France Produit local

Description de IWD NETWORK

IWD NETWORK est une solution de merchandising basée sur le cloud pour aider les détaillants à améliorer la communication entre le siège social et le terrain.

Qui utilise IWD NETWORK ?

Ces solutions de commerce de détail innovantes offrent aux marques et aux détaillants le soutien dont ils ont besoin pour mettre en œuvre leur stratégie : luxe, cosmétiques, beauté, vente au détail de voyages, magasin de vêtements.

Informations sur IWD NETWORK

IWD

Fondé en 2000

IWD NETWORK - Prix

À partir de:

Non fourni par l'éditeur
  • Non, pas de version gratuite

IWD NETWORK n'est pas disponible en version gratuite.

Informations sur IWD NETWORK

IWD

Fondé en 2000

IWD NETWORK en vidéos et en images

IWD NETWORK Logiciel - 1 - aperçu
IWD NETWORK Logiciel - 2 - aperçu
IWD NETWORK Logiciel - 3 - aperçu
IWD NETWORK Logiciel - 4 - aperçu
IWD NETWORK Logiciel - 5 - aperçu

Déploiement et prise en charge de IWD NETWORK

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • Support téléphonique
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mac (ordinateur)
  • Windows (ordinateur)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)

Formation

  • Aucune
  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Documentation

IWD NETWORK - Fonctionnalités

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Analyse visuelle
  • Authentification unique
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Bibliothèque d'images
  • Bibliothèque de contenu
  • CRM
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Distribution
  • Filtrage
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formats multiples d'édition
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des changements
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des modèles
  • Gestion des métadonnées
  • Gestion des performances sur les réseaux sociaux
  • Gestion des ressources numériques
  • Gestion des œuvres d'art
  • Gestion multicanal
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Marketing multicanal
  • Marquage
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Notes et commentaires
  • Outils de collaboration
  • Promotion sociale
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Retouche numérique
  • Règles relatives à la marque
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des médias sociaux
  • Tableau de bord d'activités

Logiciels de branding : afficher la liste complète

  • API
  • Accès hors ligne
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse en temps réel
  • Base de données de clients
  • Bons de commande
  • CRM
  • Carte de fidélité
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Fonctions pour vente au détail
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des marchandises
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Gestion des reçus
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Historique des clients
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Optimisation des stocks
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prévision
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Réapprovisionnement
  • Suivi de l'inventaire
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Vente par correspondance
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion de points de vente : afficher la liste complète

IWD NETWORK - Alternatives

Plus d'alternatives à IWD NETWORK

Avis sur IWD NETWORK

Lire les 5 avis

Note moyenne

Note globale
4
Facilité d'utilisation
4
Service client
4,8
Fonctionnalités
3,6
Rapport qualité-prix
3,7

Avis classés par note

5
1
4
3
3
1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Alison M.
FO Global Merchandising Manager in France
Vente au détail, 501-1 000 employés
Used the Software for: 1 à 5 mois
Source de l'avis

IWD rollout Salomon

5 il y a 11 mois

Comments: It has been great. A good comprehensive tool but of course not without things we would like to add!

Pros:

I like that you can easily discuss issues with certain contacts in reference to photos. This is what I use the most and that you can upload documents specific to each store.

Cons:

The fact that the app and the network do not sync and the opening page dashboard is not customizable.

Alternatives Considered: MockShop

Reasons for Switching to IWD NETWORK: The platform seemed easier to use and further along in development. It has some great overall functions like a map that add value.

IWD Response

il y a 11 mois

Thank you for taking the time to leave us a review, Alison!

Chi N.
Trade Marketing Project Manager in Suisse
Bijoux et produits de luxe, 1 001-5 000 employés
Used the Software for: plus de deux ans
Source de l'avis

first year comment

4 il y a 12 mois

Comments: the tool has a very strong value proposition, compared to the external competitors (Simplifield/ Yoobix..) in terms of functions, ease of using, price, operational excellence. however, some function in reality should really automate the process for VM manager (as mentioned above)
For richemont brands the competition is also with Booster/ POS identity which is developped by the group. the challenge will be to clearly show the advantages of the tool (maximize automation), or else in the near future the chance we have to merge with Booster or replaced by Booster is possible.

Pros:

- Clear added values & Proposition. - Instance selling points (centralize network, Professionalize the work flow, support the daily taks of VM community, facilitate communication among the community.

Cons:

some functions are nice, but it still not maximizing the automation. example: Post launch review with all installation photos, we can extract all photos of global POS network, but the report will not be categorised by market. we hence still have to do manual work which is not exactly the selling point of the tool : automation, reporting in 1 click. Survey function: possibility to see on global map, sorted by status of survey is not feasible App version: issue in China with VPN/ connection?

IWD Response

il y a 11 mois

Hi Chi, thank you for taking the time to write this review and provide us with some feedback! We love hearing from our clients on how we can improve their experience with IWD.

Faye G.
VM Manager in France
Vente au détail, 10 000+ employés
Used the Software for: 1 à 5 mois
Source de l'avis

IWD Review

3 il y a 11 mois

Pros:

Ease of use and communication to store teams.

Cons:

No link between app and desktop version

Alternatives Considered: Concrete

IWD Response

il y a 11 mois

Thanks for the review, Faye! We appreciate your business.

Mathilde L.
Field Visual Merchandiser in France
Vente au détail, 501-1 000 employés
Used the Software for: 1 à 5 mois
Source de l'avis

Admin review

4 il y a 11 mois

Pros:

I like a lot the easy way to find a picture, to upload documents and survey I think it's really intuitive the way of using it. The tags uses is super nice also. One of the best thing is also the easy way to export pictures in .ppt or .zip.

Cons:

I don't like a lot the application. Stores can't consult their documents on it and the fact that the Chat App isn't connected with the network is painful too. Also, it's a pity that we need to create a bookmark when you want to send a survey. For example, if I need to send a survey to only 3 stores I need to create a dedicated bookmark for this even if it's just for one survey.

IWD Response

il y a 6 mois

Hello Mathilde, we are happy you find Network easy to use. We will take your feedback into consideration for future updates!

Artem Y.
Regional Director in Russie
Vente au détail, 1 001-5 000 employés
Used the Software for: 6 à 12 mois
Source de l'avis

Good software to manage different operational processes in stores

4 l’année dernière

Comments: We use IWD for all field work of area managers: store visits, regular or full checks, changing animation campaigns, photo-reports.

Pros:

IWD allows to manage all regular monitoring and controlling activities made by area managers via cloud platform including regular store checks, animation campaigns, safety audits etc. Easy way of filling check-list using mobile phone or tablet.

Cons:

Export of completed forms of check-lists is not very user-friendly. Absence of ability to count percentage rate of store visits results.

IWD Response

il y a 11 mois

Hi Artem, Thanks for the review, we appreciate receiving feedback from our users and love hearing that they are enjoying our product!