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Description de CCH iFirm

CCH iFirm est une suite logicielle intégrée, basée sur le cloud, qui répond aux besoins des cabinets comptables en matière de gestion, de conformité et de relations avec les clients au Canada, au Royaume-Uni, en Inde, en Australie, en Nouvelle-Zélande et en Asie du Sud-Est.

CCH iFirm permet une utilisation efficace des ressources et des flux de travail, en donnant aux comptables tous les outils dont ils ont besoin pour contrôler et rationaliser les aspects clés de leur activité.

Contactez votre gestionnaire de solutions local pour en savoir plus sur les produits CCH iFirm dans votre région.

Qui utilise CCH iFirm ?

CCH iFirm est un écosystème de logiciels de gestion de cabinet élaboré autour d'une base de données clients centralisée qui aide les professionnels de la comptabilité à servir leurs clients et à gérer leur cabinet.

CCH iFirm Logiciel - 1
CCH iFirm Logiciel - 2
CCH iFirm Logiciel - 3
CCH iFirm Logiciel - 4

CCH iFirm ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

CCH iFirm

CCH iFirm

3,7 (7)
1,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
50
2
3,7 (7)
2,8 (7)
3,3 (7)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
7,50 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
172
155
4,3 (2 889)
4,2 (2 889)
4,0 (2 889)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à CCH iFirm

Xero
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de projets
Gestion des frais
Identification des produits
Canopy
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Portail client
Stockage de documents
TaxDome
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Gestion des documents
Portail client
BigTime
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Rapports et analyses
Reporting et suivi de projet
Karbon
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Outils de collaboration
Suivi de la progression des tâches
NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Alerte de paiement en double
Plan comptable
Rédaction de chèques
QuickBooks Desktop Enterprise
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité
Reporting financier
Revenu et bilan comptable
BQE CORE Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Suivi du temps en ligne
Suivi du temps et des dépenses
Bright
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la paie
Gestion des documents
Rapports de paie

Avis sur CCH iFirm

Note moyenne

Note globale
3,7
Facilité d'utilisation
3,7
Service client
3,3
Fonctionnalités
3,6
Rapport qualité-prix
2,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
43%
4
29%
2
14%
1
14%
Leah
HR/Marketing Manager (Canada)
Comptabilité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

iFirm = iAwesome

5,0 l’année dernière

Commentaires : Wonderful. We have been using the software for 2 years now and have never looked back!

Avantages :

This software created the opportunity to consolidate our client database, secure data transfer, project management, AR/AP, and internal monitoring - all into one program. The customization that is available is beyond what I have seen in other comparable products out there. You can track basically whatever you want for data and build out reports on a plethora of things.

Inconvénients :

One struggle we have had is a lack of personalized support. Once implementation is complete, support comes at a cost. However, iFirm does have an AMAZING help library that dives into pretty much every topic you can imagine related to the program.

Peter
Owner (Australie)
Comptabilité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

One Year After Implementation

4,0 il y a 4 mois

Commentaires : Friendly personal service. Software could still do with some simple tweaks to improve functionality.

Avantages :

Access to support was so much better than what was being experienced at Access.

Inconvénients :

Absence of expected functionalities - EG: linking accounting package to tax return

Colin
Owner/Manager (Canada)
Comptabilité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Worst business decision I have made in 10 years!

1,0 il y a 11 mois

Commentaires : Terrible customer service just always told us they had never heard of any problems with the software and we should pay them thousands of dollars for more training on the software even though they couldn't explain how training would help with the software pausing every time we switched schedules, Review tab did not pull through parts of schedules and was thus useless and the tax software did not integrate flawlessly with the practice management as promised but instead frequently required back-and-forth.

Avantages :

The ability to log on from anywhere and have my scheduling, billing and tax preparation integrated.

Inconvénients :

We have had nothing but issues with this software since we began using it in October 2022. Not only is the software slow but it is also full of issues such as schedules and parts of schedules not pulling through to review tabs making them useless. I am a tech savvy, 36 year old with with experience on various tax software suites and have never had such a negative experience trying to switch over to new software. We had to abandon the software before tax season as everyone was worried it would significantly increase our time on every file.Overall the software feels half-baked and yet when I pointed out many of these issues I was told that IFirm is perfect and no one has ever had an issue and there is absolutely no way that they will refund or cancel the subscription early even though my firm was 1 month into our subscription.The system is very slow and I would lose 1.5 seconds every time I switched to a new schedule despite having 1 gigabit internet and no one else from my office on the software during November. This along with other issues meant that it doubled the time spent on preparing T1's and T2's vs our previous software. Even after preparing dozens of T2's in the software we still found it to be slow, cumbersome and unreliable.I believe the refusal to issue refunds is because there are so many other firms wanting a refund that they cannot afford to refund money and hope the client comes back once the software is improved (if ever). Do not make the same mistake!

Kelly
Managing Director (Australie)
Comptabilité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Kelly Peters

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : I have loved our first 12 months using CCH iFirm with our practice. Being a complete online practice solution, it allows me to work remotely when needed which is a critical component of my job. The support from CCH has been fantastic and assist whenever I have needed.

Avantages :

The practice management module assists to make billing, and up paid invoice reminders, easy to manage and maintain. Also love that it is a completely cloud based software which allows me to access what I need from anywhere as long as I have internet.

Inconvénients :

I think the Jobs module is a little clunky and I don't like that there are no workpapers.

Charlene
Receptionist (Canada)
Comptabilité, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great program for accounting

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

CCH iFirm give's you access to different tax prep years to be able to file your client's tax returns. It is a smooth and easy program and new updates are available to get the job done easier.

Inconvénients :

I haven't really found anything I don't like about iFirm.