Description de Coda

Coda blends the flexibility of a document, the power of a spreadsheet, and the utility of applications into a single new canvas, enabling anyone to make a doc as powerful as an app. Coda is something entirely new, that looks and feels familiar. Makers start with a blank canvas and a familiar blinking cursor, but can use a new set of building blocks like tables that act like databases, or buttons that take action to create their own unique solutions.

Qui utilise Coda ?

Coda is a doc for teams. Companies like Spotify, Square, and Uber make Coda docs to do everything from run meetings to track global launches.

Où peut-on déployer Coda ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Coda
  • Fondé en 2014

Assistance Coda

  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres

Langues

anglais

À propos de l'éditeur

  • Coda
  • Fondé en 2014

Assistance Coda

  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres

Langues

anglais

Coda en vidéos et en images

Coda Logiciel - 1
Coda Logiciel - 2
Coda Logiciel - 3
Coda Logiciel - 4
Coda Logiciel - 5
En voir 5 de plus
Coda Logiciel - 1
Coda Logiciel - 2
Coda Logiciel - 3
Coda Logiciel - 4
Coda Logiciel - 5

Comparez le prix du logiciel Coda avec ses alternatives

10,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
4,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
12,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
Tarif non fourni par l'éditeur
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - Coda

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Brainstorming
  • Conversion d'e-mails en tâches
  • Correction en temps réel
  • Creation de sous-tâches
  • Définition des priorités
  • Enquêtes et feedback
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de la communication
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des idées
  • Gestion des notes
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Histogramme
  • Icônes et codes en couleur
  • Modification et mise à jour des tâches
  • Modèles personnalisables
  • Notes et commentaires
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • PLM (product lifecycle management)
  • Partage des fichiers
  • Planification de lancement
  • Planification de projet
  • Planification et programmation de projets
  • Programmation des tâches
  • Reporting et suivi de projet
  • Roadmap stratégique de produits
  • Sprint planning
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Tâches d'importation
  • Tâches récurrentes
  • Étiquetage des tâches

Alternatives à Coda

Légitimé par des millions d'utilisateurs, Basecamp centralise tout ce dont vous avez besoin pour faire votre travail.
Une plateforme de partage de fichiers qui permet aux utilisateurs de stocker et de partager des contacts, des photos, des vidéos, des présentations, des enregistrements et plus encore.
PandaDoc est une plateforme complète de gestion documentaire qui vous permet de créer, d'envoyer, de signer électroniquement et de suivre vos documents de manière centralisée. En savoir plus sur PandaDoc
monday.com est un système d'exploitation sur cloud, où les équipes gèrent leurs projets et leurs tâches quotidiennes, qu'elles soient au bureau, à la maison ou en déplacement. En savoir plus sur monday.com
Espace de travail collaboratif qui aide les équipes à organiser les documents pour leurs réunions.
Dropbox Business est la solution de partage et stockage de fichiers sécurisée que les employés adorent et à laquelle les administrateurs informatiques font confiance. Essayez-la gratuitement dès aujourd'hui !
ClickUp est l'avenir du travail : il s'agit d'une application qui les remplace toutes. ClickUp est une application de productivité à croissance rapide. En savoir plus sur ClickUp
Slite est un espace collaboratif épuré permettant à votre équipe d'écrire et d'organiser son travail avec des notes de réunion, des wikis, des documents et des sessions de brainstorming.
Wiki d'équipe et base de connaissances attrayants qui rendent la documentation de l'entreprise agréable par défaut. S'intègre à G Suite, Slack et plus encore.
Une application pour gérer l'ensemble de votre activité.
Logiciel de tableur et d'analyse de données de premier plan. Généralement livré avec Microsoft Office.
Quip combine des documents, des tableurs et des chats en une expérience organisée.
Créez et modifiez des notes, enregistrez des pages web, personnalisez des captures d'écran et partagez-les instantanément avec vos collègues.

Avis sur Coda

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
65%
4
32%
3
3%
Emily
Emily
Director of Investor Relations
Utilisateur LinkedIn vérifié
Capital risque et capital-investissement, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Coda is the best!

4,0 l’année dernière
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Stan
Stan
Executive Board (Pays-Bas)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion de l'enseignement, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Good now, only getting better

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : I've been using Coda since the closed beta, and I've been blown away by their vision for the future and the speed with which they're implementing new functions.

Avantages :

Other than Slack and e-mail, Coda is the main infratstructure for our organization. The flexibility and being able to set everything up and automate exactly to our liking is fantastic

Inconvénients :

It's a fairly new product, which means that there's (almost) constantly UI changes going on. Performance could be better too, and interdoc connection is missing.

