Description de JAMIS Prime ERP

JAMIS Prime ERP is a modern and intuitive cloud ERP system designed for government contractors, nonprofits, and other project-focused organizations. Using the latest cloud technology, JAMIS Prime ERP provides real-time access to key performance data to help drive smarter decision-making. And JAMIS provides the framework our customers need when it comes to industry regulatory requirements from the DCAA and DCMA, and security requirements such as NIST 800-171 and CMMC. JAMIS Prime ERP is the sol

Qui utilise JAMIS Prime ERP ?

Government Contractors

Vidéo de JAMIS Prime ERP
JAMIS Prime ERP Logiciel - 1 JAMIS Prime ERP Logiciel - 2 JAMIS Prime ERP Logiciel - 3

Vous hésitez à choisir JAMIS Prime ERP ? Comparez-le à une autre option populaire

JAMIS Prime ERP

4,4 (10)
JAMIS Prime ERP
Indisponible dans votre pays
Tarification introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
210
7
4,6 (10)
4,8 (10)
4,1 (10)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
9,80 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
410
81
4,0 (1 863)
4,0 (1 863)
4,3 (1 863)
Pourquoi ce message s'affiche-t-il ?

Alternatives à JAMIS Prime ERP

Sponsors
Wrike est un logiciel de gestion de projets pour entreprise incluant des modèles, une gestion du temps, des diagrammes de Gantt, des tableaux Kanban, un reporting, etc. En savoir plus sur Wrike
NetSuite : numéro un mondial de l’ERP sur le cloud, vous offre la visibilité et le contrôle nécessaires pour prendre vos décisions et vous développer en confiance. En savoir plus sur NetSuite
monday.com est un système d'exploitation sur cloud, où les équipes gèrent leurs projets et leurs tâches quotidiennes, qu'elles soient au bureau, à la maison ou en déplacement. En savoir plus sur monday.com
Factorial simplifie les processus RH pour chaque étape du cycle de vie des employés, afin que les services RH puissent se concentrer sur ce qui compte vraiment. En savoir plus sur Factorial
Solutions de comptabilité, de gestion du personnel, de fabrication et de business intelligence.
L'outil d'automatisation des services professionnels nouvelle génération. Package PSA complet pour les sociétés commerciales et les entreprises spécialisées dans le logiciel.
Peut-être l'un des logiciels de comptabilité les plus complets du marché. Tout est compris. Consultez le site web de l'éditeur. Vous êtes propriétaire du logiciel et des données.
Furious est une solution complète et intuitive pour gérer et contrôler vos équipes, votre agence conseil, votre société de services ou votre start-up.
Une suite d'applications métier Open Source totalement modulaire, conviviale et évolutive.
Ensemble Open Source d'applications commerciales intégrées pour CRM (gestion des relations client), points de vente, sites web, e-commerces, vente, comptabilité, entrepôt, RH, projet et marketing.
Le logiciel de comptabilité et la solution de gestion financière n° 1. Conçu pour la finance, par la finance.
Solution de gestion basée sur le cloud pour les entreprises. Comprend la comptabilité, le CRM, les projets, les RH, etc., sur n'importe quel appareil.
BigTime s'adresse aux entreprises de services professionnels qui ont besoin d'informations approfondies sur leurs ressources, leurs bénéfices et leur productivité.
Logiciel de comptabilité de projet, de gestion du temps et des dépenses pour les entreprises d'architecture.
Acumatica est l'un des éditeurs majeurs de logiciels pour comptables cloud et ERP (Enterprise Resource Planning) cloud pour les PME et les organismes à but non lucratif.
Le leader des logiciels de comptabilité pour les petites entreprises. Accès instantané aux informations sur les clients, les fournisseurs et les employés.
Axonaut est le leader des logiciels de gestion d'entreprise français pour les indépendants et les TPE. Découvrez toutes ses fonctionnalités : CRM, devis, facture, comptabilité...
Collaborez sur les projets, gérez le temps, gérez les dépenses et facturez vos clients. Disponible dans le cloud, depuis n'importe quel appareil !
Ravetree est une solution primée de gestion du travail pour les entreprises axées sur les projets.
QuickBooks est un logiciel de gestion d'affaire de bout en bout qui peut évoluer avec votre entreprise.

