Description de Redmine

Redmine est une solution de choix en termes de logiciel de gestion de projets pour des dizaines de milliers d'entreprises dans le monde. Primé et régulièrement noté cinq étoiles pour sa facilité d'utilisation et son support client, Redmine by Planio aidera votre équipe à livrer constamment des projets dans les délais et les budgets impartis. Optimisez votre productivité et tenez tout le monde informé avec Redmine by Planio.

Qui utilise Redmine ?

Les équipes techniques utilisent Redmine pour la gestion de projet, le suivi des problèmes et le bug tracking, le service d'assistance client, le partage collaboratif de fichiers et l'hébergement de référentiels.

Où peut-on déployer Redmine ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Redmine
  • Situé à Berlin, Allemagne
  • Fondé en 2010

Assistance Redmine

Pays disponibles

Allemagne

Langues

portugais

À propos de l'éditeur

  • Redmine
  • Situé à Berlin, Allemagne
  • Fondé en 2010

Assistance Redmine

Pays disponibles

Allemagne

Langues

portugais

Redmine en vidéos et en images

Redmine Logiciel - 1
Redmine Logiciel - 2
Redmine Logiciel - 3
Redmine Logiciel - 4
Redmine Logiciel - 5
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Comparez le prix du logiciel Redmine avec ses alternatives

Redmine

Redmine

25,00 $US
Version gratuite
Essai gratuit
Tarif non fourni par l'éditeur
Version gratuite
Essai gratuit
0,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
4,95 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - Redmine

  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des tâches
  • Marquage
  • Outils de collaboration
  • Pour gestion des projets informatiques
  • Rapports et statistiques
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Tableau kanban

Alternatives à Redmine

Multi-user, collaborative environment for running an efficient project office.
Asana est un moyen simple d'organiser et de gérer l'ensemble du travail de votre équipe. Découvrez pourquoi plus de 9 000 clients lui attribuent 4,5 étoiles sur 5. En savoir plus sur Asana
Wrike est un logiciel de gestion de projets pour entreprise incluant des modèles, une gestion du temps, des diagrammes de Gantt, des tableaux Kanban, un reporting, etc. En savoir plus sur Wrike
Teamwork a conçu des applications de gestion du travail pour des équipes de toutes tailles et de tous secteurs d'activité, afin que vous puissiez gagner en efficacité, en organisation et en sérénité. En savoir plus sur Teamwork
Logiciel de gestion de projets en ligne primé comprenant des tableaux de bord de projet, des diagrammes de Gantt, des tableaux Kanban et permettant une collaboration d'équipe.
Zoho Sprints est un outil de gestion de projet flexible qui aide les équipes Scrum à planifier, à suivre et à être toujours prêt pour le changement. En savoir plus sur Zoho Sprints
Teamhood est un outil de gestion de projet visuel permettant aux équipes de construire des plans intelligents et de contrôler la prestation.
Gestion multiprojet classique, agile et hybride avec l'hybride PLANTA. Transparence dans tous les projets : dates, ressources, coûts.
CESAR est un logiciel de gestion de portefeuille de projets (PPM) développé par AXELERAE. CESAR répond aux besoins de planification des ressources et des projets.
ClickUp est l'avenir du travail : il s'agit d'une application qui les remplace toutes. ClickUp est une application de productivité à croissance rapide. En savoir plus sur ClickUp
monday.com est un système d'exploitation sur cloud, où les équipes gèrent leurs projets et leurs tâches quotidiennes, qu'elles soient au bureau, à la maison ou en déplacement. En savoir plus sur monday.com
La plateforme pour la gestion du travail d'entreprise qui aide les équipes et les entreprises à planifier, exécuter et fournir un excellent travail et les résultats souhaités.
Collaborez sur les projets, gérez le temps, gérez les dépenses et facturez vos clients. Disponible dans le cloud, depuis n'importe quel appareil !

Avis sur Redmine

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
3,8
Service client
3,5
Fonctionnalités
3,9
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
35%
4
43%
3
17%
2
5%
Steve
Steve
VP of Product (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Électronique grand public, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Even if you use another tool, you have Redmine to thank

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : Our marketing teams felt overwhelmed by the complexity if Jira. We just couldn't make it work. Redmine, however, with a set of agile plugins, allowed us to have a true kanban board and implement really robust scrum workflows using Redmine. It was a tremendous experience and really helps us tackle our weekly tasks.

