15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Memtime

Memtime est un logiciel de gestion du temps entièrement automatique pour Windows, macOS & Linux. Le logiciel fonctionne en arrière-plan et enregistre à la minute près toutes les activités, comme par exemple le travail dans différents programmes/fichiers, onglets de navigateur, e-mails ou entrées de calendrier. Pendant que tu peux te concentrer sur ton travail, Memtime visualise ta journée de travail sous forme de ligne de temps. D'un seul coup d'œil, tu peux te souvenir de chaque minute de ta journée de travail, même des semaines ou des mois plus tard.

Qui utilise Memtime ?

Idéal pour les équipes informatiques, les marketeurs, les avocats ou les créatifs qui souhaitent enregistrer le temps passé sur des projets, des tâches ou des clients de manière plus rapide, plus précise et plus pratique.

Memtime Logiciel - 1
Memtime Logiciel - 2
Memtime Logiciel - 3
Memtime Logiciel - 4

Memtime ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Memtime

Memtime

4,7 (116)
14,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
39
43
4,5 (116)
4,4 (116)
4,8 (116)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
6,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
15
89
4,3 (18 871)
4,6 (18 871)
4,3 (18 871)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Memtime

Microsoft Excel
Fonctionnalités les mieux notées
Accès hors ligne
Importation et exportation de données
Outils de collaboration
Time Doctor
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Suivi du temps
Suivi du temps en ligne
Toggl Track
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Suivi du temps en ligne
Suivi du temps et des dépenses
Clockify
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des feuilles de temps
Rapports et analyses
Suivi du temps en ligne
Clio
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion de cas juridiques
Suivi du temps
Timely
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Confirmation et rappels
Planification des rendez-vous
Clockodo
Fonctionnalités les mieux notées
Suivi du temps des projets
Suivi du temps en ligne
Suivi du temps en ligne
ManicTime
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des feuilles de temps
Heures facturables et non facturables
Saisie automatique du temps
TOGGLE
Fonctionnalités les mieux notées
Monitoring
Rapports et analyses
Tableau de bord d'activités

Avis sur Memtime

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
69%
4
28%
3
3%
Claire
Claire
Freelance writer, editor and editorial project manager (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Rédaction et correction, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Greatly simplifies time tracking

5,0 l’année dernière

Commentaires : My overall experience has been excellent. Customer service is particularly impressive: highly responsive and extremely helpful.

Avantages :

timeBro makes time tracking much simpler. Rather than needing to remember to manually shift between activities, it magically tracks precisely what you have been doing when. That means no risk of forgetting activity.

Inconvénients :

The analytics screen has somewhat less attractive design than the previous software I used. But this is a minor and insignificant gripe.It can be time consuming to shift activity from memory aid/calendar to time entry. But ultimately I believe it's better to spend time on this than on trying to remember what I did when. It's important to get into the habit of completing time entries at the end of each day.

Réponse de l'équipe de memtime GmbH

l’année dernière

Hi Claire, Thanks for your review! We are very glad to hear that you're happy with our automatic tracking and our customer service :) If you have any further remarks, feel free to always leave us your feedback directly in timeBro under the contact tab.

Adrianne
Adrianne
President (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

The only time tracker I consistently use

5,0 l’année dernière

Commentaires : I am constantly flipping back and forth between tasks for different clients. No way can I remember to always stop and start my timer. I LOOOOVE the detailed activity shown on the calendar and how easy it is to adjust my daily report to bill the right clients with the detail they want. Can send it straight to Harvest

Avantages :

I love the detailed activity shown on the calendar and how easy it is to adjust my daily report to bill the right clients with the detail they want.

Inconvénients :

Unfortunately, TimeBro doesn't read my mind, so when I work on client projects while away from the computer, I still have to go back in to enter the time I spent offline.

Réponse de l'équipe de memtime GmbH

l’année dernière

Hi Adrianne, Thanks for your review. We're glad to hear that you're happy with our detailed tracking and that the Harvest integrations also works well. If you have any further remarks, feel free to always leave us your feedback directly in timeBro under the contact tab.

Lyn
consultant (Belgique)
Divertissement, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

good quality product

3,0 il y a 2 ans

Commentaires : good experience- would definitely recommend

Avantages :

easy to use - does what it promises - some features don't work as good as i wish

Inconvénients :

takes up quite some processing of my laptop but that's ok reminder doesn't always pop up!

Réponse de l'équipe de memtime GmbH

il y a 2 ans

Hi Lyn, Thanks for reviewing. Happy to hear that you find timeBro easy to use. We'd also love to hear more about which features you think could work better. Please feel free to write us further feedback in the contact tab directly in the tool. Regarding the reminder, you could try and check the notification center on your device to make sure all notifications settings are correct.

LaDawn
Tech Consultant (É.-U.)
Ressources humaines, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Automatic Time Tracking Saved me

5,0 l’année dernière

Commentaires : It was easy to install and use. Grateful to have it.

Avantages :

I was having issues tracking my time. Working for a consulting company has made this a critical part of my job. No other tool worked as well with automatic tracking as TimeBro. I pay for it myself and it is well worth the investment. I would love to see the rest of the company move in this direction. As long as there is an affordable single user option, I will always use this product.

Inconvénients :

I have had some weird issues with my computer restarting or closing a Zoom or Teams meeting. I don't know why and it may not be related to Timebro at all. I am curious if the automatic tracking is what is causing the crash.

Réponse de l'équipe de memtime GmbH

l’année dernière

Hi LaDawn, Thanks for your review. We're glad to hear that you're happy with our automatic tracking and that timeBro improved your workflow. Please feel free to contact support@timebro.com so we can check your meeting issues. It's no problem we have heard of yet.

Robin
Instructor (R.-U.)
Logiciels, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Comprehensive time tracking with minimal overhead

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : I do a lot of consulting work for my clients which requires that I read through many documents and write reports. I needed a way to track how I spend in research and in writing and I needed to be able to split it out by client. What I love about timeBro is that it automatically tracks what I'm doing and shows the titles of the docs I'm reading or writing so I can easily categorise which client to bill.

Avantages :

The automatic time-tracking is the best feature from my perspective. I have having to interrupt my flow in order to log my time. I love the way timeBro shows me the application I was working in as well as the title of the document.

Inconvénients :

There are many additional features built into timeBro that I will never use.

Réponse de l'équipe de memtime GmbH

il y a 3 ans

Hi Robin, Thanks for your review. We're glad to hear that you're happy with our automatic tracking and that timeBro improved your workflow. If you have any further remarks, feel free to always leave us your feedback directly in timeBro under the contact tab.