Retail Express

Qui utilise Retail Express ?

Perfect for Australian & NZ inventory-based retailers inc: APPAREL | FURNITURE & HOME | SPORTS & OUTDOOR | PETS | TOYS

Description de Retail Express

Inventory-based retailer? Our intuitive, powerful cloud-based POS, inventory and eCommerce software is trusted by 4000+ Australian & New Zealand retailers. Includes Australian-based personalised support and implementation for all customers as standard. Get access to a single platform to maximise profitability and optimise customer experience across all your bricks-and-mortar and online stores. Perfect for inventory-based retailers inc:
APPAREL | FURNITURE | SPORTS | PETS | TOYS | NUTRITION

Informations sur Retail Express

Retail Express

https://retailexpress.com.au

Prix de Retail Express

Retail Express n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Retail Express - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • CRM
  • Gestion SEO
  • Gestion de plusieurs magasins
  • Gestion des avis
  • Gestion des promotions
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Kitting
  • Marketing multicanal
  • Modèles
  • Sécurité des données
  • e-mail marketing

Logiciels d'e-commerce : afficher la liste complète

  • Caisse pour détaillant
  • Caisse pour restaurants
  • Carte de fidélité
  • Emplacements multiples
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Intégration e-commerce
  • Lecture de codes-barres
  • Profils de compte client
  • Signature électronique

Logiciels de caisse : afficher la liste complète

  • Autorisations d'accès utilisateur
  • Caisse pour bars
  • Caisse pour restaurants
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des prix
  • Gestion des remises
  • Gestion des stocks
  • Lecture de codes-barres
  • Suivi des retours
  • Suivi des ventes
  • Support de carte de fidélité
  • e-commerce

Logiciels de caisse pour iPad : afficher la liste complète

  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des prix
  • Gestion des remises
  • Gestion des stocks
  • Lecture de codes-barres
  • Suivi des retours
  • Suivi des ventes
  • Support de carte de fidélité
  • e-commerce
  • Écran tactile

Logiciels de caisse pour magasins : afficher la liste complète

  • CRM
  • Carte de fidélité
  • Emplacements multiples
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des marchandises
  • Gestion des retours
  • Rapports et analyses
  • Vente par correspondance
  • e-commerce
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion de points de vente : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des stocks pour la fabrication
  • Gestion multicanal
  • Identification des produits
  • Kitting
  • Optimisation des stocks
  • Prévision
  • Rapports et analyses

Logiciels de gestion de stocks : afficher la liste complète

  • Commerce mobile
  • Commerce social
  • Gestion SEO
  • Gestion des canaux
  • Gestion des catalogues
  • Gestion des commandes
  • Gestion des promotions
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Intégration de marketplace
  • Panier d'achat
  • Synchronisation de données
  • e-mail marketing

Logiciels e-commerce multicanal : afficher la liste complète

  • Carte de fidélité
  • Commerce mobile
  • Comptes clients
  • Configurateur de produits
  • Gestion SEO
  • Gestion des canaux
  • Gestion des catalogues
  • Gestion des commandes
  • Gestion des promotions
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Panier d'achat
  • e-mail marketing

Logiciels e-commerce pour PME : afficher la liste complète

  • Accès hors ligne
  • Commande en libre-service
  • Contrôle à distance
  • Enquêtes et feedback
  • Entrée en libre-service
  • Expiration de session
  • Gestion des appareils mobiles
  • Point de vente (PDV)
  • Restrictions de navigation
  • Réinitialisation automatique
  • Synchronisation de données

Logiciels pour borne interactive (pour iPad) : afficher la liste complète

  • Codes UGS et UPC
  • Codes-barres et RFID
  • Entrée et sortie
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des éléments
  • Optimisation des stocks
  • Prévision
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des coûts
  • Suivi des numéros de série

Logiciels pour inventaire : afficher la liste complète

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Avis sur Retail Express

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Note globale

3,8/5

Score moyen

Facilité d'utilisation 3,7
Service client 4,5
Fonctionnalités 3,9
Rapport qualité-prix 4,2

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Luke M.
Director
Vente au détail, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 08/06/2020

"A Fantastic System for all Retailers, big and small"

Commentaires: From the initial Sales manager, to the Implementation Manager.... all staff were fantastic, enthusiastic and more than capable of handling any questions/issues I had.

