Description de Aladdin

Aladdin, is an industry-leading, cloud-based Asset Lifecycle Management Solution, powered by Microsoft Azure.

Supported by our in-field local team of Asset and FM experts, Aladdin helps you enforce compliance to best-practices that automate several labor-intensive, time-consuming and error-prone processes through Web and Mobile Apps that connect the office to the field.

Aladdin, fuels iNTELLIGENT business decisions to optimize business operations and boost your profits.

Qui utilise Aladdin ?

Suitable for all industries that have Maintenance or Facilities team to maintain company Assets, including Construction, Real Estate, Education, Health Care, Hospitality, Facilities Management, etc.

Où peut-on déployer Aladdin ?

Cloud, SaaS, web, Mac (ordinateur), Windows (ordinateur), Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • SGE
  • Fondé en 2014
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Inde, Philippines, Égypte et 1 autres

Langues

arabe

À propos de l'éditeur

  • SGE
  • Fondé en 2014
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Inde, Philippines, Égypte et 1 autres

Langues

arabe

Aladdin en vidéos et en images

Aladdin Logiciel - 1
Aladdin Logiciel - 2
Aladdin Logiciel - 3
Aladdin Logiciel - 4
Aladdin Logiciel - 5
En voir 6 de plus
Vidéo de Aladdin
Aladdin Logiciel - 1
Aladdin Logiciel - 2
Aladdin Logiciel - 3
Aladdin Logiciel - 4
Aladdin Logiciel - 5

Comparez le prix du logiciel Aladdin avec ses alternatives

Aladdin

45,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
45,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
N/A
Version gratuite
Essai gratuit
45,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - Aladdin

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de contacts
  • Base de données de sous-traitants
  • Bibliothèque des ressources
  • CRM
  • Catégorisation des ressources
  • Codes-barres et RFID
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de bons de travail
  • Devis
  • Entrée et sortie
  • Facturation
  • Gestion de cycle de vie des contrats
  • Gestion de l'amortissement
  • Gestion de l'espace
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de la sécurité
  • Gestion de versions
  • Gestion des audits
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des données des fournisseurs
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des pièces
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des réservations
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Gestion des tâches ménagères
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion des équipements
  • Gestion du cycle de vie des ressources
  • Gestion du sourcing
  • Géolocalisation
  • Historique des services
  • Informations sur les véhicules
  • Intégration comptable
  • Intégration des employés
  • Intégrations de tiers
  • Maintenance prédictive
  • Maintenance préventive
  • Mesure des performances
  • Paiement des fournisseurs
  • Partage des ressources
  • Piste d'audit
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Planification des installations
  • Planification des salles
  • Portail libre-service
  • Pour les équipements mécaniques
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports d'historique
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche/Filtre
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Signature électronique
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de la conformité
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des coûts
  • Suivi des garanties
  • Suivi des qualifications
  • Suivi des ressources
  • Suivi des réparations
  • Suivi des équipements
  • Suivi du carburant
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives à Aladdin

La plateforme de gestion de missions BigChange planifie, gère et suit vos équipes d'interventions grâce à une solution cloud facile d'utilisation. En savoir plus sur BigChange
Cette solution de gestion des ordres de travail organise les demandes de service, planifie les tâches récurrentes et suit les ressources, le temps et les matériaux tout en fournissant des rapports.
Pour rationaliser la gestion de vos biens, effectuez le suivi, l'affectation, le service, l'entretien, l'enregistrement et la mise au rebut des actifs avec des alertes, des rappels et des e-mails. En savoir plus sur Asset Infinity
simPRO est une performante solution logicielle de gestion des interventions qui aide les entrepreneurs spécialisés à rationaliser leurs opérations pour augmenter leurs bénéfices.
The Asset Guardian compte 15 ans d’expérience en gestion de la maintenance et d’actifs avec des milliers d'utilisateurs dans le monde.
eBASE fournit aux établissements d'enseignement, municipalités et entreprises une suite logicielle de gestion des installations facile d'utilisation.
INControl est un outil de gestion des processus opérationnels axé sur la numérisation et l'efficacité. Prenez le contrôle de votre entreprise.
MaintainX est un logiciel mobile de numérisation des tâches et des procédures de travail qui augmente l'efficacité et les informations en temps réel. En savoir plus sur MaintainX
PEMAC Assets : - Gestion des actifs - Rapports en direct - Étalonnages - Conformité à la norme 21CFR - Gestion des permis et des entrepreneurs - Suivi sans documents sur papier En savoir plus sur PEMAC Assets
Maintenance des équipements, gestion de flotte, planification des expéditions, chronométrage, reporting en temps réel, capacité cloud et hors ligne.
Conservez vos devis, factures, achats et plus encore dans un seul système. Accès au bureau et à l'application, aux formulaires électroniques et aux certificats. Version d'essai gratuite de 30 jours.
One cloud industry-focused field service, work and asset management solution. Digitizes the complete service contract-to-bill processes
Un logiciel de gestion du cycle de vie des actifs conçu autour de vos besoins en gestion des biens. Amortissement, codes-barres, etc. Essai gratuit ! En savoir plus sur EZOfficeInventory

Avis sur Aladdin

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
39%
4
50%
3
11%
Gaetan L.
Coporate Director Technical Services (Émirats arabes unis)
Ressources humaines, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Aladdin Software is a great product.