Marie
Operations Associate (É.-U.)
Capital risque et capital-investissement, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

The future of docs and collaboration

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : My experience with Coda has been exceptional. I feel empowered by their resources to create exciting docs that have transformed our workflows, and if I ever have questions I know that Coda Support or the Coda Community will be able to help.

Avantages :

Why I *love* Coda - First and foremost: tables and a writing surface in one doc. Never again do I have to link to a spreadsheet or paste long-form text into table so that all of my Google Suite info is cobbled into one doc. - Spans personal and professional work. I have transferred most of my professional work into Coda docs and (even more excitingly) moved all of my "life admin" work (moving checklists, auto repair history, wedding planning, etc) into Coda docs. Coda's flexible platform allows you to build docs that suit whatever work you're trying to accomplish. - Automations. In Coda you can set data and time-based triggers to alert you in email and Slack. These are game-changers when it comes to remembering an upcoming deadline, reminding a co-worker of an outstanding action item, or celebrating a data milestone. - Doc Gallery. The gallery is a collection of published docs that can be copied for your own use or be used for inspiration for creating new docs. If I'm ever stuck on how to make a doc (like distributed onboarding), I browse docs that other Coda creators have published for ideas on layouts, formatting, and formulas.

Inconvénients :

Challenges in using Coda - Onboarding. The power of Coda can be intimidating when onboarding – I would second-guess whether doc layouts were as good as they could possibly be, if my formulas were robust, if I should make a different sub-page or section for content, etc. Thankfully, Coda has a variety of resources like their Community of creators, the Help Center, a YouTube channel (shout out to [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]!), and a fantastic support team. It took a couple weeks of watching videos and reading the Community page while transferring docs to Coda for me to feel like I really understood the platform, but now I feel like I really *get* all of the features and feel empowered when making docs. - Onboarding your team. Getting a team to adopt a new tool, especially something as foundational as docs/collaboration/documentation is hard. We had the full spectrum of people who were elated about using Coda to... not elated. I wanted to give everyone the experience of using a fully built out doc, so we transferred our weekly team meeting gdoc into Coda. In doing this everyone had a direct comparison between old (gdocs) and new (Coda docs), and we won over most people just with that doc. To keep up the momentum, I worked with teams and individuals to transfer over their docs to Coda, and I send out an email every week sharing a Coda feature (like emailing pages, automations, conditional formatting). Coda is the new default for our team after ~1-2 months of transition.

Michael
Manager (É.-U.)
Biens de consommation, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Good, flexible produect

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : I've enjoyed using the product. It is pretty much my hub for every project and for all knowledge sharing.

Avantages :

Coda has more functionality than most of its competitors. There are many other products that do one small part of what Coda can do. For example, most of the functionality of Monday can be done by Coda, however, Coda can do much more beyond that.

Inconvénients :

There is a learning curve to using this product at its full potential. Creating pages, setting up tables and workflows all requires a lot of learning. So in order to have a very functional product, the user must be trained.

Giles
Co-Founder (Australie)
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Slows down over time

3,0 il y a 2 ans

Commentaires : Ok... but then it just slowed down and became unusable. We need to get critical company info out of heads and recorded fast. Loading up Coda was slow and they messed with the structure of docs too much to the point where we lost track of what went were. It was simple at first then it became docs, folders, sections, child sections. It feels like they're just bloating it with features now.

Avantages :

The flexibility to set things up how you want is great but that also comes with down sides after a while. The data table functionality works ok.

Inconvénients :

Speed and performance really suffers with time, to the point where it takes 10 seconds plus to open our main doc. Support tried to help but couldn't really do anything to improve it. It's also very easy to accidentally share your entire doc and make it public without realising. I wouldn't keep confidential information in there anymore because of that.

Utilisateur vérifié
Business Owner (Irlande)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion de l'enseignement, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Want to Code but don't have the skills?

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Coda is quite like Notion and one of the challenges is that it's not a household name and people might wonder why they should take the time. I think if you want to learn a tool that will put you ahead of the game in terms of skills competencies, learning Coda and Notion would be a game changerf.
The automation features alone are a really valuable skill to learn.

Avantages :

If you are technical but can't code, this is your super power. It will allow you to build your own applications and customise enterprise systems that work for your organisation. It integrates with a tone of other applications like Google Calendar and zoom.

Inconvénients :

It was extremely obivious where the getting started tutorials were. It took quite a while to learn but is actually worth taking the time. I think if someone is looking for an out of the box solution this is not it. However it's worth it to educate yourself on how to use it as the automations and template will claw back that time for you when you get to grips with it.