17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Viafoura

Commentaires en temps réel, chat communautaire et outils de blog direct avec fonctionnalités sociales robustes, informations sur le public et modération automatique via IA (intelligence artificielle).

Qui utilise Viafoura ?

Éditeurs en ligne, actualités locales, actualités nationales, OTT (Over-The-Top Service), diffuseurs, sites de style de vie, avis sur les produits et services.

Viafoura Logiciel - 1
Viafoura Logiciel - 2
Viafoura Logiciel - 3
Viafoura Logiciel - 4
Viafoura Logiciel - 5

Viafoura ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Viafoura

Viafoura

4,8 (9)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
52
4
4,8 (9)
4,1 (9)
4,8 (9)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
69
Intégrations introuvables
4,0 (5)
3,9 (5)
3,5 (5)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Viafoura

SAP Customer Data Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Enquêtes et feedback
Suivi de l'engagement
LoginRadius
Fonctionnalités les mieux notées
Certification d'accès
Gestion des accès
Gestion des informations d'identification
Centralpoint
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
MangoApps
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la base de connaissances
Outils de collaboration
Stockage de documents
Crowdtech
Fonctionnalités les mieux notées
Créateur d'enquêtes
Gestion des échantillons d'enquêtes
Rapports et analyses
Influitive
Fonctionnalités les mieux notées
Intégration des médias sociaux
Rapports et analyses
Segmentation
Connecteam
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
ToucanTech
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Gestion des abonnements
Gestion des donateurs
Blink
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Gestion de contenu
Gestion de la communication

Avis sur Viafoura

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
78%
4
22%
Richard
Richard
Director, Digital Services (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Production audiovisuelle, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Supercharged user engagement

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : My experience with Viafoura has been overwhelmingly positive. Their account reps and managers reach out to us regularly to help us with challenges or show us new ways to use their products. I highly recommend their products to any publisher hoping to add community engagement to their sites.

Avantages :

The implementation of this product, as well as the moderation features, make Viafoura a wonderful solution for reintroducing user conversations on our Web sites. We are a local media provider and publish scores of stories every day. We had given up on commenting and live chats because of limited time available to moderate those conversations, but the AI and human moderation offered by Viafoura has made this a viable option for us again. We still review the user comments each day but without this proactive moderation offered by Viafoura, we wouldn't have moved forward. Also, the AI seems to become smarter over time as we manually override its choices.

Inconvénients :

Early in the deployment the AI moderation was still learning and more local moderation was needed. But in the past few months we have been able to scale back the time we devote to moderation. A production-ready mobile app SDK would be great as well!

Mike
Product Manager (Canada)
Sports, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Two minutes for Roughing!

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Viafoura help us ensure things are always running smoothly within Sportsnet.ca's commenting community, a place which -- given the naturally polarizing nature of the subject matter -- can be quite, er, "spirited" at times. Their moderation workflow allows us to see where some users may be stepping over the line and in need of a few minutes in the penalty box, to see the sports metaphor through. Beyond that, the customer support is top-notch and the roadmap of new features we can benefit from in the future is very robust.

Avantages :

Although we thankfully don't utilize it as much as other sites may need to, the incremental ban functionality is extremely valuable and helps us maintain decorum within the comment threads on our news articles.

Inconvénients :

Haven't come across anything that feels truly lacking or problematic.

Fran
Project manager (Espagne)
Marketing et publicité, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Viafoura fits to our business

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : In our case, we need to offer users a ratings and comments platform in a large number of pages (more than 3 million pages) , administrator moderation, integration with a third party identity management platform, business owners could manager their comments, etc...

Avantages :

It is a flexible and configurable software, it makes easy the integration in different ways (frontend, api,...) and the offer a good customer service.

Inconvénients :

Maybe the administration application could be structured in a more usable way, but in general the software covers all the expected funcionalities with quality.

Kattia
Digital Editor (Costa Rica)
Presse écrite, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

The best tool to moderate comments

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : The ViaFoura moderation system helps to build a loyal digital community that interacts, thinks and discusses without offenses.

Avantages :

ViaFoura adds value to our subscription-based business model. This tool allows us to increase engagement, subscriptions and retention rates of readers. ViaFoura makes it easy to eliminate offensive and defamatory comments. It allows us to keep a community of readers away from xenophobia, discrimination based on gender or origin because we can moderate comments and avoid inappropriate words.

Inconvénients :

I haven`t negative observations about this software.

Réponse de l'équipe de Viafoura

il y a 5 ans

Thank you so much Kattia!

Niels
Product Owner (Pays-Bas)
Presse écrite, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

ViaFoura

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

Easy to use as a user and provides a lot of insights as a product manager.

Inconvénients :

For us the migrating to V3 was hard because of the custom features we've build in.

Penny
GateHouse Media (É.-U.)
Production audiovisuelle, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A company that truly partners with you

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

Viafoura has been a true partner with us for many years. They have rolled out several features that were custom to our setup, and have excellent customer support.

Inconvénients :

They have been a little slow to deliver on some new products.

Erica
Senior editor (É.-U.)
Presse écrite, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Commenting platform

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

AI integration streamlined comment moderation process.

Inconvénients :

Bulk moderating comments was clunky. Analytics dashboard was clunky and could have provided richer data.

Ridhima
Project Manager (Allemagne)
Urbanisme et architecture, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Enhances your level of connectiveness

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Easy to run and works with all the major platforms . Customer Service is helpful and quick to reply . The spam filter almost never misses .

Inconvénients :

There isn't much room for customization and for leaving notes.

Felipe
Digital Subscriptions Coordinator (Costa Rica)
Presse écrite, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Time saving commenting solution

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

Very easy to filter out non-approved comments

Inconvénients :

Not that easy to calculate return on investment