Avis sur JAMIS Prime ERP

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
40%
4
60%
Betsy
Sr. Contracts Administrator (É.-U.)
Défense et aérospatiale, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Jamis Prime ERP

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall it's been a great experience. I am very happy with the implementation of the new system.
It has saved countless hours of excel spreadsheet experience for certain.

Avantages :

Jamis Prime software is extremely easy to use and I am able to rid myself of all of the excel spreadsheets of prior years. This software definitely packs a bang for the buck as it is all inclusive. Integration with the existing system was painless. We are now able to generate reports on request and little effort. I love the reporting feature the most because all you have to do is choose the field!

Inconvénients :

To date I have not experienced any cons with the software itself. Issues encountered were a result of my misunderstanding how to process requests.

Walt
Sr. Director Business Analytics (É.-U.)
Génie mécanique ou industriel, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Review of Acumatica Jamis Prime 6.1 ERP for Government Contractors

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : It does solve our business accounting requirements, except for the lack of different Home Base Currency within a Company Database Tenant to preserve intercompany and consolidation functions.

Avantages :

Very well designed fundamentally and technically for government contractors. They know government contracting. Where Deltek is more for overall PSA and Project Mgt. For a SaaS or OnPrem product, it has good mainstream functionality. Piggybacking in Acumatica framework is nice, as it adds additional resources online and consulting. All the Jamis "modules" of Job Management, Subcontracting, Time & Expense, Contract Managment, etc.. are good. You get the Acumatica InterBranch Functionality, Some Allocations Functionality, and all the great GL, AP, AR, Fixed Asset, Cash functions. Customization if pretty straightforward. This question only addresses "software". Pros of Jamis the company: Great Professional Services team. Great Training and Learning Development Team.

Inconvénients :

Menu Items - lefthand menu bar is missing all the verbs. It is just a list of nouns, and hard to tell QUICKLY what each one does. (this is customizable, but why should I have to) Field Lookup and Search functionality on data and transaction entry is wonky, and it works differently in different fields, which is frustrating. Because it uses the Acumatica framework, Jamis has to wait a whole cycle/year or two for Acumatica to to do and release their updates and upgrades, for Jamis to then do theirs. (two step cycle is slow). Acumatica is not for International Multinational. Acumatica (hence Prime) is limited in its Multicurrency, Translation, Consolidations, and Intercompany functionality because, even in 2019 and 2020, although they say they changed it dramatically, they just renamed a few things. Within a "Company Database Tenant", you can have many "Branches" set as "Company" or "Branch", with Consolidation and InterBranch functions, but all of them have to have USD Home Base Currency. For different Home Base Currencies, you have to setup separate "Company Database Tenant", then you lose the Interbranch and Consolidation Translation functionality. This question only addresses "software". Cons of Jamis the company: Poor Customer Support Team. They use that role for all new trainees to "learn", so they always have to "go find the answer" from Professional Services or Training. Not acceptable.

Kelly
Accounting Clerk II (É.-U.)
Défense et aérospatiale, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy to use but needs better reporting and HR integration

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

Establishing new contracts, various billing rules, and invoicing is very easy.

Inconvénients :

Lack of usable reports for info that should be easy to find, and HR is not integrated well at all. In fact, HR is a separate system altogether.

DAwn
CFO (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Jamis Prime ERP Review

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Our organization has received many benefits from the switch to Jamis Prime ERP. More timely and accurate financial reporting leading the way.

Avantages :

Jamis Prime ERP has benefited our organization with visibility into the cost structure and management of contracts and cost centers in the organization.

Inconvénients :

The business planning module has proven to be a large undertaking to implement.

Jeremy
Sr. Financial Analyst (É.-U.)
Équipements publics, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

JAMIS is a Great ERP

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : The staff is very friendly and helpful. No ERP is perfect and JAMIS is very responsive with any issues that arise.

Avantages :

Reporting ability. JAMIS has 3 reporting types and can connect to Microsoft office programs very easily allowing for quick analysis and reporting. Connecting to Power BI allows for a simple presentation of accounting information to non-accounting personnel.

Inconvénients :

The inventory module needs to be more fully integrated. But they are working on that for a future release.