Description de Dreamdata

Dreamdata.io est un outil d'analytique des revenus et d'attribution B2B d'envergure internationale. La technologie Dreamdata rassemble, relie et nettoie l'ensemble des données relatives aux revenus afin de présenter une analyse transparente et exploitable des éléments générant des revenus B2B.

Ce processus permet aux entreprises d'effectuer l'attribution B2B et de comprendre, de déterminer la valeur des annonces, de mesurer le ROI du contenu et la croissance, de prévoir les revenus et de prendre des décisions concernant les prochaines actions à faire évoluer.

Qui utilise Dreamdata ?

Dreamdata.io est un outil d'attribution B2B pour les entreprises de 50 à 500 employés dotées de longs cycles de vente, qui impliquent plusieurs parties prenantes dans leurs transactions et attirent leurs clients à partir de canaux numériques.

Où peut-on déployer Dreamdata ?

Cloud, SaaS, web

À propos de l'éditeur

  • Dreamdata
  • Situé à Copenhagen, Danemark
  • Fondé en 2018
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Afghanistan, Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne et 225 autres

Langues

anglais

Dreamdata - Prix

À partir de :

999,00 $US/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Oui, version gratuite disponible

Dreamdata est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Dreamdata est disponible à partir de 999,00 $US/mois.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

À propos de l'éditeur

  • Dreamdata
  • Situé à Copenhagen, Danemark
  • Fondé en 2018
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Afghanistan, Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne et 225 autres

Langues

anglais

Dreamdata en vidéos et en images

Dreamdata Logiciel - 1
Dreamdata Logiciel - 2
Dreamdata Logiciel - 3
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Vidéo de Dreamdata
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Fonctionnalités - Dreamdata

  • Analyse d'entonnoir
  • Analyse des campagnes
  • Analyse prédictive
  • Analyse visuelle
  • Attribution entre canaux
  • Attribution multi touch
  • Attribution multicanale
  • Budgétisation et prévision
  • Campagnes multiples
  • Cartographie du parcours client
  • Classification des données
  • Clustering des données
  • Collecte de données multicanal
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Connecteurs de données
  • Data discovery
  • Données en temps réel
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des canaux
  • Gestion des dépenses
  • Gestion des pipelines
  • Identification du compte cible
  • Indicateurs clés de performance
  • Intelligence artificielle et machine learning
  • Mesure des performances
  • Modélisation et simulation
  • Planification des médias
  • Planification stratégique
  • Prévision
  • Rapports ad hoc
  • Rapports et analyses
  • Recherche/Filtre
  • Saisie de leads
  • Sources de données multiples
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des campagnes
  • Suivi des conversions
  • Suivi des interactions entre utilisateurs
  • Suivi du ROI
  • Suivi du temps passé sur le site
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation
  • Visualisation de données
  • Web analytics

Alternatives à Dreamdata

Prenez le contrôle de vos données marketing. Rassemblez toutes vos données marketing en un seul endroit. Des problèmes de données ? Contactez-les. Vous obtiendrez de l'aide.
Plateforme de marketing numérique complète conçue pour les agences de marketing
Synerise est le premier écosystème de marketing fonctionnant par IA pour B2C et B2B qui offre des fonctionnalités d'intelligence client et de personnalisation à la pointe du secteur.
Accelerate your sales pipeline growth with buyer intent AI. An all-in-one platform that supports every role of your revenue team.
Autopilot est un logiciel simple et visuel de marketing automation.
Factors.AI est une plateforme d'analytique et d'attribution marketing qui aide les équipes à comprendre l'impact du marketing sur vos revenus.
An omnichannel CRM life sciences platform built on Microsoft Cloud for healthcare.
La première plateforme de statistiques analytiques d'entreprise conçue pour aider à comprendre ce qui se passe dans l'entreprise.
Solution d'exploration et d'analytique des données, combinant modélisation, transformations et dérivations au même niveau.

Avis sur Dreamdata

Note moyenne

Note globale
4,9
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,8
Rapport qualité-prix
4,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
87%
4
13%
Jakub
Jakub
Chief Marketing Officer (Tchéquie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Traduction et localisation, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Single source of truth for performance attribution & revenue analytics for data-driven marcom&sales

5,0 l’année dernière

Commentaires : What I especially appreciate is customer care from lead to the user. Dreamdata does what it does have to do and that is all that I expect aside from customer care, which is exemplary.

