15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de ServiceWorks

OPTIMISEZ VOS OPÉRATIONS DE MAINTENANCE SUR SITE. Quel que soit le service que vous proposez, il existe une solution pour vous. Les solutions professionnelles de bout en bout comprennent tout ce dont vous avez besoin, y compris le calendrier, l'expédition, la facturation, l'optimisation des itinéraires, le suivi par GPS et le CRM (Customer Relationship Management).

En plus de toutes ces fonctionnalités, vous bénéficiez d'un service client gratuit. L'intégration sur le site est facilitée par l'importation de toutes les données relatives à vos clients et à votre liste de prix.

Qui utilise ServiceWorks ?

1. Appareils ménagers et CVC (chauffage, ventilation et climatisation) 2. Service de nettoyage 3. Service de lutte contre les nuisibles 4. Réparation automobile 5. Gestion de flotte 6. Maintenance aéronautique 7. Électricité et plomberie 8. Aménagement paysager etc.

ServiceWorks Logiciel - 1
ServiceWorks Logiciel - 2
ServiceWorks Logiciel - 3
ServiceWorks Logiciel - 4
ServiceWorks Logiciel - 5

ServiceWorks ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ServiceWorks

ServiceWorks

3,8 (85)
828,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
181
10
3,7 (85)
3,8 (85)
3,9 (85)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
18
5
4,7 (34)
4,4 (34)
4,2 (34)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à ServiceWorks

Square Virtual Terminal
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements en personne
Point de vente (PDV)
Rapports et analyses
FieldRoutes
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Historique des clients
Planification
WorkWave Route Manager
Fonctionnalités les mieux notées
Fonction de glisser-déposer
Optimisation des itinéraires
Suivi des livraisons
WorkWave Service
Fonctionnalités les mieux notées
Données en temps réel
Planification
Routage
QuickBooks Online
Fonctionnalités les mieux notées
Création des factures
Rapprochement bancaire
Reporting financier
OrangeHRM
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion des ressources humaines
Profils des employés
ZenMaid
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmation et rappels
Planification
Rendez-vous récurrents
Kickserv
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Facturation
Planification
Pocomos
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur ServiceWorks

Note moyenne

Note globale
3,8
Facilité d'utilisation
3,7
Service client
3,9
Fonctionnalités
3,8
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
39%
4
26%
3
18%
2
7%
1
11%
John
Associate Manager (Philippines)
Fabrication électrique/électronique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Usage of Service Works in Warranty Claims Submission

5,0 la semaine dernière Nouveau

Avantages :

Its user friendly, the fact that its in cloud - we don't have to set up a lot of things to get access to it. Its one of the software that I found so easy to use.

Inconvénients :

Need integration and another type or option when converting a file. We're working in the appliance industry and the other platforms we use only have limited options available that they're accepting specially on the file format / type - ServiceWorks or such is the one that need to adjust or look for an option to help.

Réponse de l'équipe de Service Works

la semaine dernière

Thank you for sharing your experience with ServiceWorks for warranty claims submission. Regarding your feedback on integration and file conversion options, we understand the importance of seamless compatibility, especially in the appliance industry. We'll explore options to enhance our integration capabilities and provide more file format options to better meet your needs. If you have any further suggestions or questions, please don't hesitate to reach out to our team.

Marion
Owner (É.-U.)
Pétrole et énergies, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Highly recommend ServiceWorks

4,0 la semaine dernière Nouveau

Commentaires : When we started with ServiceWorks in 2020, they met our needs and helped us get on track and stay there. Over the years, as our company has grown and evolved, ServiceWorks has been right there with us growning, changing and keeping up with our CRM needs.

Avantages :

ServiceWorks is a very high functioning CRM that helps us manage our appliance repair business very well. The reports are very diverse and give you eery type of KPI you could be looking for. The Customer data entry screen is very high functioning and helps you to track everything from basic customer information to warranty claims to advertising ROI.

Inconvénients :

The integration between the mobile app and the main system still has a few glitches especially when the techs are not near wifi signal

Réponse de l'équipe de Service Works

la semaine dernière

Thank you for your feedback. We are happy to hear you are enjoying our Software. Our primary goal is to see our users succeed, and we are dedicated to continually refining our platform to better meet your needs. Thank you for choosing ServiceWorks!

Valerie
Appliance repair tech (É.-U.)
Machines, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Listen to your users more

2,0 la semaine dernière Nouveau

Commentaires : Frustrating. And this survey makes it worse we choose the program because of its connection to swift link an appliance repair specific company. You don’t even have that as an option for the industry we work in.

Avantages :

It’s mobile friendly and works on the tablet so we can go paperless

Inconvénients :

They are constantly making updates and changes that makes the problems worse and don’t listen to what the problem actually is

Réponse de l'équipe de Service Works

la semaine dernière

Thank you for your feedback. We apologize for any frustrations caused by recent updates. Rest assured, we're prioritizing stability and will not introduce new features for a while. We value industry-specific integrations and will consider your feedback for future improvements. For further assistance, please contact our support team. Thank you for choosing ServiceWorks.

MEL
Service Managert (É.-U.)
Services aux consommateurs, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Service Works Audit

4,0 la semaine dernière Nouveau

Commentaires : What most frustrates me is the scheduling, the maps and the real time gps. But for the rest it is easy

Avantages :

Can sign in from anywhere because all the database goes to a cloud, and the computer stations will not depend on a main server like others.

Inconvénients :

Route sheet, maps, gps does not work as it should because it does not show the location of a truck in a real time; the order of the appointments is always mixed up and can't never prioritize the order of the scheduled stops from 1st-last.

Réponse de l'équipe de Service Works

la semaine dernière

Thank you for your feedback. We're glad our cloud-based system has provided convenience. We understand your concerns about route sheet management and GPS accuracy. Improving these features is a priority for us. Your feedback is invaluable, and we're committed to enhancing your experience. Feel free to contact our support team with any further suggestions or questions. Thanks for choosing ServiceWorks!

Moustafa
IT Field Tech (Canada)
Matériel informatique, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Highly efficient

4,0 la semaine dernière Nouveau

Avantages :

ServiceWorks helped me and my team achieve fast and great results with customers. Dispatch and technicians were great in terms job postings and enrouting

Inconvénients :

It rarely crashes. But I guess that’s normal since every app does

Réponse de l'équipe de Service Works

la semaine dernière

Thak you for your feedback. We are happy to hear you are enjoying our Software. We are constantly improving our system and staying up to date with the latest technological changes as it continues to grow. If you have any further suggestions, please do not hesitate to reach out. Thank you for choosing ServiceWorks!