18 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Storyclash

Storyclash est la meilleure solution de surveillance des réseaux sociaux. Les marques, agences et éditeurs surveillent l'impact de leur marque, suivent leurs médias possédés et acquis et trouvent les tendances de contenus ainsi que les influenceurs grâce à Storyclash. Tout cela en temps réel.

Qui utilise Storyclash ?

Storyclash est utilisé par les marques, les agences et les éditeurs en vue de surveiller leurs activités sur les réseaux sociaux ainsi que pour mener l'étalonnage de la concurrence.

Storyclash Logiciel - 1
Storyclash Logiciel - 2
Storyclash Logiciel - 3
Storyclash Logiciel - 4
Storyclash Logiciel - 5

Storyclash ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Storyclash

Storyclash

4,8 (26)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
54
4
4,7 (26)
4,7 (26)
4,9 (26)
VS.
Prix à partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
108
5
4,2 (236)
3,8 (236)
4,4 (236)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Storyclash

Brandwatch
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Intégration des médias sociaux
Rapports et analyses
Reech Influence Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des campagnes
Découverte d'influenceurs
Gestion des campagnes
Hootsuite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Intégration des médias sociaux
Planification des publications
HypeAuditor
Fonctionnalités les mieux notées
Découverte d'influenceurs
Gestion des campagnes
Suivi des promoteurs
indaHash
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des campagnes
Gestion des contacts
Importation et exportation de données
Eclincher
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Gestion des contacts
Édition automatisée
monday.com
Fonctionnalités les mieux notées
Identification des produits
Suivi de l'inventaire
Suivi des échéances
Tagger
Fonctionnalités les mieux notées
Découverte d'influenceurs
Gestion des campagnes
ROI Tracking
facelift
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Intégration des médias sociaux
Édition automatisée

Avis sur Storyclash

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
81%
4
19%
Klaus-M.
Head of Growth (Autriche)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services d'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Using Storyclash for Brand monitoring helps us react quickly

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : for us, the solution works very fine and we have it in use for many years. the support is quick and friendly.

Avantages :

We get a measuring our social activities with Storyclash and have a consistent collection of metrics of our campaigns. Additionally, we see any user mentions in social media and can react to it quickly. This helped our brand Usersnap - visual customer feedback - a lot, as our users have a positive interaction. We could also handle some problems users posted immediately. We are monitoring brand ambassadors and competitors via Storyclash.

Inconvénients :

sometimes it's not easy to come up with new posting ideas and currently storyclash has no feature for this. but as far as I'm informed the great team of storyclash is already working on an innovation in this area.

Jennika
Influencer Marketing Manager (Allemagne)
Marketing et publicité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Storyclash is a good supporter

4,0 l’année dernière

Commentaires : I can use Storyclash to reduce manual influencer searches and still have content saved outside of working hours without having to do anything myself.

Avantages :

Viewing & saving content (especially stories), the brand check (competitor analysis), lookalikes are helpful

Inconvénients :

Sometimes accounts are not found directly and additional categories could be included in the filtering so that an even more precise influencer selection can take place.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Mode et vêtements, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Good, user-friendly tool to collect postings

5,0 l’année dernière

Commentaires : Very good and it's easy to navigate in the platform.

Avantages :

* The function of collecting publications/postings on different platforms.

Inconvénients :

*Only thing we would love to include is a CRM tool to communicate with a huge amount of smaller profiles.

Eunyoung
Co-Director of Marketing (Allemagne)
Cosmétiques, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

It's a must have for Instagram influencer marketing!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : It saves the team a lot of time to do research about influencers and to see the trend in the industry.
It is an amazing tool to decode influencer marketing in Instagram.

Avantages :

As it saves all the stories posted by each influencer of up to 1 year ago, we can monitor the quality of the content they post and we can also see the past collaboration history. Story is gone after 24 hours usually, so this tool is making things really possible what is impossible.

Inconvénients :

It is very much focused about instagram, but not so much on Youtube and Tiktok. It would be wonderful if they also have extensive data there as well. Moreover, they now changed their pricing for country base structure, and it got expensive and it's a bit cumbersome, as some influencers are international and they nationality is decided a bit randomly (for example, a German influencer living in Spain is categorized as Spanish and you have to pay for Spanish version to see her info)

Bastian
Head of consulting / Social Media (Allemagne)
Marketing et publicité, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Best of class Tool for Content Discovery and Social Analytics Benchmarking

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : Storyclash is of huge assistance during the research phase and benchmarking. This can be very valuable while pitching or onboarding new clients. Furthermore this process already serves as an entry point for a continuous content discovery and content monitoring process in order to increase the content output / performance on a regular basis.

Avantages :

Storyclash provides a unique opportunity to research trending content based on channels, market segments, formats as well as settings based on region or language. Findings can be aggregated on publisher / brand level to easily establish a top in class ranking. Furthermore a drill down on content level (top performing content by various metrics: interactions, views etc.) may be implemented at any time. In conjunction these 2 features enhance the research process and provide an easy entry into the ongoing content discovery process.

Inconvénients :

At times data has to be crawled or recrawled in order to analyze certain competitors or niche segments. The outstanding support handles these requests instantly.