17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de ITarian

Une plateforme de gestion informatique centralisée comprenant la surveillance à distance, la gestion des correctifs, etc.

Qui utilise ITarian ?

La mission d'ITarian est de fournir à tous les MSP (Managed Services Provider) et aux grandes entreprises des solutions de gestion informatique gratuites pour toujours.

ITarian Logiciel - 1
ITarian Logiciel - 2
ITarian Logiciel - 3

ITarian ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ITarian

ITarian

3,9 (17)
1,25 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
68
Intégrations introuvables
3,9 (17)
3,5 (17)
3,1 (17)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
51
14
4,6 (386)
4,6 (386)
4,5 (386)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à ITarian

Atera
Fonctionnalités les mieux notées
Accès sans surveillance
Gestion des billets
Partage d'écran
ConnectWise Automate
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Déploiement automatique des patchs
Suivi des serveurs
ConnectWise ScreenConnect
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Accès sans surveillance
Partage d'écran
N-central
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Gestion des correctifs
Tableau de bord
TeamViewer Remote
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Chat en temps réel
Partage d'écran
ConnectWise RMM
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Gestion des correctifs
Surveillance et gestion à distance
Autotask PSA
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Suivi du temps et des dépenses
NinjaOne
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Gestion des correctifs
Suivi des serveurs
Kaseya VSA
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Contrôles/Permissions d'accès
Suivi des serveurs

Avis sur ITarian

Note moyenne

Note globale
3,9
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
3,1
Fonctionnalités
3,8
Rapport qualité-prix
3,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
41%
4
29%
3
18%
2
6%
1
6%
Thomas
Thomas
civil engineer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Matières plastiques, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

It allows me to have an efficient jo

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : It gives me greater comfort in working remotely from home, having all the tools at hand, without anything preventing me from working correctly.

Avantages :

It has allowed me to manage all my work remotely with the ability to develop all kinds of projects as if I were in the office in person. It has all the necessary tools to be able to work without restrictions and to be able to work comfortably with my colleagues who are also working remotely from home. I feel safe working with ITarian because I am more productive that way.

Inconvénients :

Failures or bad technical services have never happened to me. They have always been correct in their functions and good treatment.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Fantastic products & Support

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Fantastic experience all been very good and helpful always willing to help. software bugs get delt with quickly.

Avantages :

Their sandbox/containment software works against all ransomeware, viruses, malware. RMM Function is good does the job and they create scripts you need for anything

Inconvénients :

could have snmp monitoring for snmp walks

Fabrizio
Technician (Italie)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

ITarian for management and helpdesk

4,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : I use ITarian for work, to remote connect for troubleshoot and helpdesk but also to reach my office computer when I am abroad.
It's easy to use and you can also transfer files and choose which monitor should be displayed if the peer has 2+ monitors; I highly recommend to set login with 2FA for better security.

Avantages :

ITarian is really useful as it allows you to remote connect to computers and also launch a lot of commands and scripts (you have a wide choice). Of course You need to install and agent on devices you need to manage/monitor. Overall it's a really good product, thanks to many scripts you don't even need to launch a video session to remote computer e.g. to obtain info or run tasks.

Inconvénients :

some script don't work because the will work only on older system. The scripts should be updated and renewed. Sometimes video cards crash.

Russell
IT Associate (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Itarian - An option for RMM that has room to grow

3,0 l’année dernière

Commentaires : We use Itarian for remote support and patch management.

Avantages :

Itarian used to have a pricing model that made it very attractive to non-profit organizations like ours, but they did remove that pricing option. The patch management and remote support was serviceable, but needed time for some maturity, as the product isn't quite up to Kaseya, or other solutions.

Inconvénients :

The pricing change hurt small nonprofits like ours, the remote connection software required a download, unlike other solutions, and would sometimes miss system prompts, leaving the remote user stuck. The patch management could be cantankerous..

Sara
Engineer (Italie)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Remote Control and Scripts

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : Itarian helped me a lot of times thanks to its scripts (you can modify them if you need). I use Itarian daily to remote connect to customers machines and give them support.
I recommend it!

Avantages :

Itarian allows to remote connect to your customers (clients and servers) and do routine tasks, checks and assistance. It has a lot of useful scripts you can use on computers to do enquiries but also executing "powerful" procedures (for example you can change the local accounts password, you can launch an internet speed test, a chkdsk...). You can apply updates (you may be need to restart the computer later, and you can do via Itarian of course). Access to Itarian is protected by 2FA.

Inconvénients :

Some procedures don't work or need to be modified in order to work, with poor documentation about