Avantages: The easy to use system means my staff picked it up quickly.
The detailed Back of House reporting is a managers dream.

Inconvénients: The only thing I've seen missing is an ability to sell an item via weight ($$/per kg), but it's minor. Our previous system never had this either so we're well placed to get around it. Would be great in the future.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 08/06/2020
Brad B.
Inventory Manager
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 19/05/2020

"Retail Express Implementation for a Small Multi Sectioned Retail Business"

Commentaires: The Overall Experience has been great very easy to transition . The On-boarding Program for Training was Great and the Access to Resources Fantastic. The Implementation Manager and other Points of Contact were all great to deal with.

Avantages: Modern Cloud based system that has all the Reporting Requirements needed but all the Functionality of a Modern System in a Age of Technology Advancement . It seems as though it has been designed for this Purpose not the " that's something we are going to develop in the Future attitude" that other Systems seem to have.

Inconvénients: At this stage I believe it is still the Honeymoon Period so just " Training Training Training" to get the Most out what we can Do with Retail Express

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 19/05/2020
Melissa B.
Accounts
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    4/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 03/10/2018

"Feedback"

Avantages: easy for sales staff to raise invoices. easy to enter new customers. easy to add new staff and modify existing ones.

Inconvénients: Have to manually do the upload to Xero each day.
Can not give customers a 7 or 14 day account.
Receiving stock when not all products are supplied is a nightmare.
Can not make it compulsory to put a customer PO on an invoice.
Can still process an invoice to a customers account when on stop credit.
Unable to set own compulsory fields when entering new stock/customers
Unable to set own preferences and shortcuts
unable to setup credit card surcharge to be added automatically when we select that payment method.
we provide service as well as sales. Can't set up a service item - has to be done as stock.
Pink pricing always changing/incorrect
Disabled products can still be added to PO’s
Comments on invoices don’t upload to xero
If an invoice that is in xero has been paid cash, and it has been rounded up it wont upload
Credit Notes don’t upload to xero

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 03/10/2018
Melanie F.
Office Manager
Matériel informatique, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 11/04/2019

"Great POS Cloud System"

Commentaires: Excellent service, quick responses to queries, very helpful support. Updates are provided via overnight uploads done automatically with no downtime to your system. New update information is provided in detail via email. They respond well to customer suggestions and are constantly improving the system.

Avantages: The implementation of this software is fantastic. A team of experts is available to help you transfer your database of stock, suppliers and customers with ease. Retail Express has a comprehensive knowledge database including video tutorials and instructions which all staff can access. The software is friendly, easy to use and navigate with email and internet integration.

Inconvénients: Special customer orders are tricky to handle. We are yet to understand how to order/manage customer orders and are currently doing this through the lay by option which is difficult unless you have one staff member managing this are (IE: you can over order stock). Back orders are a little cumbersome but can be adapted to suit your business needs. Overall though the positives of this system outweigh the small negatives.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 11/04/2019
Melanie F.
Retail Clerk
Fabrication électrique/électronique, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 17/09/2018

"Professional Support with Friendly Service"

Commentaires: This software is great for a business with multiple locations. It seems to contain a large scale fulfillment section which smaller businesses (such as ours) don't really need. Overall it's been a positive step forward for our business.

Avantages: Retail Express is easy to use. The point of sale is simple, yet very clever and allows you lay-by, sell and invoice all in the one transaction. It's search feature is fantastic, letting you view transactions from the day, week or via your own custom dates. We love the ability to email our customer invoices and receipts, saving us both time and money. Working with multiple screens in a web browser is a great bonus for our business.

Inconvénients: Retail Express doesn't really cater to customer orders that well. It categorizes them as lay-by's. It does not enable the customer order to be identified in a purchase order (IE: there is no automatically fulfill mechanism). It's difficult to search for a product and you can't seem to view who the customers are that purchased the product, based on the product.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 17/09/2018