18 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Impact

Impact est une plateforme complète de reporting et de communication pour vos données non financières. Automatisez la saisie, l'interrogation et la mesure de vos données pour assurer une durabilité pertinente, une valeur sociale et des rapports ESG en temps réel et restez conforme aux lois et normes internationales.

Impact fournit tout ce dont vous avez besoin pour communiquer avec vos parties prenantes à tous les niveaux et pour vraiment comprendre les effets de vos initiatives durables sur la société et la valeur sociale générée.

Qui utilise Impact ?

Les clients sont issus des secteurs comme les services juridiques et professionnels, l'hébergement, les soins de santé, l'enseignement supérieur, le transport, l'infrastructure, le secteur public et le secteur tertiaire.

Impact Logiciel - 1
Impact Logiciel - 2
Impact Logiciel - 3
Impact Logiciel - 4
Impact Logiciel - 5

Impact ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Impact

Impact

4,5 (8)
500,00 £GB
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
53
4
4,9 (8)
4,6 (8)
5,0 (8)
VS.
Prix à partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
281
68
4,0 (102)
4,1 (102)
4,4 (102)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Impact

Cority
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Tenue des dossiers OSHA
Futureproof
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des données
Rapports et analyses
Real-Time Reporting
AMCS ESG Solution
Fonctionnalités les mieux notées
Benchmarking
Mesure des performances
Suivi des indicateurs clés de performance
VelocityEHS
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion de la conformité
Logiciels d'actions préventives et correctives
Tekmon
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Formulaires personnalisables
Gestion des inspections
Brightest
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
SoftExpert Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des flux de travail
Gestion des tâches
Workflow configurable
LogicGate Risk Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la conformité
Gestion des flux de travail
Évaluation des risques
denxpert
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la santé au travail
Gestion des incidents
Gestion des risques

Avis sur Impact

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,9
Service client
5,0
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
50%
4
50%
Dany
Dany
CEO (Équateur)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Télécommunications, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Simple and very useful

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : The interface its very simple and atractive, maybe the feedback from the clients could be connected to my business software, but maybe later, finally, I think it is a very effective way to keep financial and operational information in a very organized and complete way, totally recommended.

Avantages :

I think that the feature that its most valuable for me its about impact is the practical way of organizing tasks, as CEO of my agency it is important for me to organize all my workers, we have tried the trial and it has been simply and fantastic experience, the interface its very simple and keep the data form my work in the way that i need, totally recomended.

Inconvénients :

Nothing in particular, im still working with the trial version, everything its ok.

Sian
Head of Social Value (R.-U.)
Construction, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Review from set up to current use.

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Its provided us with an effective method to capture our social value activity against metrics. Allows us to be responsive to various clients requirements.

Avantages :

It's flexibility, the ability to apply and report different metrics and respond to different client needs. Visibility via the dashboard - RAG against activities based on project progress. Goal setting & ability to pull that information at the click of a button.

Inconvénients :

As with any new tool there is a level of development required, as a whole the team have been really reactive to our needs but there was a lull during a period of staff changes which was frustrating. There are still tweaks to be done but the tool is evolving & improving.

Maisie
Assistant Sustainability Manager (R.-U.)
Construction, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Environmental data review

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

As the Assistant Sustainability Manager at The Hill Group, the collection and analysis of quantitative data holds significant importance in our work! Impact Reporting has become an invaluable tool for our team, enabling us to measure and enhance our environmental performance across a whole range of activities for numerous project. It facilitates the efficient gathering of plot specific information while allowing us to effectively review and assess quantitative data, either project by project or at Group Level. Additionally, it has played a pivotal role in our NextGeneration sustainability benchmark score by enabling us to monitor progress, establish targets, and drive continuous improvement. The integration of charts and graphs within the system offers a visually appealing and informative platform for comparing performance across different projects and regions. This aids in decision-making processes and helps us identify areas where improvements can be made.

Inconvénients :

It would be great if Impact Reporting could link to other reporting software, like SMARTWaste for example, which would be more time efficient and increase our social value added. Although the bulk uploading feature is useful, it is still quite confusing for our data inputters! It would be a massive help if there was any way to drop down different plots on one activity entry, rather than uploading plot by plot data.

Sharon
Group Social Value Manager (R.-U.)
Construction, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Impact first 6 month of use

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : “We have been using Impact reporting software for a number of months now. The system allow us to track social value progress as a group, by project or region. We are able to capture social, environment and procurement data and convert into monetary value as well as track against business and project goals. The customer care has been second to none. Iwan is very knowledgeable and is always on hand to support with any questions we may have. This software has been a real game for us as users and for our business as a whole. Thank you ‘Impact Reporting Team’ for all your support during this implementation period”

Avantages :

It's easy to navigate, detailed reports.

Inconvénients :

Proxy levels, should be a d/down option

Charlie
Project Manager (R.-U.)
Bibliothèques, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Impact review

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

The ease of use from an admin point of view.Ease of logging from users point of view

Inconvénients :

Set-up of all projects, users & teams takes a while. Impact support team have been great with the set-up which has helped a lot