Avantages :

What I really appreciate from Dreamdata is quite a rich integration library with a simple setup. Compared to other solutions, I have found Dreamdata customer-centric, focused on seamless experience from day 0. While it requires cooperation with a dev team, it is still easy to configure.

Inconvénients :

I have some desired features the dev team is already working on - especially Stripe integration. I could also use some more industry-specific integrations for us. However, I do realize every roadmap is demand-driven and they can not provide me will all integrations from day 0.

Francesco
Francesco
Director of Digital Marketing (Italie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

The ultimate tool to report on the revenue generation of marketing campaigns and channels

5,0 il y a 6 mois

Commentaires : With Dreamdata, I can now demonstrate the effectiveness of marketing channels and campaigns to my company's leadership. I can also allocate budget to online channels in a data-driven and result-oriented way, not limited to the usual CPL metrics, but focusing on real full-funnel CAC.

Avantages :

Dreamdata is a powerful multi-touch attribution tool that tracks both paid and unpaid channels via UTMs and native connectors to CRMs, ads platforms and other tools. Data is then processed to provide information on how much revenue is attributable to each marketing channel and campaign, how long is the sales cycle, which were the marketing and sales touchpoints of a certain account, how much did they contribute to the resulting revenue, and many more. It provides very interesting data views and full-funnel revenue attribution models that would be extremely resource-intensive to capture and analyze via a custom in-house solution. The Customer Success team is the best I've ever seen in any of my vendors and really assists customers end-to-end, not only with technical help with setting up the software, but also in terms of attribution modeling; they partner with clients to fine-tune and customize attribution to suit each business' unique reporting needs. It's a feature-rich product with clear and detailed native dashboards, but it can also push data to external dashboards built in i.e. Tableau or Google Data Studio, giving even more reporting flexibility. Last but not least, it is extremely good value for what it does, how well it does it and for the amazing customer support that the company provides.

Inconvénients :

Dreamdata is a very solid product with only a few minor weaknesses that do not hinder its usability in any way. It would be nice if it could push data to SFDC, rather than just pulling it, and if there were mouse hover tooltips that would help understand some technical terminology here and there. What's great is that they consistently seek feedback and follow up by putting new developments all on their product roadmap, resulting in new features being developed and launched regularly.

Alternatives envisagées : Bizible

Pourquoi passer à Dreamdata : Better customer support, better value-for-money

Kenneth
Kenneth
CMO (Danemark)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Traduction et localisation, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great tool to understand the complete customer journey

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : A great database that uncovers the missing details of your customers journey while also giving you an overall view of how you are performing, leading to more educated decisions and benchmarking.

Avantages :

Having the ability to investigate each company's journey and see exactly how they converted is super insightful. Aggregating all this data and seeing overall trends helps validate our activities and shows whether they are working or not. Owning all the data ourselves, I don’t need to rely on 3rd parties to tell me how we are doing.

Inconvénients :

We definitely need to maintain good data practices and tracking in order to make it work, and sometimes it takes some effort to validate that all is setup correctly.

Rasmus
Head of Marketing (Danemark)
Services financiers, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

A fantastic Revenue Attribution Platform

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : Overall it has been a very positive experience, from the sales process to also being onboarded/training. In general looking very much forward to learn more and get the most out of the product possible.

Avantages :

Dreamdata is a fantastic tool that joins and cleans all of our scattered data, and then connects it all to pipeline from our CRM. It allows us to see what activities are working and which aren’t. It’s easy and very quick to get installed and setup. Within a day, we could see tangible insights. If stuck getting setup, there is a great library of documentation, otherwise a support slack channel that’ll help all users. Additionally, they give you full access to all of the data they are collecting for you, so it is a green field project waiting to be tapped into.

Inconvénients :

No complaints, however the product may be a little intimidating to the untrained eye. But onboarding and training will quickly help you steer the ship.

Adam
CMO (Danemark)
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Perfect for online marketeers in B2B companies with offline revenue conversion

5,0 l’année dernière

Commentaires : Great experience with the software and the supporting team. It's really something to get an onboarding such as the one we got.

Avantages :

The possibility and feature that enables us to undertand which campaigns and channels that is driving revenue is absolutely extraordinary.

Inconvénients :

The software would be even more awesome if it had an integration with Sleeknote.