Pour qui ?

JIRA est approuvé par des équipes de toutes tailles qui cherchent à détecter les problèmes et mettre en place des solutions, à assigner le travail et à suivre l'activité de l'équipe. JIRA est idéal pour la gestion de projet agile, le développement de logiciels, et bien plus encore !

Notes moyennes

8 190 avis
  • Note globale 4.3/5
  • Facilité d'utilisation 3.9/5
  • Service client 4.1/5
  • Fonctionnalités 4.4/5
  • Rapport qualité-prix 4.2/5

Informations sur le produit

  • À partir de 10,00 $US/mois
    Consulter les tarifs
  • Version gratuite Non
  • Essai gratuit Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Installation (Mac)
    Cloud, SaaS, web
    Installation (Windows)
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Atlassian
  • http://www.atlassian.com
  • Fondé en 2002

En savoir plus sur JIRA

JIRA est l'outil de gestion de projet pour les équipes qui planifient et développent d'excellents produits. Des milliers d'équipes choisissent JIRA pour détecter les problèmes et mettre en place des solutions, assigner le travail et suivre l'activité de l'équipe. À votre bureau ou en déplacement, avec la nouvelle interface mobile, JIRA aide votre équipe à accomplir le travail.

JIRA - Fonctionnalités

  • Définition des priorités
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des stratégies
  • Gestion des versions
  • Gestion du calendrier
  • KPI
  • Rapports de dépannage
  • Tableau de bord
  • Workflow d'approbation
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des objectifs
  • Planification stratégique
  • Suivi de la progression
  • Suivi des indicateurs clés de performance
  • Tableau de bord personnalisable
  • Collaboration
  • Conversation d’équipe
  • Création de bases de données
  • Création de documents
  • Gestion de projets
  • Gestion des notes
  • Gestion des tâches
  • Outils de présentation
  • Partage des fichiers
  • Suite Office
  • Filtrage
  • Gestion des backlogs
  • Gestion des billets
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des tâches
  • Gestion des versions
  • Suivi des problèmes
Information non fournie
  • Contrôle des sources
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Débogage
  • Développement d'applications web
  • Développement de logiciel
  • Développement mobile
  • Factorisation de code
  • Gestion du déploiement
  • Modélisation de données
  • Outils de collaboration
  • Rapports et analyses
  • Sans code
  • Tests de compatibilité
  • Achats
  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de la formation
  • Gestion de projets
  • Gestion des commandes
  • Gestion des employés
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion du marketing
  • Gestion financière
  • Mesure des performances
  • Planification
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Collaboration
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Planification de projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Tableau de bord
  • Définition des priorités
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tests et de l'assurance qualité
  • Gestion des tâches
  • Prise en charge de la méthode Agile
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des bugs
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Accès mobile
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Creation de sous-tâches
  • Gamification
  • Gestion des tâches récurrentes
  • Liste des tâches
  • Outils de collaboration
  • Rapports et analyses
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Tableau des tâches
  • Tableur
  • Collaboration
  • Collecte de commentaires
  • Définition des priorités
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des idées
  • Gestion des ressources
  • Gestion des versions
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des étapes
  • Audit des problèmes
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la remontée des problèmes
  • Gestion de projets
  • Gestion des affectations
  • Gestion des tâches
  • Problèmes récurrents
  • Programmation des problèmes
  • Tableau de bord
  • Analyse des capacités
  • Analyses des performances
  • Approbation de workflow
  • Contrôle d'accès
  • Facturation et approvisionnement
  • Gestion des SLA
  • Gestion des coûts
  • Gestion multicloud
  • Suivi de l'approvisionnement
  • Suivi de la demande
  • Analyse prédictive
  • Budgétisation et prévision
  • Calendrier de marketing
  • Collaboration
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Gestion de projets
  • Gestion des dépenses
  • Outils de présentation
  • Planification des médias
  • Roadmap stratégique
Information non fournie
Information non fournie
  • Collaboration
  • Définition des priorités
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Importation et exportation de contenu
  • Suivi des étapes
  • Accès mobile
  • Automatisation des processus métiers
  • Configuration des workflows
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des tâches
  • Intégrations de tiers
  • Sans code
  • Suivi de la conformité
  • Tableau de bord personnalisable
  • Éditeur graphique de workflow
Information non fournie
Information non fournie
  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
Information non fournie

Avis les plus utiles sur JIRA

Excellent produit, la référence dans le domaine

Publié le 07/11/2019
Paulhenri P.
CPO
Agriculture, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
2/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: Répond tout à fait a nous problèmess de gestion et de suivi.

Inconvénients: L'implémentation est longue due a une ultra personnalisation possible. Le gestion des notifications est largement améliorable.

JIRA is the best project planning and organising tool

Publié le 27/11/2019
Kevin W.
Software Engineer
Jeux d’argent et casinos, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: My overall experience is excellent, it is the best project management software ever. I have used a few others in the past, but there is none that can compete with JIRA. with a integration of slack, confluence, it is very hard to refuse.

