Pour qui ?

Enterprise teams and departments (not just project managers) that need to manage all their work (waterfall, Agile, or otherwise) in a single, smart, connected location.

Notes moyennes

957 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4 / 5
  • Service client 4.5 / 5
  • Fonctionnalités 4 / 5
  • Rapport qualité-prix 4 / 5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Non
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Workfront
  • http://www.workfront.com
  • Fondé en 2001

En savoir plus sur Workfront

Workfront is the first modern work management platform that breaks down the barriers of getting work done and orchestrates and accelerates work in one place. Workfront manages projects, and integrates tools, teams, and entire enterprises so teams can collaborate, manage assets, and get visibility into every aspect of their workflow. At its core, Workfront is built for people, helping them do their best work so enterprises thrive.

Workfront - Fonctionnalités

  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Achats
  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de la formation
  • Gestion de projets
  • Gestion des commandes
  • Gestion des employés
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion du marketing
  • Gestion financière
  • Mesure des performances
  • Planification
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Actions découlant d'un événement
  • Base de données de contacts
  • Campagnes multiples
  • Gestion des canaux
  • Gestion des leads
  • e-mail marketing
  • Collaboration
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Planification de projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Tableau de bord
  • Définition des priorités
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tests et de l'assurance qualité
  • Gestion des tâches
  • Prise en charge de la méthode Agile
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des bugs
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Accès mobile
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Creation de sous-tâches
  • Gamification
  • Gestion des tâches récurrentes
  • Liste des tâches
  • Outils de collaboration
  • Rapports et analyses
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Tableau des tâches
  • Tableur
  • Allocation de ressources
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de l'utilisation
  • Gestion des capacités
  • Planification du personnel
  • Prévision de la demande
  • Recherche filtrée
  • Suivi des compétences
  • Visualisation de données
  • Accès mobile
  • Automatisation des processus métiers
  • Configuration des workflows
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des tâches
  • Intégrations de tiers
  • Sans code
  • Suivi de la conformité
  • Tableau de bord personnalisable
  • Éditeur graphique de workflow

Avis les plus utiles sur Workfront

PMO take on Workfront

Publié le 08/05/2019
Sara T.
Project Manager
Hôpitaux et soins de santé, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I am a champion of Workfront for my company, although I am a SME/admin and not responsible for the day to day Workfront use, it was a great experience begin involved in the implementation and owning one of the workstreams. Workfront lets you become a SME and get to know the system so easily, without constantly changing it (or providing straight forward changes that do not interrupt your day to day work.

Avantages: Going from using four different platforms to manage the intake, planning and execution of projects
(ServiceNow, excel, Smartsheet and Microsoft Project) down to 1 single platform has been a life saver for the teams that I am on for my company. We were able to train our submitters on one system, built our own workflows, and then turned around and trained our PM's on the same system. One Pro I love is that we can make changes and enhancements on the drop of a hat (well, with planning and thought ahead of time), versus ServiceNow, where it took us 2-3 minutes to simply change a field name. I also enjoy the time and attention that Workfront has given to my company, they listen well and problem solve along side us, not just for us,

Inconvénients: We are still in the Legacy Resource Planner because we have set up our job roles for each team, so the legacy system lets us set capacity estimates when planning projects (for example, Our Integration team is all under Integration job role, but we allocated 10% of their time in our resource planner towards discretionary projects, which allows us to better plan and prioritize this huge bucket of work). There is no way for us to set capacity %'s for job roles in the new system, without creating new job roles.

Big Fan

Publié le 07/05/2019
Marketing Project Manager
Loisirs, voyage et tourisme, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I started as a planner and then got promoted to a Marketing Project Manager and became the System Admin. Over time I've noticed people staying on track of their assignments better and knowing overall deadlines. Also all communication for the project lives in one place for everyone on the project, so you don't have to be worried about falling out of the loop via emails like before. User adoption is up thanks to great boot camp training for me as a system admin.

Avantages: I really like the organizational elements. Building templates takes a lot of time, but once they're built, it makes it easy for bulk editing and converting requests into projects. When it was first implemented, the company wasn't on board outside of the Marketing department. After attending Admin Boot Camp, I created a staff training program and now user adoption is much higher. I especially love the legacy of projects. You can refer to previous years for recurring events/projects. Your support team is very nice and professional. Lately your team has offered calls after submitting tickets which I greatly appreciate it. It makes it much clearer on both ends. Also love that all documents, updates, etc. live in one place and not in dozens of offline emails!

Inconvénients: The new Home isn't fantastic. There are still a lot of limitations, so the number of clicks are still the same as the legacy version. For example, if they want to refer to a document in the task, they have to click into the task. Also, there's difficulty in seeing all updates made in the task so if you need to reply to a thread, you can't do it. At least our users can't.

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