15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de WinTeam

WinTeam est une solution globale de gestion de la main-d'œuvre, des opérations et des finances pour les agents d'entretien et de sécurité en Amérique du Nord. Profitez de fonctionnalités de comptabilité et finances, d'analytique et de reporting, de RH, de gestion des avantages et de la conformité, de calcul des coûts, de planification du travail/personnel, ainsi que de gestion d'inventaire et d'assurance qualité. Le logiciel dispose d'un libre-service pour les clients et les employés, ainsi que d'une fonction de gestion des absences et du temps. Rationalisez les processus, connectez le back-office aux opérations d'interventions et mesurez la rentabilité de chaque site. La solution idéale pour les entreprises comptant 100 employés ou plus.

Qui utilise WinTeam ?

Conçue pour les entreprises de sécurité et de services de conciergerie qui possèdent des effectifs distribués.

WinTeam Logiciel - 1
WinTeam Logiciel - 2
WinTeam Logiciel - 3
WinTeam Logiciel - 4
WinTeam Logiciel - 5

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WinTeam

WinTeam

4,4 (120)
0,01 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
86
2
4,0 (120)
4,1 (120)
4,6 (120)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
5,75 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
352
18
4,6 (252)
4,3 (252)
4,4 (252)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à WinTeam

Factorial
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion de la paie
Rapports de paie
NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Alerte de paiement en double
Plan comptable
Rédaction de chèques
ADP Workforce Now
Fonctionnalités les mieux notées
Formulaire W-2
Gestion de la paie
Versement direct
QuickBooks Desktop Pro
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Grand livre général
Revenu et bilan comptable
EPAY Time & Attendance
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Pointage
Rapports et analyses
Trackforce Valiant
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Swept
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Planification du personnel
Suivi du temps
QuickBooks Desktop Enterprise
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité
Compte de résultat
Reporting financier
Sage CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Outils de collaboration
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques

Avis sur WinTeam

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,0
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
53%
4
36%
3
10%
1
1%
Tracie
President (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Eau/gaz/électricité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great software to run my entire business

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Overall, Winteam has helped me streamline my back office, while also controlling things in the field. It has saved me money by allowing me to in-house payroll and by preventing the timecard errors we used to have when our employees were filling out timecards by hand. The alert system allows me to know if a building is not being cleaned, so that one of my supervisors can handle the issue before the customer opens in the morning, so that we never have a client going without service, even if their regular cleaner can't get there.

Avantages :

I love that Winteam designed a software specifically for my industry. From estimates & scheduling to timekeeping, payroll and invoicing, and even benefits management tools, this software can handle every aspect of my commercial janitorial company.

Inconvénients :

I would find it very helpful if all reports were able to be printed. Not only do I find it a bit difficult to design custom reports, but some things simply cannot be printed. Also, the accounting piece is not as simple as something like Quickbooks. I can really drill down into the nitty-gritty of every aspect of my company, but I need my accountant to help me do it!

Barb
Controller (É.-U.)
Eau/gaz/électricité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

RCS

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

The modules are laid out very similar so it makes it easier for set up. The system makes it possible for many people in the organization to have important information at their fingertips. The reporting functionality is pretty good. We especially have liked the ease of payroll with timekeeping and different pay rates. The ability to do alot of customization has been both a pro and con. We have figured out many ways to customize the software for several areas of our business to have benefits.

Inconvénients :

Ehub frequently has issues. Many of our end users are not tech savvy so it causes a lot of training issues. Updating to GL for all transactions can be tedious. Reporting is pretty good but paying extra for BI has made a big difference. It would be nice if that was just included in the software price. The ability to do a lot of customization has been both a pro and con. It dies often make more basic processes more difficult than they need to be.

Eli
President (É.-U.)
Eau/gaz/électricité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

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1,0 l’année dernière

Commentaires : It has been a nightmare working with the WinTteam product, from integration to training new bookkeepers on the system. With the extra hour that we pay people to figure out the WinTeam software, we could afford to spend 2x the software price on something good.

Avantages :

It is an industry leader and and integrated solution where in theory, it can be the only software a cleaning company needs.

Inconvénients :

The software is very cumbersome to set up, not efficient to use, and it is very difficult to get the simple data reports out of it. There are some good service representatives, but it seems the help from different people often contradicts each other. Upon leaving they try to hold your data hostage and charge an exorbitant about just to see historic information.

Vickie
HR Manager (É.-U.)
Eau/gaz/électricité, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Payroll made easier

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : I love their customer service - they have an excellent response team to help with any problems that arises. I also like the Software Academy where I can log on at anytime and teach myself how to use a module or learn how to do something I have not done yet.

Avantages :

WT Software has made my job with payroll so much easier - we went from paper time cards to a much more accurate way to provide information and a time saving process of collecting the data

Inconvénients :

I came from a QuickBooks background and I did like that I could produce a Form 940 and 941 from the system - it's a feature that I would like to see from WT

Jennifer
Accounting Manager (É.-U.)
Sécurité et enquêtes, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Winteam has helped us keep everything together

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

That all facets are available in one place and work together. AP, AR, payroll, timekeeping, scheduling, inventory.

Inconvénients :

Would like more reporting to be standard with the product.