Avantages: 1. It is very flexible and fitted really well with agile development work. whether you are using kanban or standard sprint planning work flow, it supports all of those.
2. It is extremely useful to do project planning and creating stories, they will be saved in backlogs and you can access them with weight, estimate and priority.
3. It is quick to create a bug ticket to track bugs.
4. It is very easy to plan for a new sprint, by adding task, stories from the backlogs, it helps with the total points you want to target for a particular sprint, it automatically sum up the story points and make sure you don't over plan.
5. great report tool to help you analyse the project completion and nice burn down chart as well. To help the team retrospectively go back and review.

Inconvénients: 1. It is a big over complex by providing such flexible functionalities. But it is worth the time and learning curve.
2. As a developer, I don't have to pay the bill. But it is not very cheap if you have a large development team, the bills add up quickly.

Jira for test management

Publié le 11/12/2019
Bennar Z.
Software Engineer
Logiciels, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: As a QA in the team, our project is fully customised for tests, and Jira with Xray so far provides the best test management tool in the market. It makes life way easier, it is better than Zephyr and of course much better than excel sheets, which saves time, energy and money for us as testers and for the project.

Avantages: The organisation of tests and the variety of the issue types for testing (Features ,Test cases, Test sets, Test executions, Test plan, bug...)
The ability to track the executions of tests and bugs
Great adaptability with Gherkin and Cucumber
It goes perfectly with ISTQB standards for testing
Perfect for both Scrum and Kanban users
The great boards and views provided by Jira (followup dashboards, sprint board, ..)
The ability to add Xray or Zephir or whatever test plugin that suits you

Inconvénients: Jira users must receive a training before starting to use the software since it can be a little complex to use the software for the first time
For testers you cannot execute the same test case more than once in the same test execution
It gets more and more difficult when end to end testing multiple applications at the same time

Flexible but not at all fun

Publié le 28/10/2019
Marc G.
Product Manager
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
3/5
Support client
2/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Originally we wanted Jira to be the place for Product and Development. But we soon realised that we needed a separate app for the product team instead. So now the product team work outside Jira and only when it's ready for Development will a ticket get created and planned in the backlog ready for a sprint. Jira helps the Product Manager to know the status of features, bugs and tasks and allows the development team to ask questions relating to the ticket in the comment section. That way there is full visibility of the discussions for future reference.

Avantages: The biggest strength that Jira has to offer is how customisable the app is. We're forever fine tuning how how development flows are setup and I've never run into an issue where what we wanted to achieve could not be possible. The workflow editor is pretty straight forward once you figure out how to map these to specific projects and features. It also has a mammoth number of apps that can integrate with it, which can greatly help simplify your organisations stack. We use a bunch of apps that connect to Jira such as Slack and Git. The mobile app is pretty good and more simple to use. There's also a new iOS app that you can run on a mac that seems to be a slightly faster and more user friendly version. However, I haven't quite worked out how to tailor the notifications. The search is very powerful!

Inconvénients: It is very slow to load pages and jump between stories. When using this on a daily basis it really gets annoying. When we need to change a setting it's hard to work out where to go. I have to say I've never seen another app quite like Jira which has so many different places to go to in order to change very similar settings. If someone accidentally creates a ticket with the wrong type the only way to change it is to Move the ticket. And I can't seem to change the status of the ticket at the same time. So often an Open bug ticket becomes an Open feature ticket, which really should still be in Draft.

JIRA Should Be Called the *Anti* Project Management Solution!

Publié le 09/07/2019
Julie K.
CEO
Services et technologies de l'information, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
2/5
Note globale
1/5
Facilité d'utilisation
1/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
1/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Our decision to transition our project management systems fully to JIRA is one of the biggest regrets I have made for our company. In addition to the cons notes above, things that should be core features are missing or available as a 3rd party plugin, for extra $$. What's worse is that Atlassian has a plugin system with half of the plugins only available for the server version and then they don't build features that should exist in the core product because they are available elsewhere... as long as you use the server version. Run AWAY from this JIRA as fast as you can!!

Avantages: If you are willing to do the work, the advanced search is useful and the user experience isn't bad except that to eliminate done tickets you have to deselect all then re-select every option except those of a done type.

Inconvénients: Advanced search is the only useful way to reliably get information out, making getting even the smallest view of your data onerous. The core advantage of the tool - it's lack of structure - make it difficult to complete even the simplest of tasks without a ridiculous amount of effort. It's biggest failing is that everything is too flat by default. For example, I am working on a project now and the team has made duplicate tickets because the original tickets are too hard to find and are just dumped on the screen... we have sometimes used epics/stories/sub-tasks with sprints but these are truly inadequate... in today's time why should someone have to spend 20-30 hours a week grooming the backlog and writing searches when if the tool was any good it should (!!) be able generate these views automatically. We are now investigating other solutions like Wrike (absolutely no affiliation, not even sure we will switch to it) and in 10 minutes of testing we were getting views that we have been struggling to get out of JIRA for over a year. Also, you can't do something obvious like make a reminder in the future for a ticket, so you either get flooded with reminders for just about everything or you have to go outside the product to remind you to do something in JIRA. Seriously!?!

Lire d'autres avis