Qui utilise Obkio ?

Enterprises that want to be proactive with performance monitoring. Don't let your users be your monitoring system. Find issues before they affect users, no matter your technology (MPLS, SD-WAN, VPNs).

Description de Obkio

Network Performance Monitoring SaaS solution for It Pros and MSP. Deploy one of 4 types of agent (Software, Hardware, Virtual Appliance or Public) in different network location (head office, remote offices, datacenters and cloud) and get visibility on user performance, establish baseline and report problems. Performance monitoring is different than availability or fault monitoring. It helps detects and troubleshoot slowness issues, not only failures. The ease of use is Obkio's core feature.

Informations sur Obkio

Obkio

https://obkio.com/

Fondé en 2018

Présentation des tarifs de Obkio

Obkio est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Obkio est disponible à partir de 29,00 $US/mois.


À partir de

29,00 $US/mois

Prix

Monthly price per agent. Usually one agent is required per location/office.

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de Obkio

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Documentation

Obkio - Fonctionnalités

  • Diagnostic réseau
  • Gestion des ressources réseau
  • Gestionnaire de base
  • Rapports de trafic web
  • Suivi de l'utilisation d'Internet
  • Suivi de la bande passante
  • Suivi des SLA
  • Suivi des serveurs
  • Surveillance des adresses IP
  • Surveillance du temps de fonctionnement
  • Tableau de bord

Logiciels d'analyse de réseau : afficher la liste complète

  • Alertes et remontée des problèmes
  • Analyse de réseau
  • Audit d'historique
  • Dépannage de la bande passante
  • Dépannage du réseau mobile
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la connectivité
  • Gestion des changements
  • Monitoring réseau
  • Visualisation de données

Logiciels de dépannage réseau : afficher la liste complète

  • Analyse des causes profondes
  • Contrôle des performances
  • Diagnostics des transactions complètes
  • Gestion des ressources
  • Gestionnaire de base
  • Outils de diagnostic
  • Performances des serveurs
  • Suivi des transactions individuelles

Logiciels de gestion de la performance des applications : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Audit des problèmes
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des capacités
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des licences
  • Gestion des stocks
  • Planification de la maintenance

Logiciels de gestion informatique : afficher la liste complète

  • Benchmarking
  • Débogage
  • Rapports d'historique
  • Test API
  • Test IU
  • Test de charge
  • Test de régression
  • Test entre navigateurs
  • Test mobile
  • Test parallèle
  • Test web

Logiciels de test de performance : afficher la liste complète

Obkio - Alternatives

Plus d'alternatives à Obkio

Avis sur Obkio

Lire tous les avis

Note globale

4,8/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,8
Service client 4,8
Fonctionnalités 4,4
Rapport qualité-prix 4,7

Évaluer le logiciel

Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.

Écrivez votre avis !
Eric D.
Directeur TI
Hôpitaux et soins de santé, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/11/2019

"Super bon service et logiciel tres performant"

Commentaires: Equipe de suport formidable, Vous avez toujours été disponible pour nous aider et bien orienté nos recherche.
Le système est intuitif et fonctionne correctement, avec peu charge sur la télécom.

Avantages: L'équiement ainsi que le logiciel nous a permis rapidement de localiser la source nos contrainte télécom. Durant tous le processus d'investigation l'équipe de support nous a été d'un grand dupport.

Inconvénients: De nouveaux outils ce sont greffer à service de bse mais je n'ai pas eu encore la chance de les utiliser. Un pacquet capture serait un bon outil à intégrer aux système.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/11/2019
John M.
Tech Lead, Managed Service
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/10/2019

"Obkio Network Monitoring"

Commentaires: We have used Obkio in a variety of situations, both for managed service customers as well as network assessment projects. Non technical users at sites are able to quickly install the physical sensors in their offices allowing rapid assessment of WAN performance. With a few sensors we were able to diagnose a complex VPN based WAN servicing 2000 independent offices. We also were able to assess issues in a traditional MPLS architecture and provide actionable measurements to the service provider. Throughout the deployment and analysis process we received excellent support from the Obkio team.

Avantages: Obkio was very easy to deploy and use, provides detailed network performance visibility without needing access to network equipment.

Inconvénients: There are very few things I don't like about Obkio, however since I need to fill in this field The only issue we've had is with cost, especially for a network with a larger number of sites. The growing feature set is improving the value proposition over time and it's easy to adjust the size of your deployment monthly based on your needs at a specific time.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/10/2019
Christoph P.
Solutions Architect
Télécommunications, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020

"Very helpful troubleshooting tool"

Commentaires: Obkio has been part of multiple projects with us and their support team was always there to help and work odd cases with us.

Avantages: Ease of access and lots of data to work with when troubleshooting a problematic network. The Obkio device integrates easily onto the customer network and provides instant reports.

Inconvénients: Not a con but more of a feature request; Have a more graphical dashboard that can be installed in a support center environment that will instantly flag any issues and show them on screen.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020
Philippe R.
It Support
Automobile, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/07/2020

"Great product but needs a little bit of improvment"

Avantages: Great Graphical inteface, easy to read and easy to get a overview of the network

Inconvénients: Needs a easy to deploy agent for laptop and remote worket to be able to monitor their connexion
Price of the agent should be reviewed

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/07/2020
Donald R.
Sales Manager
Télécommunications, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020

"Obkio network performance"

Commentaires: Great team to support us, and great tool to help us with our customers issues.

Avantages: It's a great value to our proposition, to reassure customer on they network performance. It also gives Voysis the tools to find any problems that could impact voice quality.

Inconvénients: Before the new product there was no solution for remote workers, but now with Pierre-Luc presentation we confident that we'll be able to pitch it on every call.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020