Description de Occupier

Occupier is a lease management and lease accounting software built with the tenant in mind. We centralize the way brokers, real estate teams and lease accounting professionals collaborate. Manage your real estate portfolio with our deal tracker, critical date notifications, task automations, and financial reporting. Occupier streamlines compliance for any lease asset type including, finance, operating or equipment leases for lease accountants working within the FASB ASC 842, and IFRS 16.

Qui utilise Occupier ?

Businesses managing a diverse lease portfolio looking for software to assist with real estate deal collaboration, automation, financial reporting and lease accounting compliance under FASB and IFRS.

Où peut-on déployer Occupier ?

Cloud, SaaS, web

À propos de l'éditeur

  • Occupier
  • Situé à New York, É.-U.
  • Fondé en 2018
  • Chat

Pays disponibles

États-Unis

Langues

anglais

À propos de l'éditeur

  • Occupier
  • Situé à New York, É.-U.
  • Fondé en 2018
  • Chat

Pays disponibles

États-Unis

Langues

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Occupier

s/o
Version gratuite
Essai gratuit
2 500,00 $US/année
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Fonctionnalités - Occupier

  • Calendrier d'amortissement
  • Comptabilité
  • Facturation
  • Fonctions pour secteur immobilier
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des biens
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des transactions
  • Gestion des tâches
  • Gestion locative
  • Historique des transactions
  • Mise en correspondance des clients et des biens
  • Partage des fichiers
  • Rapports et analyses
  • Suivi des activités
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives à Occupier

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Avis sur Occupier

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
59%
4
41%
Jeremy
Managing Director (É.-U.)
Immobilier commercial, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Efficiency at its finest

5,0 l’année dernière

Commentaires : Excellent experience with additional improvements ahead!

Avantages :

It helps me and my team manage more deals, which means more revenue for everyone and happier clients.

Inconvénients :

There is not anything that I would change about this software at this time.

Réponse de l'équipe de Occupier

il y a 11 mois

Hi Jeremy, Thanks so much for your review! We appreciate your support and are happy we can help your team stay efficient!

Jacob
Associate (É.-U.)
Immobilier, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Occupier User Review

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Love the product. I've transitioned all my survey decks from PDF to incorporating into this platform. Client feedback has been great and a significant value-add.

Avantages :

Simplistic nature of the tool and ability to share with the client. Captures all major components and data points for which the product is intended for, mainly being site location and analysis.

Inconvénients :

Missing some important input functions in the site selection window i.e. delineation of Base Rent and NNN's; Warehouse vs. Office square footage for flex space, building library to select commonly used buildings for multiple surveys. Would like a master dashboard showing all my clients and upcoming lease expirations, option dates, etc.

Réponse de l'équipe de Occupier

il y a 2 ans

Jacob - Thank you for your feedback. We have been collecting a ton of feedback around site selection and will be identifying where we can fit enhancements into our product roadmap. Thanks again and we look forward to continuing to work with you.

Jeremy
Associate Vice President (É.-U.)
Immobilier, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

CBRE Review

4,0 l’année dernière

Commentaires : I would say pretty good but again it needs to keep evolving for us to use it to its full potential. The interface needs to get more features and be customizable to make the overall experience better.

Avantages :

Product is extremely easy to use and update. Our clients interactions on it seem to be quite good too.

Inconvénients :

We need to better be able to communicate critical dates with our clients. I find the deal management screen should be customizable with what you want to show and it is lacking in features. Also, a daily digest would be incredibly handy but we have not got that yet.

Réponse de l'équipe de Occupier

il y a 11 mois

Hi Jeremy! Thank you for your review! We appreciate your thoughts and insights into the product. We hope you like the addition of a weekly (daily if you'd like) digest email!

Daniel
Senior Director (É.-U.)
Immobilier commercial, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Highly Recommend

4,0 l’année dernière

Commentaires : Full visibility and accountability in advancing deals is critical to successful expansion and growth. It has made my life much easier.

Avantages :

Occupier has changed the way in which I help manage real estate and pipeline for my clients. There is a place for a spreadsheet, just not when it comes to managing a pipeline.

Inconvénients :

The proposal summary tool could be improved slightly to account for retail type deals.

Réponse de l'équipe de Occupier

il y a 11 mois

Hey Dan! We appreciate your review, thank you! Stay tuned for new features coming along soon. Thanks, again!

David
Executive Managing Director (É.-U.)
Immobilier, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

From a Real Estate Brokerage Perspective

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Many of the companies that I represent were not organized in managing their national / regional portfolios, often times missing key dates and notices. Occupier has solved that and made the whole process more streamlined.

Avantages :

Occupier's platform has helped many mid to large sized companies that I represent organize the details of their portfolio. The platform was quick to role out and easy for companies to get up and running.

Inconvénients :

The company is young so their are a few features that are still being developed. With that said, everytime my clients have asked for something to be added/changed they have responded quickly and positively.

Réponse de l'équipe de Occupier

il y a 11 mois

Hi David! Thank you for your support of Occupier and review. We are so glad that you and your clients are finding our real estate solution impactful!