5 l’année dernière

Commentaires : By using Aladdin Software! I fix most of my issue that i have in my operation: Asset of our properties. Control work load of my employees and preventive maintenance schedule more.... Almost in one click i can get more information now.

Avantages :

Aladdin software is user friendly, It is the perfect product for my maintenance team. The asset management and preventive maintenance are very impressive, This what i was looking for..

Inconvénients :

As per i have many properties, the negative side of it, is i can not get all data on one dashboard (I need to download on each site). During the process, it was difficule due to the time to down laod all informations and mistake on the template. Most probably, i will next time take all inclusive with data entry.

Réponse de l'équipe de SGE

l’année dernière

Dear Gaetan, Thank you for taking the time to review us. We highly appreciate it. We have noted on your feedback of wanting to see all your data on one dashboard. We are currently working on an upgrade of Aladdin where this will be solved. We will keep you updated. Kind regards Aladdin SGE Team

Faheem K.
Senior Manager Value Chain Excellence (Émirats arabes unis)
Produits alimentaires, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

CMMS for Small to Medium Manufacturing Companies with Good Value for Money

4 l’année dernière

Commentaires : Overall very satisfied with our experience with Aladdin from selection, customization, configuration and ongoing use for four years. The implementation and deployment of the system is successful delivering significant improvement in the maintenance management.

Avantages :

Software is very easy to use and is built with screen similar to webpages. Elements on pages are hyperlinked to other functions /modules and moving between different modules is very easy and simple. The workflows are simple and customizable. The interfaces / pages are simple and only show the information that is required to do the work thus not overwhelming the user. The team is very capable and is able to customize the solution as per the requirements form us. I have worked with multiple implementations of different software within supply chain, I found Aladdin team as one of the best that I have worked with. Their ability to understand the requirement and implement is commendable. One such example is the scheduling module, which easily stands out vs any other software that were evaluated. The module shows the information related to the availability of resources based on their work schedule and already assigned work. It has drag and drop interface to schedule the workorder, there is color coding to show overbooking and out of normal working time assignment to resources. The ease of access of records is also a feature I would like to highlight. From within assets module one can see the history of the work that has been done in the past, each record is a hyperlink which can take to the details of the work order. These are examples, there is much more to the software which is not possible to cover in this short review.

Inconvénients :

The preventive maintenance module can be improved further. Although it fulfils the basic requirements however the workflow can be improved further. The system is cloud based and loading of the system is sometimes slower than what you would expect.

Réponse de l'équipe de SGE

l’année dernière

Dear Faheem, Thank you for taking the time to review us. We highly appreciate your well detailed feedback. We are delighted to know how pleased you are with Aladdin and our support team. At Aladdin, we believe in providing the best service to our customers. We have also noted your feedback on the preventive maintenance module and the loading down. We will include these in our quarterly software updates. Kind regards Aladdin SGE Team

Hudayfa M.
Administrative Officer (Émirats arabes unis)
Gestion de l'enseignement, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

My Review

3 l’année dernière

Avantages :

-Easy to Use -Many Options -Good reporting tools

Inconvénients :

-Few missing features, like bulk adding of pictures -Slow -Need to report new features or changes on the system clearly

Réponse de l'équipe de SGE

l’année dernière

Dear Hudayfa, Thank you for taking the time to review us. We appreciate your feedback. We are sorry to hear that you were not aware of our new features and upgrades. We conduct customer networking events twice a month, during which, the upgrades and features are discussed in detail. We'll make sure you're invited for our March sessions. We have also noted on your other issues and will include them for our future upgrades. At Aladdin, we are constantly working to improve our customer experience. So, please feel free to share any other feedback you may have. Kind regards Aladdin SGE Team

Abhilash K.
biomedical engineer (Émirats arabes unis)
Hôpitaux et soins de santé, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

good cmms

4 il y a 2 mois

Commentaires : meets the requirements but needs more improvement for to use as a CMMS

Avantages :

support from the technical team and simplicity to use

Inconvénients :

bugs and errors which are happening after new deployment

Réponse de l'équipe de SGE

il y a 2 mois

Dear Abhilash, Thank you for taking the time to review us. We appreciate your feedback. We are pleased to know that you're happy with our software. Can you please send us more details regarding the features you're looking for and we would be happy to look into it. Kind regards Aladdin SGE Team

Muhammad waseem T.
Laboratory supervisor (Émirats arabes unis)
Hôpitaux et soins de santé, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Aladin Requester Review

4 l’année dernière

Commentaires : Till now its fine few suggestion like to add as per my experience whenever there is auto upgrade of mobile phone the application need to reinstall again .similarly there is not option to monitor instruments PPM records and POP up messages for any planned maintenance due.

Avantages :

It is very good software for the clinical point of view we can keep record of all the instruments in the lab with traceability.

Inconvénients :

instruments service request can be generated with few steps can follow up and to get a final report through email are good features.

Réponse de l'équipe de SGE

l’année dernière

Dear Waseem, Thank you for taking the time to review us. We appreciate your feedback. We are pleased to know that you're happy with our software. We have also noted your feedback on auto-upgrades and pop-up messages for PPM activities. Can you please send us more details on this via email? Alternatively, you can also get in touch with our support team regarding the same. Look forward to hear from you. Kind regards Aladdin SGE Team