Salesforce

par Salesforce

4.5 / 5 11 738 avis
Salesforce

Logiciels les + demandés


Pour qui ?

Le modèle de cloud computing multilocataires de Salesforce permet de répondre aux besoins des entreprises de toutes tailles et de tous secteurs. Les clients bénéficient d'un framework principal partagé tout en maintenant la confidentialité.

Notes moyennes

11 738 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4 / 5
  • Service client 4 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de $25/mois
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Salesforce
  • https://www.salesforce.com/ca/products/sales-cloud/overview/

En savoir plus sur Salesforce

Sales Cloud est une plateforme CRM personnalisable qui évolue avec vous. Obtenez des informations et une activité en temps réel sur vos clients au même endroit, ainsi que des renseignements grâce aux tableaux de bord et aux rapports. Connectez-vous à des milliers d'applications professionnelles pour étendre votre CRM à chaque service. Ou bien choisissez Salesforce Essentials pour petites entreprises pour gérer les relations clients et vous développer plus rapidement. Il est facile à configurer, facile à utiliser et évolue avec votre entreprise. Utilisez les informations sur les clients pour établir des priorités de manière intelligente et consacrer du temps aux tâches les plus importantes.

Salesforce - Fonctionnalités

  • Analyse du service client
  • Catalogage et catégorisation
  • Contrôle des réponses par e-mail
  • Gestion des connaissances
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Portail libre-service
  • Recherche
  • Suivi du support client
  • Collaboration
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la formation
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des leads
  • Gestion des objectifs et des quotas
  • Gestion des offres
  • Gestion des performances
  • Gestion des présentations
  • Gestion des réunions
  • Gestion du territoire
  • Accès mobile
  • Devis et offres
  • Gestion des tâches
  • Gestion du territoire
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration du chat interne
  • Intégration du marketing automation
  • Lead scoring
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Système de calendrier et de rappel
  • e-mail marketing
  • Gestion de projets
  • Gestion des contrats
  • Gestion des devis
  • Gestion des ventes
  • Gestion du temps
  • Planification
  • Prévision
  • Suivi des clients
  • Analyse prédictive
  • Automatisation du marketing
  • Ciblage du public
  • Communications avec les patients
  • Dossiers d'antécédents médicaux
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des médecins
  • Gestion des patients
  • Base de données de clients
  • Gestion des appels
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des canaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats
  • Gestion des leads
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des ventes sur le terrain
  • Gestion du territoire
  • Génération d'offres
  • Mesure des performances
  • Prévision des ventes
  • Suivi des références
  • e-mail marketing
  • Distribution de leads
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des pipelines
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Outils de prospection
  • Saisie de leads
  • Segmentation de leads
  • Suivi des activités
  • Suivi des sources
  • Analyse de corrélation
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse des concurrents
  • Analyse statistique
  • Mesure des performances
  • Modélisation dynamique
  • Modélisation et simulation
  • Présentation graphique des données
  • Rapports sur les exceptions
  • Tableau de bord
  • Distribution de leads
  • Enregistrement des appels
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des données
  • Gestion des listes d'appels
  • Gestion des performances
  • Lead scoring
  • Numérotation automatique
  • Saisie de leads
  • Tableau de bord

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Avis les plus utiles sur Salesforce

SalesForce is astounding for the most part at what it does, however can be hard to adjust to specifi

Traduire avec Google Translate Publié le 17/05/2019
Jerome M.
Senior Financial Analyst
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: It monitors our hopefuls and customers discourses over some stretch of time which causes us return from where the last discussion had finished. A decent record data also with 360-perspective on data. Devices work quite a bit of some acclaimed person to person communication destinations and could be considered as a simple exploring stage.

Avantages: A stage that offers deals the board, client administration, showcasing robotization and accomplice relationship the executives. It is a c cloud-based CRM arrangement, Salesforce gives you anyplace, whenever, access to your business information, even from cell phones. This stage helped us streamline our procedure and logged our discussion with every one of our customers/applicants monitoring the discourse history and knowing where we left at. It has a decent contact the board framework that enables the clients to store significantly more data like record/customer subtleties, addresses, other accessible data which permits a decent record information review. The Dashboard is adaptable and can fit to what their customer needs and requires for the particular procedure. It's a simple to explore programming particularly for the individuals who had been into cloud-based stage previously.

Inconvénients: The multifaceted nature of its highlights here and there are not being depleted/augmented by little scale organizations and could get overpowering now and again. Evaluating might be somewhat high for a little organization particularly on the off chance that they need something that is progressively adaptable. For our group, it took us some time to explore the stage completely and consider was on the most proficient method to tweak the stage dependent on our necessities. Recognizing what is as of now accessible for us and what can be considered for what's to come is something that we get to profound plunge through the span of months and a great deal of cooperation and discussion with the group. Announcing issues may be somewhat hard as far as realizing who is responsible for certain specialized glitch if its Salesforce people themselves or some application that connects to it.

Great CRM platform, but not always worth Salesforce's continually increasing licensing costs

Traduire avec Google Translate Publié le 06/03/2019
Andrew H.
Senior Vice President, Technology
Relations publiques et communications, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
2 / 5
Support client
2 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We used Salesforce to be our CRM and Professional Services Automation (PSA) system. We custom-built the PSA, but the CRM piece was mostly Salesforce out-of-the-box. Ultimately, if you can figure how to keep your licensing and other add-in costs in check, then Salesforce can be the right tool for you. Otherwise, you may find what we found, which is that Salesforce's continual cost increases eventually cause the platform to lose its ROI. We ultimately switched from Salesforce to Microsoft Dynamics 365 after Salesforce continually and forcibly raised their costs beyond our ROI threshold. The system was functionally fine, but the annual costs had simply become too much.

Avantages: As a CRM platform, it's everything you could ask for. Also, its AppStore is top notch. From a functionality perspective, you cannot go wrong with Salesforce. Also, as one of the biggest and most widespread platforms, there are plenty of Salesforce resources out there, so there is no shortage of help available should you need it. If you are a small non-profit particularly, Salesforce can be an incredible resource as your first 10 licenses are free (as long as you qualify as a non-profit with Salesforce)

Inconvénients: If you are a for-profit firm, be aware that Salesforce builds in an annual 7% licensing cost increase into it's contracts. As a result, you will be continually negotiating and re-negotiating with them to keep licensing costs reasonable. Even then, Salesforce will continually look to increase your spend with them. Their sales teams/account managers can be very aggressive and a lot of things you may want or need will cost you extra. They're also continually rotating their account managers. This can be very frustrating as a customer because just when you feel that you've built a good relationship with your account manager, Salesforce will switch people on you and then you have to work to rebuild a new relationship.

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