Description de Mint Service Desk
Mint Service Desk est un outil gratuit et puissant qui contient à la fois les fonctionnalités du centre de service et de la gestion des actifs.
Il se distingue des autres fournisseurs de services d'assistance par son approche de la communication entre agents (qui est axée sur le chat) et par la possibilité de l'installer sur l'infrastructure client sans avoir besoin d'acheter un service cloud.
Principales caractéristiques :
– structure flexible de gestion des actifs
– système de cas d'assistance intégré avec gestion des actifs
– intégration e-mail
– types de cas d'assistance personnalisés
Qui utilise Mint Service Desk ?
Destiné aux entreprises à la recherche d'une solution qui peut être installée sur site, sur leur propre infrastructure (c.-à-d. cloud privé).
Où peut-on déployer Mint Service Desk ?
Cloud, SaaS, web, Mac (ordinateur), Windows (ordinateur), Linux (ordinateur), Windows (sur site), Linux (sur site)
À propos de l'éditeur
- OPGK RZESZOW
- Situé à Rzeszów, Pologne
- Fondé en 2011
- Support téléphonique
- Support 24/7 (réponse directe)
- Chat
Langues
anglais
Mint Service Desk - Prix
À partir de :
- Oui, essai gratuit disponible
- Non, pas de version gratuite
Mint Service Desk n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.
À propos de l'éditeur
- OPGK RZESZOW
- Situé à Rzeszów, Pologne
- Fondé en 2011
- Support téléphonique
- Support 24/7 (réponse directe)
- Chat
Langues
anglais
Mint Service Desk en vidéos et en images









Fonctionnalités - Mint Service Desk
Avis sur Mint Service Desk
J F
Flexible, easy to use, a host of features at a reasonable implementation price
Commentaires : I have been working on many systems, such as HP Service Manager, the CA and BMS Helpdesk solutions, OTRS, and so on. Mint is a very good surprise, ergonomics and ease of use are really incredible.
Avantages :
The design takes into account both the user and the service desk agent experience. Its flexibility is huge. It's quite rare in today's ITSM landscape, where the current approach is to provide enough (meaning, too much, with useless mandatory fields and categories) data for steering committee reports.
Inconvénients :
When you think a feature is missing and call the support, you just learn that the feature is just a setting away, or almost. No weak point!
Piotr
ITSM Software that doesn't kill your budget and time
Avantages :
- flexibility and ease to deploy in an organization - available on-premise (what is very important in our organization) - ITIL V4 certified - scalable (ready for cloud architecture - it's dockerized)
Inconvénients :
- some UX improvements - calendar control should be changed - lack of API documentation in free version (had to order Enteprise)
Alternatives envisagées : JIRA Service Management et ServiceNow
Pourquoi choisir Mint Service Desk : OTRS became way too old school and we've used it mostly because it was open source. MintSD had a really good deal for migrating from OTRS to MintSD.
Logiciel antérieur : OTRS
Pourquoi passer à Mint Service Desk : Pricing and functionality that we needed.
Utilisateur vérifié
Very good Asset Management tool
Avantages :
I like that it has its own ticketing system integrated with it.
Inconvénients :
I wish they improve and modernize the user interface.
Lukasz
Ease of use is the key
Commentaires : Mint allowed us to speed up the process of ticket management. Our previous app OTRS was not so ergonomic and fast. Now we have control on every step in ticket management.
Avantages :
I replaced old OTRS to MINT software. It helped us in ticked management. I like ease of use and ergonomy of the software.
Inconvénients :
For our purposes everything is ok. It is great for ticket management.
Réponse de l'équipe de OPGK RZESZOW
il y a 2 ans
Dear Lukasz, Thank you for warm words. We are doing our best to make sure the product meets customer expectations.
Utilisateur vérifié
Great system
Avantages :
It is a great system to start, if you need a powerful, easy and simple service desk and asset management, MINT is the one. It also handles more features like SLA and full ITSM. It is very easy to communicate with customers having all communication in their chat view.
Inconvénients :
I like everything is very helpful and easy