18 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de DriveStrike

Effacement, verrouillage et localisation à distance des ordinateurs et appareils mobiles pour tous les systèmes d'exploitation et les matériels.

Qui utilise DriveStrike ?

Entreprises, écoles, organisations, professionnels et particuliers qui ont besoin de protéger des données et des appareils des compromis, des pertes et du vol. Verrouillez, localisez ou détruisez à distance les appareils et les données !

DriveStrike Logiciel - 1
DriveStrike Logiciel - 2
DriveStrike Logiciel - 3
DriveStrike Logiciel - 4
DriveStrike Logiciel - 5

DriveStrike ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

DriveStrike

DriveStrike

4,9 (16)
1,50 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
30
5
5,0 (16)
4,9 (16)
5,0 (16)
VS.
Prix à partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
231
200
4,9 (3 710)
4,8 (3 710)
4,8 (3 710)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à DriveStrike

Rippling
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la paie
Inscriptions aux avantages en ligne
Versement direct
Lansweeper
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Rapports et analyses
Suivi des ressources
Prey
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
JumpCloud Directory Platform
Fonctionnalités les mieux notées
Authentification multifacteur
Authentification unique
Contrôles/Permissions d'accès
Workspace ONE
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des points de terminaison
Gestion du déploiement
NinjaOne
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Gestion des correctifs
Suivi des serveurs
IBM Security MaaS360
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des points de terminaison
Gestion du déploiement
Addigy
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Gestion de la sécurité
Gestion des correctifs
ConnectWise Automate
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Déploiement automatique des patchs
Gestion des correctifs

Avis sur DriveStrike

Note moyenne

Note globale
4,9
Facilité d'utilisation
5,0
Service client
5,0
Fonctionnalités
4,8
Rapport qualité-prix
4,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
94%
4
6%
David
David
Technical Services Administrator (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Where Did Our Laptops Go?

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : We are now able to wipe any laptop that is not sent back to us after a mobile employee in another state does not return.

Avantages :

Since about 95% of our laptops are used by mobile users in 6 states we had a hard time tracking them down when the user was no longer with the company. We now have a way to render them useless if we can get them back. We are also using the software as a third piece of software to keep track of our hardware inventory for our accounting office.

Inconvénients :

Right now we see none other than maybe difficulty in deploying through GPO.

Kao
IT coordinator (É.-U.)
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

My review of drivestrike

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Overall experience is great.

Avantages :

Ease of use for the software and great customer service is what makes me like it so much.

Inconvénients :

In the dashboard, I wish I could customize how I see the list of computers. For example instead of one big list it would easier to just have 4 list smaller list that are separated by group assignment.

Charles
IT & Systems Manager (É.-U.)
Services à la personne et aux familles, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Drive Strike has you covered.

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : When users leave the company, the reassurance knowing I can wipe the computer if the end user decides not to return their equipment to the agency.

Avantages :

How easy it was to setup and deploy. The Bit-Locker Management. Costumer Support.

Inconvénients :

Besides a few problems when first getting started, that support help we with quickly. Haven't had any cons since.

Alejandro
Alejandro
Multimedia Artist (É.-U.)
Production audiovisuelle, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Peace of Mind for Anyone Who Wants it

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : DriveStrike is mighty cheap, self-explanatory, and will be my first aid when I finally lose my phone. It's a great app all around!

Avantages :

As a single user, DriveStrike proves the most beneficial on my Pixel 4. The software's remote locate, lock and wipe functions keep me from feeling anxious about the possibility of losing my phone and compromising my contacts, photos, and stored passwords on my Chrome browser. I ride public transportation often and I fear the day I forget my phone—or my wallet—on the seat. For $1.50 per month, I am happy to know I can erase the contents of my phone directly from my computer if that day ever comes. As for my wallet, I am still waiting on a really smart wallet that locks automatically—somehow.

Inconvénients :

At first I was a little hesitant to install software that grants a remote wipe function on my phone, but I think that's a common feeling for anyone who worries about privacy. In reality, I had nothing to be concerned about.

Ashon
IT Manager (Afrique du Sud)
Vente au détail, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Drivestrike Implementation

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Exceptional.

Avantages :

Ease of use for implementation. The installation process at an enterprise level was concisely documented for ease of rollout. The simple to use Front End Interface made it easy to carry out the intended tasks. The ability of having the necessary information required to execute functions was easy to find.

Inconvénients :

Like least is somewhat strong, but maybe as a recommendation, i would suggest that in terms of dashboard information the Drivestrike tool should provide flexibility to the end user to add or remove information from the bouquet of information that the client collates. I would further recommend an option button that allows the user to see all the fields available and the ability with check boxes to tick what they would want to see.