15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Squadcast

Squadcast est une plateforme de réponse aux incidents de bout en bout, facile d'utilisation qui aide les équipes techniques à adopter les bonnes pratiques SRE (Site Reliability Engineering) afin d'optimiser la fiabilité des services, d'accélérer la vitesse d'innovation et d'offrir des expériences client exceptionnelles.

Qui utilise Squadcast ?

Conçue pour les entreprises de toutes tailles dans les secteurs des soins de santé et des télécommunications, entre autres, cette solution de gestion des incidents aide les entreprises à gérer les alertes et les incidents en situation d'urgence.

Squadcast Logiciel - 1
Squadcast Logiciel - 2
Squadcast Logiciel - 3
Squadcast Logiciel - 4
Squadcast Logiciel - 5

Squadcast ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Squadcast

Squadcast

4,5 (10)
12,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
50
22
4,5 (10)
4,2 (10)
4,4 (10)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
8,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
466
34
4,5 (4 492)
4,3 (4 492)
4,5 (4 492)

Alternatives à Squadcast

monday.com
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des employés
Gestion du pipeline de ventes
Modèles
Zabbix
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Notifications en temps réel
Suivi des serveurs
PagerDuty
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des incidents
Notifications en temps réel
Rapports d'incidents
OTRS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Notifications en temps réel
ServiceNow
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des accords de service
Gestion des billets
Gestion des incidents
Audacity
Fonctionnalités les mieux notées
Mixage audio
Montage audio
Saisie audio
Zoom Meetings
Fonctionnalités les mieux notées
Conférences vidéo
Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
Partage d'écran
Issuetrak
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Notifications en temps réel
Wrike
Fonctionnalités les mieux notées
Calcul des heures supplémentaires
Gestion des modèles
Workflow configurable

Avis sur Squadcast

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
80%
4
10%
1
10%
Bruno
Bruno
IT Service Engineer (Brésil)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

It is the system that does best what it sets out to do

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : For two years I worked as an IT services manager for a public agency. During this period, I tested multiple tools in order to select a tool for acquisition, but I ended up deciding to build an in-house tool to specifically meet our demands.

Avantages :

As stated in the title, the functionalities provided in the platform work very well: the interface is aesthetically pleasing, easy to use and understand, the presentation of the flow in which tickets and issues are escalated is very clear and the data analysis can be done in the platform is exceptional, including calculating metrics and performance indicators of the IT services in question.

Inconvénients :

The problem is not what the platform does (because what it does, it does well), but what it doesn't do. As it is not a complete solution, it requires IT teams to operate multiple systems. The idea of separating IT services from the elements that make up the service is good, but it requires using integration with another platform just to take care of the elements that make up the services. This can increase the final cost of the IT service management solution.

David
Owner (É.-U.)
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Top Notch Customer Service

4,0 il y a 7 mois

Avantages :

Customer service was amazing. Really went the extra mile, even after hours and on weekends.

Inconvénients :

Frequent recording issues that needed to be addressed with customer service.

Sylvia
Executive Director (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Poor service

1,0 il y a 9 mois

Commentaires : Very poor

Avantages :

I didn’t like anything about their services. You never speak to a person

Inconvénients :

never use the software. Their service is poor management the whole company. no communication No good phone numbers. There’s never anyone to speak to. They say 7 days free trial. Collect your information credit card information you cancel, but they still charge You be careful. They did this to me two months in a row. Never got my money back!

Utkarsh
DevOps Engineer (Inde)
Hôpitaux et soins de santé, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Squadcast: Been there.

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Best Centralised incident management tool.

Avantages :

- Custom definable escalation policy - You can integrate with N number of services with Squadcast - Complete transparency of the incident response process - Simple UI/UX and brilliant features to eliminate unwanted alerts

Inconvénients :

I can't find any, really happy as of now

Priyanka
Senior Software Engineer (Inde)
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Huge relief, dramatically simplifies on-call.

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : It’s a great product for incident management. The team, and founders are directly accessible. We’re considering some more flexible schedules now that we are on Squadcast. Our team is located across two timezones, so would love more flexibility in the on-call calendar scheduling.

Avantages :

We had a large team of 150 engineers, and we didn’t have the budget to have everyone on-call with one of the existing tools. We bought a few smartphones and directed all our critical alerts to them. We used to rotate the ownership of these smartphones weekly. We first heard of Squadcast through a friend at a different tech firm, and found out that they had adopted Squadcast with access to every engineer through a combination of unlimited free stakeholders with read-only-access, and customized bulk pricing for the rest. Squadcast has really helped us with easy handovers, and a great mobile interface.

Inconvénients :

Really happy for now as we are yet to experience any issues with Squadcast.