Avantages :

Being an open source project, Redmine has driven out the excess costs from project management and issue tracking software. Almost every other enterprise software project has to keep in mind that their customers can always choose a free and highly customizable read mine installation as an alternative, so Redmine makes the entire ecosystem more robust. What I really like the most is the low overhead for the server so that you can run a very large installation for hundreds or thousands of users on a low cost EC2 instance with extremely good performance. Checkout AWS LightSail if you want AWS specifically. If you're on a tight budget and want something implemented quickly, Redmine is the way to go. There are even hosted solutions out there like Plan.io that take away all the technical requirements for you.

Inconvénients :

Out of the box, you will need to get a better skin and probably customize a lot of the UI to make it look more visually appealing. The overall design a Redmine feels a little dated now, so you will need to download other themes or probably purchase a paid one to make it feel more modern and usable.

Jose Miguel
Jose Miguel
Software Development Team Manager (Salvador)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Versatility = Redmine as Bug Tracker/Project Manager

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Redmine is my de-facto BTS every company I go. I am very happy with its stability, versatility and easy to use for the end user.

Avantages :

Redmine is a powerful Bug tracker system with such a flexibility that you can use it as your CMS if you want. There is a ton of plugins to install. You can use Redmine as a CRM, ERP, Payroll, etc... as long as the community around it can imagine a use case, it will exist. There are some paid services which customize Redmine to run as a full ERP, but I have no experience with them.

Inconvénients :

The installation process can be a pain for novices: You have to prepare your VM installing Ruby, then Ruby Gems and others gems to make advances functions to work. The source control system interface is good, but hard to install and configure. You will have better luck if you download a Bitnami VM or an AWS Appliance Image. There is a Docker image as wall, but I have no experience with it.

Pinki
Pinki
Technical consultant (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Manage team task and projects

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Its very good experience to use this tool. We are using it to manage our time tracking and to check the progress of the task.

Avantages :

Its very easy to use and manage. Provide all basic features which need for an organisation to manage projects. It is usually for managing the team time tracking and managing the task.

Inconvénients :

It has less integration support of other tools. It is good for small organisation.

Piotr
QA Automation Engineer (Irlande)
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternative for JIRA

3,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : I was working with Redmine for about a year and a half and I have to admit - it wasn't as good as I would have liked. One of its biggest advantages is the low price of the app (compared to market alternatives). Customer service was good and helpful - each time I had a problem, someone resolved it quite quickly. Also, Redmine has a huge number of features and plugins that can be added and used with it but...
A lot of these plugins are outdated or abandoned. I had a couple of problems with them (usually didn't want to work as expected). Because of that, integration with external apps may be problematic, especially if a user chooses some less-known software. To tell the truth, the number of plug-ins does not come close to the number of plug-ins created for apps of its biggest market competitors. The community gathered around Redmine is not so big compared to other existing management solutions. And the last thing and in my opinion the biggest disadvantage of Redmine - the design. The app feels outdated and clumsy. A lot of elements are not visible or they are blending with nearby elements. It is easy to mistake one project for another, especially if they are named similarly.
To sum up, it is a good solution if you have a rather small company with a small number of projects and don't want to pay much for a Project Management tool. If not, I would choose any of the competitors.

Avantages :

A number of features. Low price. Customer service.

Inconvénients :

Design, design, and one more time design. Average mechanics of the app. Integration with other IT apps. Relatively small community

Utilisateur vérifié
Developer (Uruguay)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Very complete tool, with lots of customization. Lacks a little in the UI area

4,0 il y a 4 mois

Commentaires : I've been working with Redmine for almost 4 years for a particular project, as it was something the client asked for. Although we were never able to use the latest version of Redmine, we've updated a couple of times to more recent versions. I saw little to no change in the UI between those. There is a lot of room for improvement to make the tool more user-friendly. Nevertheless, Redmine has always proven it's worth where it excels. Project, Task and Time management are tasks completely assisted and boosted while using Redmine. Reporting gives you as much information as you need. Customization is very flexible and allows changes on several levels, either server, project or user-wise.

Avantages :

Redmine offers a whole lot of features. Customization allows enabling or disabling them to adjust the tool to your needs. Project management features are quite handy when working with a team and you need to manage a schedule. Time management is also a very good feature to be aware how much effort you put into a particular task.

Inconvénients :

The interface is a little too "enterprisey", this means it's ability to show you as much information as possible makes it a little complex to see this information in a friendly manner. Editing information is also a little clunky and not very intuitive.