation
Lemax
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Rezgo
Fonctionnalités les mieux notées
Booking Management
Réservation en ligne
Traitement des paiements
TrekkSoft
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des réservations
Réservation en ligne
Traitement des paiements
Rezdy
Fonctionnalités les mieux notées
Booking Management
Réservation d'activités
Réservation en ligne
Regiondo
Fonctionnalités les mieux notées
Planification des événements
Réservation en ligne
Traitement des paiements
wbe.travel
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Resfinity
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des prix
Traitement des paiements
Travellect
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des réservations
Réservation d'activités

Avis sur TourCMS

Note moyenne

Note globale
3,5
Facilité d'utilisation
2,9
Service client
3,7
Fonctionnalités
3,3
Rapport qualité-prix
3,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
25%
4
38%
3
13%
2
13%
1
13%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Very archaic system. Even the simplest things are time-consuming to set up

2,0 il y a 7 ans

Avantages :

It offered a decent range of functions - it did everything I needed it to do. Customer service usually responded within a day.

Inconvénients :

Very time-consuming and not efficient. For example, if you want to send an invoice to a customer, you have to copy code every single time in order to do so. Another example is having to enter all the dates individually for a new tour. I.e. you can't just enter a date range. It also only offers a small selection of payment providers, including Trust My Travel which is a nightmare to work with as in 3 months, I received 3 payments late.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

An overall good booking system with some faults

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : In general, we used TourCMS as a part of a larger service connecting to more providers and, from my personal experience with it, it was overall okay, but with a very dated UI and some availability issues.

Avantages :

The sheer amount of tours offered through the system, and ease of API setup.

Inconvénients :

A very dated UI and some issues with availability.

Viktoria
Customer Support (Croatie)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Okay booking system with dated interface

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : We used it to book tours in various European countries through an API. It performed well, but sometimes created issues that were breaking the workflow of the system we had in place.

Avantages :

TourCMS have a lot of tours in the countries we were interested in. They also have a relatively stable API that we used.

Inconvénients :

The UI is horribly dated and looks like something from 15 years ago. It also had issues with availability - we would get an all clear to book a tour through the API and then the tour would be unavailable. It created extra work for the CS department.

Boris
Manager (Croatie)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Old UI but still works well

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : We used TourCMS when setting up booking systems for our clients who ordered tour booking solutions. TourCMS was one of our to-go systems because they support Grayline which is a big name in tourism, and a must-have. Integrations were simple, API was easy to understand, and the bookings were easy to make. All in all, if you want to connect to great operators and need an API system to do it, TourCMS is the one you want.

Avantages :

TourCMS works with operators we wanted to work with, including Grayline, which nudged us to work with them when setting up booking systems for our clients. I love the fact that TourCMS never created any issues for us with their API bookings and that every booking went through without a hitch.

Inconvénients :

The user interface feels as if it wasn't refreshed for the last 10 years. Despite that, everything works as expected and, as we mostly used the API anyway, it is hard for me to find a fault in TourCMS.

Jacqueline
sales manager (Mexique)
Loisirs, voyage et tourisme, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Good system

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Is a very good system to use when you offer ground transportation services, this is one of the few systems that have that area very well developed and make it easy for us to use it

Avantages :

Easy to manage inventory, close dates, bock out several dates at once, duplicate products is very easy.

Inconvénients :

Too many steps to create a single product, is not very easy and need to keep going to the guide to be able to create the product, when you are not familiar with this type of systems it makes a little harder to use it

SALH
General Manager (Maroc)
Loisirs, voyage et tourisme, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Excellent product

5,0 il y a 7 ans

Avantages :

Great technology with so many different options ! Easy API for integration with other systems. Great documentation available on line !

Inconvénients :

Sometimes you get lost in all the possible switches and parameters. The administration interface is old and messy, needs a better organisation.

Bibiana
Owner (Australie)
Loisirs, voyage et tourisme, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Disapponting

1,0 il y a 8 ans

Commentaires : I have signed up, first for trial and later on as paying customer. The trial does not give you all the functionality, just overview. When I upgraded my account, I did set up the tours, and I had few questions. It took 5 days to receive a reply! In addition, it was an only partial reply. Many people these days use mobile devices to make bookings, it is not mobile friendly. Rather outdated software. Look around, plenty of options that have integration with Expedia, Viator and similar features.

Avantages :

Not recommended.

Inconvénients :

Mobile interface user unfriendly. Customer service, I received only partial answers, so had to send another email. Inefficient communication. The first reply received after 5 days.

Xavi
CEO (Espagne)
Sports, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Practical and useful if you want to save time

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : Even the price is fine if the free trial becomes small for your company.

Avantages :

As a tour operator travel reservation software it's so useful managing databases.

Inconvénients :

The interface is a little bit old fashion, but for booking managing is not a huge problem.