18 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de AidHound

AidHound est conçu pour permettre aux organismes de collecter, d'analyser et de visualiser des données sur leurs bénéficiaires et leurs activités de manière sécurisée et efficace.

AidHound est suffisamment flexible pour s'adapter, quels que soient le problème que votre organisme souhaite résoudre, ses activités et ses besoins en matière de collecte de données.

Votre organisme bénéficiera des avantages suivants : Efficacité en matière de temps, de fonctionnement et de finances ; évaluation de l'impact ; confidentialité des données ; collaboration ; reporting à destination des parties prenantes.

Qui utilise AidHound ?

Organismes à but non lucratif, fondations, secteur public, PME.

AidHound Logiciel - 1
AidHound Logiciel - 2
AidHound Logiciel - 3
AidHound Logiciel - 4
AidHound Logiciel - 5

AidHound ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

AidHound

AidHound

4,9 (10)
1 999,00 €
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
39
1
4,9 (10)
5,0 (10)
5,0 (10)
VS.
Prix à partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
14,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
173
101
4,5 (3 044)
4,4 (3 044)
4,4 (3 044)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à AidHound

Pipedrive
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des leads
Gestion du pipeline de ventes
Hivebrite
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Discussions/Forums
Gestion des abonnements
WildApricot
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Gestion des inscriptions
Gestion des événements
Sumac
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Gestion des clients
Notes de cas
CiviCRM
Fonctionnalités les mieux notées
Données démographiques
Gestion des bénévoles
Gestion des contacts
NewOrg
Fonctionnalités les mieux notées
Fonctions pour organ. à but non lucratif
Gestion des cas
Gestion des clients
PlanStreet
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des cas
Gestion des clients
Gestion des tâches
Exponent Case Management
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des cas
Suivi du temps
CaseWorthy
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Gestion des documents
Notes de cas

Avis sur AidHound

Note moyenne

Note globale
4,9
Facilité d'utilisation
4,9
Service client
5,0
Fonctionnalités
4,8
Rapport qualité-prix
5,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
90%
4
10%
Hugo
Hugo
Co-Founder & CEO (Portugal)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Événementiel, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Great product!

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

It was really quick and easy to customize it to our needs. The analytics tools are super useful in our everyday management.

Inconvénients :

Mobility is crucial for our team and, although AidHound works satisfactorily in a mobile environment, it will be a great upgrade when they release the mobile app.

Réponse de l'équipe de I AM - CONSULTORIA

il y a 5 ans

Hi, Hugo! Thank you so much for your feedback. We will be lauching our mobile app in the first half of 2021. Meanwhile, we will be improving a lot our mobile responsiveness. Take care! AidHound Team

Ruben
Design & ICT Manager (Portugal)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Definitely the best Solution for an European non-profit

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : It took a few weeks to fully implement AidHound in our organisation. Our previous database was basically an Excel sheet, and all the information needed to be imported into different AidHound's Forms. Their support team was very diligent in making sure we were going to able to save all the information into the new platform, which we did.

Avantages :

AidHound in three words: versatile, efficient and fast! Whatever it is that we needed to keep records - users, beneficiaries, activities, donors,... - AidHound makes everything easy to access and create reports. As a very specific non-profit that works with migrants and refugees in Lisbon (Portugal), we were desperately looking for a software that was able to work for us. AidHound's readily available support team was always ready to help us structure our data and implement any changes in the system as we needed.

Inconvénients :

We are very satisfied for choosing AidHoud, but if I have to pick an area where they can improve is its interface. Nothing terrible about it, just not very appealing.

Réponse de l'équipe de I AM - CONSULTORIA

il y a 5 ans

Thank you very much for the amazing review, Ruben. We promise to keep improving. Thank you for trusting AidHound :)

Duarte
CEO (Portugal)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great Case Management & Impact Analytics Software

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : The team is highly committed with improvement and responsive to our feedback, launching new improvements and features every month.

Avantages :

The ability to monitor every aspect of our performance with ease (tables, charts & graphs and outputs) is incredible.

Inconvénients :

Adopting AidHound was a good boost for our productivity, but there's still room for improvement in terms of its workflow management features.

Gabriela
Founder & President (Portugal)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Amazing Customised Service

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Our experience has been great. Aidhound has been completely customised to fit our organisation and the team has been extremely professional in meeting our needs and helping us reach our future ambitions. Unlike many other services in Portugal, Aidhound team is quick to respond, set up meetings, answer our questions and bring solutions.

Avantages :

I like that the software is very self explanatory. Once you have understood the different parts to the whole, it is easy to navigate. It is also very adaptable to our needs, which keep changing regularly.

Inconvénients :

There are some restrictions to the software, in that we cannot track our KPIs fully. However, it is just a matter of time until we can, as the Aidhound team assures us they are working on developing the software so that we may get out of it, everything we need!

Réponse de l'équipe de I AM - CONSULTORIA

il y a 5 ans

Gabriela, thank you for your kind words! We are really commited in allowing you to keep track of all your KPIs through AidHound. Expect news in the following weeks. Thanks!

Rita
Head of Acceleration (Portugal)
Capital risque et capital-investissement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A tool focused on increasing the efficiency of social multi-partners projects

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : I used AidHound a few years ago for the performance management of a social impact bond, and the experience was a real upgrade from the various complex excel spreadsheets we used to use. AidHound allowed us to have a shared platform with our partners operating the project on the ground, which not only improved our engagement and collaborative work, but also increased the quality of the data collected and respective assessment. I vividly recommend AidHound to anyone who values data collection and assessment, and who implements operational projects with several partners on the ground. Besides my experience, I am aware of several other case studies that AidHound has had and am always so impressed to see the impact that this tool can have in supporting the delivery of high quality social services. In addition, I want to highlight how great the team is, both in terms of service support but also on their mission-commitment to develop an effective solution adapted to serve social organisations.

Avantages :

The integration and shared access of important day-to-day project data with several partners, and the level of easiness it brought to the process (not to mention the upgrade it meant from how we were working before AidHound).

Inconvénients :

The level of analysis of the software was not 100% adjusted to our needs, however it served the needs of an ongoing monitoring and for deeper analysis we were able to develop such analysis on excel.