ProProfs Help Desk

Qui utilise ProProfs Help Desk ?

L'éditeur offre ses services aux entreprises du monde entier, qu'elles soient dans le secteur du marketing, de la santé, du support client ou dans tout autre secteur. Pour les entreprises de toutes tailles, des start-up aux grandes entreprises.

Description de ProProfs Help Desk

ProProfs Help Desk est un outil complet qui permet aux entreprises de rationaliser facilement tous les processus de support client. Du moment où un client se connecte à un agent d'assistance, afin de créer un cas d'assistance pour son problème à l'attribution de ce cas d'assistance, tout est pris en charge avec ProProfs Help Desk.

Avec une fonctionnalité de boîte de réception partagée qui rend la collaboration entre les agents d'assistance facile et efficace. Cet outil est également livré avec une fonctionnalité de reporting robuste pour surveiller les performances des agents.

Informations sur ProProfs Help Desk

ProProfs

https://www.proprofs.com

Vidéo de ProProfs Help Desk
Play
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Présentation des tarifs de ProProfs Help Desk

ProProfs Help Desk est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de ProProfs Help Desk est disponible à partir de 15,00 $US/mois.


À partir de

15,00 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

ProProfs Help Desk deployment and support

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Documentation

ProProfs Help Desk - Fonctionnalités

  • Alertes et remontée des problèmes
  • Assistant virtuel
  • Base de connaissances
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des rendez-vous
  • Intégration des médias sociaux
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Portail libre-service

Logiciels de service client : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Chat en temps réel
  • Communication multicanal
  • Configuration des workflows
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des billets
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des ressources informatiques
  • Intégration des e-mails
  • Intégration des médias sociaux
  • Macros et réponses types
  • Monitoring réseau
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Routage automatisé
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des interactions

Logiciels helpdesk : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Base de connaissances
  • CMDB
  • Contrôle à distance
  • Gestion des SLA
  • Gestion des achats
  • Gestion des changements
  • Gestion des incidents
  • Gestion des ressources informatiques
  • Portail libre-service

Logiciels pour centres de services : afficher la liste complète

  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de projets
  • Gestion des changements
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des incidents
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des versions et du déploiement
  • Portail libre-service
  • Suivi des ressources

Outils ITSM : afficher la liste complète

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Avis sur ProProfs Help Desk

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Overall rating

5/5

Average score

Facilité d'utilisation 5
Service client 5
Fonctionnalités 5
Rapport qualité-prix 5

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Utilisateur vérifié
Founder
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/10/2020

"“Gmail like interface makes it Unique”"

Avantages: ProProfs is a perfect customer help desk software. I love their features: shared inbox, connect support systems, customer satisfaction survey. A customer satisfaction survey helps to identify how you can improve your customer support. Support agents' performance record makes it unique.

Inconvénients: I don’t find enough integrations. Hopefully, they will bring more integrations in the near future. But overall, it’s a complete customer help desk system.

Réponse de l'éditeur

envoyé par ProProfs le 19/10/2020

Thank You for sharing your views on ProProfs Help Desk.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/10/2020
Harshad D.
Founder
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/03/2020

"Awesome Gmail Like Interface!"

Commentaires: It has been great for the past 7 months. It’s a lot easier for my team to provide support to customers and never miss out on a single sales or support opportunity. Kudos to the ProProfs team for creating an awesome support tool!

Avantages: We like how the interface of this help desk software works. We have previously used a few help desk systems. They were nice. But this one feels even lighter on the pocket. It didn’t cost us much. And the best part is, the interface is fast, so it helps my agents answer customer support emails faster.

Inconvénients: The product is great overall. But here is a suggestion for the team. How about adding integrations to social media platforms. It will help us a lot to avoid the separate time we spend on checking our social media accounts separately to check customer requests or complaints.

Réponse de l'éditeur

envoyé par ProProfs le 27/03/2020

Thanks for sharing your views on ProProfs Help Desk.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/03/2020
Curt P.
Director
Enseignement primaire et secondaire, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/06/2020

"Really Like the Child Tickets Feature"

Commentaires: Really love the product. It has helped us track our agent productivity way better than any other tool. Would highly recommend people to give ProProfs Help Desk a shot!

Avantages: What really did put me into action to invest in a product like ProProfs Help Desk is the Child Ticket feature. Really this feature is amazing. The tickets we get can be assigned to the internal teams till the time the issue gets resolved. They can reply back on their child tickets and the same reply my agents can send to the customer across. And the best part is, this feature has its own reports section. All the more reason for us to like the product. Now we know which team delayed the request and why did that happen in the first place.

Inconvénients: This is a tough question. I feel that someone who needs the tool for greater use can identify this better. So far our experience has been nothing less than delightful.

Réponse de l'éditeur

envoyé par ProProfs le 22/06/2020

Thank You for sharing your views on ProProfs Help Desk.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/06/2020
Donnie H.
Assistant Director
Gestion de l'enseignement, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/04/2020

"Simple & Fast - Two Words That Make this Software Perfect!"

Commentaires: My overall experience with the tool has been great so far and I would recommend the product to all who are looking for both small and enterprise use.

Avantages: The tool is so simple to use and at the same time, it is fast. That means we’ve got the perfect combination in place and that too at pocket-friendly rates. My team especially is a huge fan of the notes feature. It allows them to leave notes for one another and keep others updated about the progress of the support request and how to deal with the customer.

Inconvénients: Nothing so far. It fits my needs and the expectations of my support team members. Everything looks good

Réponse de l'éditeur

envoyé par ProProfs le 05/05/2020

Thanks for sharing your views on ProProfs Help Desk.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/04/2020
Ms. beth F.
Academic Dean
E-learning, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/03/2020

"Amazing help desk software!"

Commentaires: just want to say . it's Perfect Help Desk software!

Avantages: I loved how user-friendly this software is. I can manage all my customer tickets easily using a shared inbox. At first, I thought a shared inbox would be really confusing, but after using ProProfs Help Desk, I was proved wrong! It is so easy and I can organize, prioritize my tickets to resolve them instantly. Great tool!

Inconvénients: What i would love to see in the future versions is social media integration. I can manage all my channels but not social media and this makes it a little difficult to cater to customer requests received from social media.

Réponse de l'éditeur

envoyé par ProProfs le 20/03/2020

Thanks for sharing your views on ProProfs Help Desk.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/03/2020