Description de Opendock

Opendock est une plateforme centralisée de programmation des entrepôts, permettant aux courtiers et aux transporteurs de rechercher facilement des entrepôts et de faire des réservations. Elle permet également à l'utilisateur d'accéder à tous ses rendez-vous à travers tous les entrepôts en utilisant une plateforme unique. Grâce à cette visibilité des rendez-vous, ils peuvent suivre les statuts, modifier les rendez-vous et les annuler.

Qui utilise Opendock ?

Opendock est au service de tous les transporteurs qui souhaitent réserver en ligne et de tous les entrepôts qui souhaitent que leurs transporteurs réservent en ligne. Un entrepôt doit être utilisateur d'Opendock pour qu'un transporteur puisse effectuer une réservation.

Informations sur Opendock

AppointmentPlus

Fondé en 2001

Opendock en vidéos et en images

Vidéo de Opendock
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Informations sur Opendock

AppointmentPlus

Fondé en 2001

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À partir de

199,00 $US/mois
N/A
N/A
s/o

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Non
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non

Déploiement et prise en charge de Opendock

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Opendock - Fonctionnalités

  • API
  • Alertes mobiles
  • Alertes par e-mail
  • Alertes/Notifications
  • Allocation et planification des ressources
  • Booking Management
  • Calendriers d'équipe
  • Données en temps réel
  • ERP
  • Emplacements multiples
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion des achats
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des commandes
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des ressources
  • Gestion des réservations
  • Gestion des transports
  • Indicateur de disponibilité
  • Intégration de sites web
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie SMS
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Notifications en temps réel
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification basée sur les règles
  • Planification des cours
  • Planification des événements
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Prise en charge iCalendar
  • Prévision de la demande
  • Rappels
  • Rapports de charges
  • Rapports et statistiques
  • Rendez-vous récurrents
  • Réservation en ligne
  • Suivi des activités
  • Suivi des statuts
  • Tableau de bord d'activités

Logiciels de gestion de quais : afficher la liste complète

Opendock - Alternatives

Plus d'alternatives à Opendock

Avis sur Opendock

Lire les 7 avis

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
5
Service client
5
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
5

Avis classés par note

5
5
4
2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >10 001
Colleen H.
Colleen H.
IT Project Manager
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/04/2018

"Our expeditors love this tool!"

Commentaires: Improved customer service & employee satisfaction, enhanced management analytics.

Avantages: - Major timesaver for our Logistics & Customer Service Teams - dramatically reduced email/phone calls relating to 2500 shipments/month.
- Improved level loading of our warehouse
- Carriers very receptive to self serve appointment setting. easy to implement.
- Appointment templates have allowed us to tailor our dock schedules by load type, and align manpower to demand.
- Improve analytics/performance management.
- IDEA manager provides a mechanism to submit enhancement requests, with many of our requests incorporated in subsequent software releases
- Excellent people to work with - from Sales, to Implementation, and post launch Account Management!

Inconvénients: - We would like to see reporting on exception management (no shows, lates) further enhanced
- We would like to see additional time based analytics surrounding appointment duration

Réponse de l'éditeur

envoyé par AppointmentPlus le 04/04/2018

Colleen, thank you for the stellar review! It's great to hear that AppointmentPlus has improved the efficiency of your operations. With regard to the feature suggestions you noted, both are already on the roadmap. Thank you again for the review!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/04/2018
Keith D.
VP, IT
Entreposage, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/02/2019

"Appointment Plus - A great solution for dock scheduling"

Commentaires: We've used Appointment Plus for over two years to schedule carrier appointments for dock deliveries. Our vendors love it. We've been able to control our warehouse schedule and save on labor expenses since using Appointment Plus

Avantages: Appointment Plus is easy to setup and easy to manage.

Inconvénients: A more updated web interface would be nice.

Réponse de l'éditeur

envoyé par AppointmentPlus le 22/02/2019

Thanks for the excellent review, Keith! We're happy to hear that AppointmentPlus is helping you to have better control over your schedule, while also saving on labor costs.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/02/2019
James K.
Materials Planning Manager
Produits alimentaires, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/03/2018

"The tool has helped us streamline our workload and allow us to work higher priority work streams."

Commentaires: Workload reduction at a low cost. We estimated a workload reduction for 8 people of about 2 weeks per year. Some of this workload did shift to Receiving and our Local Material Group. Also a benefit to carriers in that they can schedule when we have openings, their choice, just as long as they hit the correct due date.

Avantages: reduced work load, allows us to closer couple delivery times with the carrier ETA's, reduced dock conflict, low cost of AP, ease of startup

Inconvénients: No connections with SAP and full integration. Not all carriers are using this program, so there is a learning curve on that side

Réponse de l'éditeur

envoyé par AppointmentPlus le 27/03/2018

James, thank you for taking the time to write a review. It sounds like AppointmentPlus has really helped to streamline your operations and reduce costs. With regard to integrating, we have a very robust API that hundreds of our clients use to integrate to their existing systems. If you'd like more information on how it works, please reach out to us. We are more than happy to help. Thank you again for the terrific review.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/03/2018
Harrison G.
Harrison G.
Logistics Manager
Produits alimentaires, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/03/2018

"Appointment-Plus Review"

Avantages: Ease of use, custom-ability, and support. Especially the tech support from rep he has helped in many cases where most would just pass it along or simply email instructions. Rep always takes time out of his day to assist.

Inconvénients: I guess my only complaint would be to be able to setup the reception of emails to multiple customers easier.

Réponse de l'éditeur

envoyé par AppointmentPlus le 22/03/2018

Harrison, we appreciate you providing a five-star review for AppointmentPlus. And, thank you for the kudos to our support team. Also, thanks for the note on how we could improve the system. We like to have input from our clients. Thanks again for the review!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/03/2018
Bob P.
Warehouse Manager
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/03/2018

"Dock Scheduling"

Avantages: Gives me line of sight as to what's coming in, eliminates my detention fees, and allows me to hold carriers accountable

Inconvénients: I really don't have any cons. Allowing carriers to be able to schedule themselves according to our rules has been a life saver.

Réponse de l'éditeur

envoyé par AppointmentPlus le 29/03/2018

Bob, thanks so much for the superb review! I appreciate it. Having visibility into the entire schedule for the day is definitely a time-saver. It's one of the components of our system that clients like best. Thanks again for the great review!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/03/2018