Qui utilise Workfront ?

Les équipes et services d'entreprise (pas seulement les gestionnaires de projet) qui ont besoin de gérer tout leur travail (waterfall, Agile ou autre) à partir d'une seule solution intelligente et connectée.

Description de Workfront

Workfront est la première plateforme de gestion du travail moderne à orchestrer tout votre travail en un seul endroit. Avec Workfront, les dirigeants et leurs équipes bénéficient d'une solution leur permettant de rationaliser les demandes, de planifier et de hiérarchiser les projets, de gérer les processus, d'examiner numériquement les actifs et de rendre compte du travail effectué. Éliminez les silos, augmentez la productivité, collectez facilement des informations importantes, collaborez avec les parties prenantes et travaillez efficacement en regroupant tout votre travail dans une seule solution. Workfront est conçue pour aider les professionnels à fournir le meilleur d'eux-mêmes.

Informations sur Workfront

Workfront

http://www.workfront.com

Fondé en 2001

Prix de Workfront

Workfront n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

Vidéo de Workfront
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Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Workfront - Fonctionnalités

  • Budgétisation
  • Collaboration
  • Gestion des changements
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Planification de projets
  • Rapports et analyses
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Tableau de bord

Logiciels de gestion de portefeuille de projets : afficher la liste complète

  • Définition des priorités
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tests et de l'assurance qualité
  • Gestion des tâches
  • Prise en charge de la méthode Agile
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des bugs
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses

Logiciels de gestion de projet informatique : afficher la liste complète

  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agiles
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban

Logiciels de gestion de projets : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Creation de sous-tâches
  • Gamification
  • Gestion des tâches récurrentes
  • Liste des tâches
  • Outils de collaboration
  • Rapports et analyses
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Tableau des tâches
  • Tableur

Logiciels de gestion de tâches : afficher la liste complète

  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des capacités
  • Outils de collaboration
  • Planification des ressources
  • Prévision
  • Rapport d'utilisation
  • Recherche/Filtre
  • Reporting et suivi de projet
  • Suivi des compétences

Logiciels de gestion des ressources : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Automatisation des processus métiers
  • Configuration des workflows
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des tâches
  • Intégrations de tiers
  • Sans code
  • Suivi de la conformité
  • Tableau de bord personnalisable
  • Éditeur graphique de workflow

Logiciels de workflow : afficher la liste complète

  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches

Outils collaboratifs : afficher la liste complète

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Plus d'alternatives à Workfront

Avis sur Workfront

Read all reviews

Overall rating

4,3/5

Average score

Facilité d'utilisation 4
Service client 4,4
Fonctionnalités 4,2
Rapport qualité-prix 4,1

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Faith P.
Technician
Banque, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/10/2019

"It has given us ability to plan, manage, and measure work based on data"

Commentaires: Sharing of projects is now easy and every member of the team has up to date data on project progress. Moreover, executives look for loopholes to help in easily and monitor progress.

Avantages: It has given us ability to plan, manage, and measure work based on data which helps organization executives to monitor work in real-time using the data. The most important thing is that their support team worked with us from the beginning to create a platform that best fits our job environment. Now we can easily work in teams as we are able to plan, create and share tasks and projects within the platform and most importantly Workfront was integrated with the softwares that we use on a daily basis. Another benefit is that they offer a free trial for an organization.

Inconvénients: The vendor support team took a little bit longer in creating the Workfront platform that could best match our needs but in all it was a success and now we are good.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/10/2019
Eliabeth P.
Digital Producer
Hôpitaux et soins de santé, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/05/2019

"My favorite project management system by miles"

Commentaires: I've used Workfront with three different companies over the last five years. I've been able to use Workfront to help cut campaign request, approval and building in half, to solve the "everything through email" issue and to manage an extremely high volume of request from internal, external and disparate teams in a large organization that is change resistant. It's been meldable, helpful and honestly fun to learn and grow with Workfront as a company and as a system.

Avantages: I love that Workfront is easy to configure and change as your organization grows. It's easy to stay up to speed with and make changes based on system changes and your organization changing. I also am in love with the reporting and custom data features. Custom forms and the ability to manipulate them to get data has been invaluable in every organization I've been in to date that has used Workfront.

Inconvénients: I don't really have a ton of complaints if the system is configured well. Maybe that there are too many features? It can be a lot to wrap your head around but if you have the time to get to know it it is irreplaceable.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/05/2019
Claire W.
Social Media Manager
Gestion de l'enseignement, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/09/2020

"Workfront Helps Your Team Manage Projects"

Commentaires: Overall, I think Workfront has helped our team manage multiple projects in an effective way. With this tool, we have been able to launch campaigns and assignments efficiently and it has helped us stay on track with getting tasks completed in a timely manner.

Avantages: Workfront has helped our team organize projects in a functional way. It allows you to group similar tasks and assign subtasks to members of your team with due dates, hours for completion, etc. Workfront also includes a built in calendar that integrates with your tasks, so if you're off on PTO or a holiday, task due dates automatically update to work around your schedule.

Inconvénients: Workfront can be counter intuitive sometimes when it comes to time management. There are a few functionality issues that I think could be updated to better serve its users. One example of this is having to click a button to say you're working on the project, rather than just clicking once to say you've completed the project. The interface design could also be updated to be a little more user-friendly and visually appealing.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/09/2020
Judy P.
Project Manager
Conseil en gestion
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3,5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3,5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 01/09/2015

"Long time administrator of AtTask/Workfront"

Avantages: Workfront has allowed our department to fine-tune our projects, which consist of approx. 45-50 projects per year over three selling seasons, all working concurrently. We have been able to integrate our Product Development dept in NYC and our distribution facility in South Carolina, in order to Go to Market in a seamless manner. There is visibility for anyone who needs it and a range of reporting functions.

Inconvénients: It can be frustrating to set everything up in a particular manner, only to have it become a 'legacy'. The challenge I've faced as the admin for my company is that it's not my full time job and it can be time-consuming to figure things out at times, or try to configure a work-around to meet our needs. The reporting has improved a lot since we started with the product 7 years ago, but there are still some basic needs that aren't met, such as the fact that there's a beautiful Milestone report, but it's not printable. It is the exact type of report that is most useful for our organization, but it's impossible to print out for our dept meeting, for instance.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 01/09/2015
Utilisateur vérifié
Marketing Consultant
Produits pharmaceutiques, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/08/2020

"Great Project Management Tool"

Commentaires: Overall, this is the perfect tool for marketing teams specifically, especially those who practice more of the agile marketing strategies. We previously used Trello, which I love, but Workfront provides so many more features, analytics, and potential for better collaboration among teams.

Avantages: We started using Workfront several months ago so that we could better track our projects, deadlines and time spent on each tasks. I think it’s pretty easy to use once you get the hang of it, but it can take some time to implement and get everyone on board. It’s perfect for keeping the team organized and on track, and it helps us make sure we aren’t spending to much time on certain projects. You can easily tag users to provide updates; upload documents to share; provide proofs which is especially beneficial for collaboration amongst graphics designers, content managers, and marketing strategists; log your time spent on each task; and so much more. It also provides data so you can see how many projects each team member is doing, how much time is being spent, etc which is super helpful for determining a team’s efficiency.

Inconvénients: It can be a challenge to get it up and running. It’s very complex so learning all of the features can take some time. Setting up some of the tasks and due dates can be frustrating and prone to human error, but overall it’s a great tool.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/08/2020