15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Detrack

À la base, Detrack est un logiciel de gestion des livraisons qui permet aux entreprises de suivre leurs livraisons. Cependant, c'est bien plus qu'un simple système de suivi. Detrack fournit également aux entreprises une gamme de fonctionnalités qui peuvent les aider à simplifier leurs opérations. Par exemple, les entreprises peuvent utiliser Detrack pour planifier et répartir les tâches entre leurs livreurs. Elles peuvent également utiliser Detrack pour surveiller la progression de chaque tâche et recevoir des mises à jour en temps réel sur le statut de chaque livraison.

Qui utilise Detrack ?

Les transporteurs 3PL (Third-party Logistics), les services logistiques de la chaîne du froid et les éditeurs de logiciels logistiques. Commerces de détail, opérateurs d'e-commerce Livraisons de nourriture, de boissons et de produits pharmaceutiques

Detrack Logiciel - 1
Detrack Logiciel - 2
Detrack Logiciel - 3
Detrack Logiciel - 4
Detrack Logiciel - 5

Detrack ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Detrack

Detrack

4,8 (43)
26,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
63
16
4,7 (43)
4,7 (43)
4,8 (43)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
23
Intégrations introuvables
4,5 (296)
4,5 (296)
4,8 (296)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Detrack

GPS Trackit
Fonctionnalités les mieux notées
GPS
Suivi des activités
Suivi du kilométrage
Google Sheets
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Importation et exportation de données
Recherche/Filtre
Zenkit
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Outils de collaboration
Reporting et suivi de projet
Tookan
Fonctionnalités les mieux notées
GPS
Gestion des commandes
Suivi des livraisons
Track-POD
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Preuve de livraison
Suivi des livraisons
RoadWarrior
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Optimisation des itinéraires
Suivi des livraisons
CartonCloud
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Réceptions
Route4Me
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Optimisation des itinéraires
Routage
ShippingEasy
Fonctionnalités les mieux notées
Livraison par voie terrestre
Suivi des expéditions
Étiquettes d'expédition

Avis sur Detrack

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
81%
4
16%
3
2%
Roland
CEO (Singapour)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vins et spiritueux, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Excellent software built by smart team who knows their customers well

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : I have been a user of Detrack since 2012 and recently, we've intensified the use of it as we ramp up our business to add more drivers and delivery routes. Detrack make it possible for us to scale up 50X. We couldn't have managed to do it without some sort of smart software. Best of all, the customer support is top-notch! Every time I have issues, they reply extremely fast AND more importantly, with a solution! Keep up the good work team!

Avantages :

Easy to set up and use for both the route planner and the delivery drivers. All the functions work perfectly and seamlessly. They are customisable too. Dashboard and all the tools are user-friendly.

Inconvénients :

Direct and seamless integration with e-commerce platform such as Shopify would be amazing to implement. It can currently be done using Zapier, but not the easiest to set up and it doesn't work seamlessly, so we're still reverting to manual Excel uploads for now.

Réponse de l'équipe de Detrack Systems

il y a 4 ans

Hey, Roland! Thank you much for your kind, encouraging words. We are extremely pleased to hear that Detrack has made it possible for you to scale up to 50 times! From Day 1, Detrack was designed to be seamlessly scalable. Making it easy for users to onboard and get started is a main goal for us as well, so we're glad you find our solution user-friendly and easy to navigate. Our support team is always at hand to solve any issue our users are facing, and as we're constantly looking to make improvements to our solution, rest assured your feedback will be looked into. Thank you once again for the review, Roland, and we hope Detrack will continue to serve all your last mile delivery needs for many more years to come.

Aggie
VP of Sales and Technology (É.-U.)
Transport routier/ferroviaire, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Detrack delivery software

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : It has been a fabulous company to work with. Super responsive and able to customize our needs

Avantages :

We love the ease of use and all the efficiency Detrack offers for us and our customers

Inconvénients :

Nothing, there are zero cons with this company and their product

Kevin
Manager (Maurice)
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Management and Development is not aligned

3,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Detrack act like they are big and can provide a great delivery solution. But it is a waste of time and resources for any e-commerce/delivery business. Especially, if your delivery staff and drives use other mobile devices than android OS or iOS i.e. Huawei OS
It is great that they try to improve their application. But clearly the Management and Development team is not on same page in terms of objectives. Hereto, new releases or new functions have issues or wrong logic i.e. wrong job status and tracking status i.e. "Out for delivery", when it should be "Out for pickup".
Or for multiple parcel pickups the size calculation is wrong. When you report this there can go weeks before you get a respond and they do not fix the issues or communicate that this is not their priority. Leaving their client with an incomplete solution for which they expect to get paid.

Avantages :

The design looks good and they have the basic delivery admin and proof of delivery in place.

Inconvénients :

Issue with their deployment of updates. Changing their policies without considering their excising users and potential users on trail i.e. little notice on changes to their subscription/pricing. Integration is also an issue, as they do not provide any API but third party solution. At the end it was easier for us to create own integration. Later in the process they suggested webhook, when we address the integration for multilanguage web application.

David
Mail Department Manager (É.-U.)
Impression, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

DeTrack for the Win

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : Overall very happy. The options we added have greatly enhanced our delivery and pickup overview.

Avantages :

Proof of Delivery, Ease of adding jobs.

Inconvénients :

Should be able to arrange jobs on screen for order you wish delivered. Drag to position. Should have the option to see both pickup and delivery at same time. Should be able to permanently update client without having to go to accounts. Add phone or specific detail.

Réponse de l'équipe de Detrack Systems

il y a 3 semaines

Great to hear you are enjoying Detrack David. We will take your suggestions onboard. Love the shoutout - DeTrack for the Win!

Brian
Owner (É.-U.)
Restaurants, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

about 3 months use

4,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : customer service is fast, but they seem to be inexperienced with food catering app or business because there are key items missing such as organizing the orders, they will not sort by date or time.

Avantages :

its basic but either the price needs to go down or the features that are available need an overhaul. not more features, but the features need to be updated.

Inconvénients :

method of data entry, app is bloated with too many "confirmations", "live" tracking is off, nothing gets sorted by date or by time so drivers are always confused. have to manually let drivers know which order is first on the list.