Description de Occupier

Occupier is a lease management and lease accounting software built with the tenant in mind. We centralize the way brokers, real estate teams and lease accounting professionals collaborate. Manage your real estate portfolio with our deal tracker, critical date notifications, task automations, and financial reporting. Occupier streamlines compliance for any lease asset type including, finance, operating or equipment leases for lease accountants working within the FASB ASC 842, and IFRS 16.

Qui utilise Occupier ?

Businesses managing a diverse lease portfolio looking for software to assist with real estate deal collaboration, automation, financial reporting and lease accounting compliance under FASB and IFRS.

Informations sur Occupier

Occupier

Fondé en 2018

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Fondé en 2018

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Déploiement et prise en charge de Occupier

Ressources d'aide

  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Fonctionnalités - Occupier

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Champs personnalisables
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Distribution de leads
  • Fonction de glisser-déposer
  • Fonctions pour secteur immobilier
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des clients
  • Gestion des commissions
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des modèles
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des tâches
  • Génération de leads
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Lead nurturing
  • Mise en correspondance des clients et des biens
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Planification des rendez-vous
  • Programmation des tâches
  • Qualification de leads
  • Rappels
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports sur les pipelines
  • Saisie de leads
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Suivi des activités
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des interactions
  • Suivi des références
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • e-mail marketing

Logiciels CRM immobilier : afficher la liste complète

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes de date critique
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Analyse financière
  • Budgétisation et prévision
  • Calendrier d'amortissement
  • Champs personnalisables
  • Comptabilité
  • Conversion des devises
  • Création de tableaux de bord
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Fonctions pour location de matériel
  • Fonctions pour secteur immobilier
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des audits
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de trésorerie
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion du cycle de vie des ressources
  • Gestion financière
  • Grand livre général
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Piste d'audit
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prévision
  • Rappels
  • Rapport sur la capitalisation
  • Rapports ad hoc
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Stockage de documents
  • Suivi des frais
  • Suivi des paiements
  • Tableau de bord d'activités
  • Workflow configurable

Logiciels de gestion de leasing : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de biens
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Calcul des pénalités de retard
  • Comptabilité
  • Facturation
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de site web
  • Gestion des assurances
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des inspections
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  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des places vacantes
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des propriétés commerciales
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  • Gestion financière
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  • Tableau de bord d'activités
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Logiciels de gestion immobilière : afficher la liste complète

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  • Gestion des transactions
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Alternatives à Occupier

Plus d'alternatives à Occupier

Avis sur Occupier

Lire les 17 avis

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par note

5
10
4
7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Jeremy A.
Managing Director (É.-U.)
Immobilier commercial, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Efficiency at its finest

5 il y a 7 mois

Commentaires : Excellent experience with additional improvements ahead!

Avantages :

It helps me and my team manage more deals, which means more revenue for everyone and happier clients.

Inconvénients :

There is not anything that I would change about this software at this time.

Réponse de l'équipe de Occupier

il y a 4 mois

Hi Jeremy, Thanks so much for your review! We appreciate your support and are happy we can help your team stay efficient!

Jacob H.
Associate (É.-U.)
Immobilier, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Occupier User Review

4 il y a 2 ans

Commentaires : Love the product. I've transitioned all my survey decks from PDF to incorporating into this platform. Client feedback has been great and a significant value-add.

Avantages :

Simplistic nature of the tool and ability to share with the client. Captures all major components and data points for which the product is intended for, mainly being site location and analysis.

Inconvénients :

Missing some important input functions in the site selection window i.e. delineation of Base Rent and NNN's; Warehouse vs. Office square footage for flex space, building library to select commonly used buildings for multiple surveys. Would like a master dashboard showing all my clients and upcoming lease expirations, option dates, etc.

Réponse de l'équipe de Occupier

il y a 2 ans

Jacob - Thank you for your feedback. We have been collecting a ton of feedback around site selection and will be identifying where we can fit enhancements into our product roadmap. Thanks again and we look forward to continuing to work with you.

Jeremy D.
Associate Vice President (É.-U.)
Immobilier, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

CBRE Review

4 il y a 7 mois

Commentaires : I would say pretty good but again it needs to keep evolving for us to use it to its full potential. The interface needs to get more features and be customizable to make the overall experience better.

Avantages :

Product is extremely easy to use and update. Our clients interactions on it seem to be quite good too.

Inconvénients :

We need to better be able to communicate critical dates with our clients. I find the deal management screen should be customizable with what you want to show and it is lacking in features. Also, a daily digest would be incredibly handy but we have not got that yet.

Réponse de l'équipe de Occupier

il y a 4 mois

Hi Jeremy! Thank you for your review! We appreciate your thoughts and insights into the product. We hope you like the addition of a weekly (daily if you'd like) digest email!

Daniel B.
Senior Director (É.-U.)
Immobilier commercial, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Highly Recommend

4 il y a 7 mois

Commentaires : Full visibility and accountability in advancing deals is critical to successful expansion and growth. It has made my life much easier.

Avantages :

Occupier has changed the way in which I help manage real estate and pipeline for my clients. There is a place for a spreadsheet, just not when it comes to managing a pipeline.

Inconvénients :

The proposal summary tool could be improved slightly to account for retail type deals.

Réponse de l'équipe de Occupier

il y a 4 mois

Hey Dan! We appreciate your review, thank you! Stay tuned for new features coming along soon. Thanks, again!

David K.
Executive Managing Director (É.-U.)
Immobilier, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

From a Real Estate Brokerage Perspective

5 il y a 2 ans

Commentaires : Many of the companies that I represent were not organized in managing their national / regional portfolios, often times missing key dates and notices. Occupier has solved that and made the whole process more streamlined.

Avantages :

Occupier's platform has helped many mid to large sized companies that I represent organize the details of their portfolio. The platform was quick to role out and easy for companies to get up and running.

Inconvénients :

The company is young so their are a few features that are still being developed. With that said, everytime my clients have asked for something to be added/changed they have responded quickly and positively.

Réponse de l'équipe de Occupier

il y a 4 mois

Hi David! Thank you for your support of Occupier and review. We are so glad that you and your clients are finding our real estate solution impactful!