17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Opfin

Gérer une entreprise en Inde est complexe. Les réglementations en constante évolution, la bureaucratie sans fin et les lois fiscales obscures signifient que même les petites entreprises ont besoin de comptables à temps plein. Même une tâche aussi simple que la paie devient un effort considérable, car les entreprises et les employés n'ont pas accès aux outils permettant de rationaliser ce processus.
Ne cherchez plus. Opfin est conçu par une équipe de comptables, de développeurs et de concepteurs qui connaissent bien les difficultés liées à la gestion d'une petite entreprise.

Qui utilise Opfin ?

La plateforme s'adresse à toutes les petites entreprises en Inde. Traitez vos tâches de paie "automagiquement". Il vous suffit de configurer votre compte pour que la solution se charge du reste, sans que vous ayez à lever le petit doigt.

Opfin Logiciel - 1
Opfin Logiciel - 2
Opfin Logiciel - 3
Opfin Logiciel - 4

Opfin ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Opfin

Opfin

4,6 (21)
2,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
20
2
4,6 (21)
4,5 (21)
4,7 (21)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
4,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
61
34
4,6 (1 026)
4,6 (1 026)
4,5 (1 026)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Opfin

Zoho Expense
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des reçus
Suivi des frais
Téléchargement de reçu mobile
Rippling
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la paie
Inscriptions aux avantages en ligne
Versement direct
Deel
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la paie
Rapports de paie
Versement direct
Keka
Fonctionnalités les mieux notées
Portail libre-service
Rapports et analyses
Suivi des congés
greytHR
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion de la paie
Rapports de paie
Paycor
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la paie
Portail des employés
Suivi des présences
Dayforce HCM
Fonctionnalités les mieux notées
Formulaire W-2
Gestion de la paie
Versement direct
Paylocity
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion de la paie
Versement direct
Namely
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion de la paie
Rapports et analyses

Avis sur Opfin

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
67%
4
29%
3
5%
Sagar
Sagar
Co-founder & CEO (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Easy to use payroll mgmt software for small-mid sized companies

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

- Covers all the basic features of payroll management, including all the Indian tax filing related nuances - Self-serve and very easy to use; in case of any doubts, the support team is quick to reply

Inconvénients :

- Integration with Slack and/or WhatsApp could be pretty useful

Naveen
Ceo (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Best and automated payroll solution

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : It has been an excellent journey.

Avantages :

We don’t need a Cpa anymore except for filing taxes. Opfin takes care of everything. Has awesome api’s. Can make employees and contractors payment from single page. Contractors payment is free. opfin takes care of tds, pt, esi, pf payments and quarterly filings. Has quickbooks integration too.

Inconvénients :

Need to drill into to get more details and employees and contractors details look alike. No ios/android apps.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Conseil en gestion, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : GetApp

Money goes missing, no one replies!! No customer support!!

3,0 il y a 2 ans

Avantages :

This does work most of the time for small businesses. But when the businesses start growing, this software starts giving glitches. I am using this for more than 2 years one of their oldest customers, but now I am fed up with their lack of responses on most of issues.

Inconvénients :

Our 27 lacs are missing from the account and we have no one to reach out to. Their chat support is a sham that no one looks after. Emails don't get replied and if they do, they are canned copy-pasted replies. Employees leave too frequently and there is no customer service. They have raised their prices to a prohibitive level.

Abhishek
CEO (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Énergies renouvelables et environnement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Underpromises and Overdelivers - By a huge margin.

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Every founder needs to be on top of the finances for as long as possible (before hiring an accounts guy). Opfin can help do the same without taking hours and hours of efforts in reviewing and approving. Over 5 years we have experimented with multiple softwares and processes to make things easy for our team (to execute things) AND for us (to keep a tab). Opfin has solved this by making it faster and simpler. Today, my time input to handle all of the below (with some analysis) is hardly 4-5 hours a month. PAYROLL - After understanding the product, I committed myself to Opfin at the beginning of the last financial year (April 2018) for payroll processing. Took some time to understand the working of Imprest and Advance Salaries so have to review the Tax Forms as I did some transactions for the employees directly from my other bank account.
TIP: Make sure all your employee-related transactions pass through Opfin and closing your annual accounts will be a breeze.
REIMBURSEMENTS - Started using full-time from September 2018 onwards. If there is imprest outstanding, it can directly get deducted from the salary so the onus is on the employees to file before payroll day. Wish I had started earlier because still consolidating accounts for Pre-Opfin days. ATTENDANCE - Soft usage began in January 2019. From April 2019 (15 days till the time of writing), implementing a flexi-timing policy across locations. Geo-tags help audit the non-compliant guys faster.

Avantages :

a) Automated filing of TDS, ESIC and PF (India specific) - they were a pain to do when I had to do them. b) Fast loading of reimbursements helps run through them without an additional resource monitoring it. c) GPS tags in attendance are perfect for passive monitoring. Haven't used their attendance machines yet. d) Payroll is super-simplified

Inconvénients :

a) For a new user, the simplified nature of the product as compared to other payroll products might take some getting used to - apprehensions being "if it is this simple, they must be missing some (compliances)" Needs to be sorted with a good Self Help section. b) You need to transfer money to their account for reimbursements and payroll. Again, a concern that goes away with time but will be a point of concern, especially for bigger payrolls.

Rajneesh
Director (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

A great help from the experts in HR/Accounts department

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : HR related tasks like - Payroll payments, TDS Payments, Contractor payments.
Along with employee attendance management and salary slip computation.

Avantages :

The software is fantastic for a startup domain and for big companies as well. Our company is a startup for Software solutions and experts in Construction CRM and integration and have a good handle on technology, finding a solution that perfectly caters to all our needs was next to impossible, but luckily we found Opfin. Their solution takes all the complexity out and makes all HR/TDS related tasks a breeze. Their auto-pilot for payroll execution is fantastic. Their product support is extremely knowledgeable and their head, himself makes sure all questions are answered to our content.

Inconvénients :

Does not have any native apps for iOS, which will make it easier to keep a tap on the attendance of the employees on the go.

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