17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Pixie

Pixie est apprécié des petites entreprises qui ont de grandes ambitions.

Gagnez du temps et améliorez votre organisation. Il dispose de tout ce dont vous avez besoin pour gérer vos clients, délais, flux de travail, e-mails et fichiers dans une application simple, flexible et facile à utiliser.

Pixie inclut des modèles de flux de travail préchargés spécifiques à différentes régions et dispose d'une bibliothèque de modèles de flux de travail en pleine expansion pour vous aider à démarrer encore plus rapidement.

Essayez Pixie gratuitement dès aujourd'hui et configurez vos premières tâches en quelques minutes.

Qui utilise Pixie ?

Pixie est apprécié des petites entreprises qui ont de grandes ambitions. Si vous êtes une petite entreprise en pleine croissance et que vous cherchez à gagner du temps et à mieux vous organiser (sans les longues courbes d'apprentissage des autres applications), essayez Pixie dès aujourd'hui.

Pixie Logiciel - 1
Pixie Logiciel - 2
Pixie Logiciel - 3
Pixie Logiciel - 4
Pixie Logiciel - 5

Pixie ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Pixie

Pixie

4,8 (32)
69,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
48
4
4,8 (32)
4,9 (32)
4,9 (32)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
10,99 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
236
92
4,4 (12 989)
4,4 (12 989)
4,3 (12 989)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Pixie

Asana
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de projets
Gestion des tâches
Planification et programmation de projets
monday.com
Fonctionnalités les mieux notées
Campagnes multiples
Identification des produits
Suivi de l'inventaire
Zoho CRM
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Données en temps réel
Gestion de l'assistance téléphonique
Process Street
Fonctionnalités les mieux notées
API
Gestion des flux de travail
Sans code
Iris Works
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des calendriers
Gestion des contrats/licences
Scoro
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Projets multiples
Reporting et suivi de projet
Glide
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Gestion des transactions
Signature électronique
Karbon
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Outils de collaboration
Suivi de la progression des tâches
17hats
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des contacts
Planification

Avis sur Pixie

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
75%
4
25%
Ben
Accountant (R.-U.)
Comptabilité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Brilliantly Simple Practice Management Software

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

The best thing about Pixie is the simplicity of the interface. It's very easy for new users to get to grips with Client tasks feature and chat window allows interaction with clients and gets stuff done without constant emails back and forth. Increasing library of work flow templates that can be plug and played into our practice helping us improve service to clients Automated client emails that can be built into our work flows [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] of Pixie personally provided generous levels of support to help us get the most out of Pixie

Inconvénients :

It would be useful to have customisable dashboards to track job statuses by work type. This would really help planning all jobs our practice has to manage

Kieran
CEO (R.-U.)
Comptabilité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

The slickest practice management app on the market

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : A great piece of software, simple to use, quick to set up and get started, and a great support team in [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] at the forefront.

Avantages :

I had used a number of other PM apps over the past few years - Senta, Accountancy Manager. For most of our business life in the past 11 years we used non-sector specific tools to manage tasks. When I found Pixie, I was immediately drawn to the user interface - it didn't overwhelm! The ability to build our own processes fairly easily within the app was crucial and Pixie hit the mark. We have designed workflows to suit our clients and services and they sit nicely within jobs/tasks. Pixie doesn't create too many tasks at the front end - each job has a set of tasks to follow, with checklists and embedded loom videos all possible. Great to systemise your processes.

Inconvénients :

I'd love the ability to view jobs in terms of milestones. I have yet to find any PM software that does this. We supplement our Pixie usage with a simple Google sheet which works as a rolling job planner. We take each client job, slot it into a particular month for completion and then roll this week by week. If Pixie could crack that, it would be amazing! Not really a con though, just a request for something extra special.

Paul
Director (R.-U.)
Comptabilité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Pixie - Great for smaller accountancy / bookkeeping practices

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : We enjoy Pixie and its flexibility for workflow management but it needs

Avantages :

Easy of setting up custom tasks is definitely a major plus

Inconvénients :

The document management suite could be better. You have to create one off tasks to put documents that don't relate to specific processes in a "folder" system. Definitely needs improvement

Louise
Bookkeeper (R.-U.)
Comptabilité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Really good Practice Management Software overall

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Pixie is a great Practice customer management system that is very customisable to your own processes. Very easy to set up compared to the last system I used which took months to establish.

Avantages :

Easy to set up, very easy to create custom workflows, I love the flexibility of the client data fields. My clients really like the links to upload document and receive password protected documents without having to log in to a portal. Just as important is that the team picked it up really well and far prefer it to the last system used.

Inconvénients :

It is difficult to get a high level view of the whole work in progress or pending. The emails in box are not the easiest to manage and the documents within the client areas can be messy if not attached to tasks. You have to keep one workflow for one job without too many variations or if you need to make a change, you have to change every single workflow for that job.

Jenny
Director (R.-U.)
Comptabilité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Brilliantly customisable

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Pixie are great to deal with, the support team are fab and come up with great ideas to how to set things up and customise things. It could really do with a FB group where users can swap ideas as well.

Avantages :

Best thing about Pixie is that you can create all your processes and workflows from scratch so that they match your business and how it works. This is impossible with an 'out of the box ready' product.

Inconvénients :

Pixie's downfall compared to our previous software is its lack of dashboard to give me an overview of where we with everything. You have to used filtered reports which is not even slightly the same thing.

Réponse de l'équipe de Pixie International

il y a 2 ans

Thank you for the feedback Jenny. We're just getting ready to launch the Facebook group: https://www.facebook.com/groups/usepixie