Qui utilise Infor M3 ?

Infor M3 est conçu pour les moyens et grands fabricants, distributeurs et prestataires de services après-vente du monde entier.

Description de Infor M3

Établissez une base pour la transformation numérique avec Infor M3 : une solution logicielle ERP (Enterprise Resource Planning) performante qui fait appel aux dernières technologies pour offrir une expérience utilisateur exceptionnelle et des données analytiques puissantes dans une plateforme de solution ERP multi-sociétés, multi-pays et multi-sites sur le cloud. Infor M3 et les solutions sectorielles CloudSuite associées sont dotées de fonctionnalités de pointe pour les secteurs de la chimie, de la distribution, de l'équipement, de la mode, de l'alimentation et des boissons, ainsi que de la production industrielle.

Informations sur Infor M3

Infor

https://www.infor.com/en-gb/products/m3

Vidéo de Infor M3
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Présentation des tarifs de Infor M3

Infor M3 n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. La version payante de Infor M3 est disponible à partir de 150,00 €/mois.


À partir de

150,00 €/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Infor M3 deployment and support

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Infor M3 - Fonctionnalités

  • Analyse hypothétique
  • Gestion de la qualité
  • Gestion des changements
  • Material Requirements Planning
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification des capacités

Logiciels APS (Advanced Planning and Scheduling) : afficher la liste complète

  • CRM
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la distribution
  • Gestion de projets
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des ressources d'entreprise
  • Gestion des ressources humaines
  • Gestion des stocks
  • Gestion financière
  • Rapports et analyses

Logiciels ERP : afficher la liste complète

  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la qualité
  • Gestion de la sécurité
  • Gestion des commandes
  • Gestion des devis
  • Gestion des documents
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Nomenclatures
  • Planification de la production
  • Rapports et analyses

Logiciels MRP (Material Resource Planning) : afficher la liste complète

  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la qualité
  • Gestion des commandes
  • Gestion des documents
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Prévision
  • Taçabilité

Logiciels de MES : afficher la liste complète

  • Gestion Import/Export
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion des transports
  • Planification de la demande
  • Planification des ventes et des opérations
  • Traitement des commandes
  • Échange de données informatisé

Logiciels de supply chain management : afficher la liste complète

  • Calcul des pénalités de retard
  • Emplacements multiples
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des contrats
  • Gestion des inspections
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taux
  • Location d'équipement médical
  • Location de voitures et de bateaux
  • Locations récurrentes
  • Planification
  • Réservation en ligne

Logiciels pour entreprises de location : afficher la liste complète

  • Achats
  • Codes-barres et RFID
  • Gestion Import/Export
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Prévision des ventes

Logiciels pour la distribution : afficher la liste complète

  • Devis
  • ERP
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de la qualité
  • Gestion de la sécurité
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des expéditions
  • Intégration comptable
  • MES (Manufacturing Execution System)
  • Material Requirements Planning
  • Rapports et analyses

Logiciels pour la fabrication : afficher la liste complète

Infor M3 - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à Infor M3

Avis sur Infor M3

Read all reviews

Overall rating

4,4/5

Average score

Facilité d'utilisation 3,7
Service client 4,1
Fonctionnalités 4,5
Rapport qualité-prix 4

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Dirk H.
Director, ERP System & Business Processing
Compagnies aériennes/Aéronautique, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/04/2019

"Proven, mature ERP is getting modern UI at last"

Commentaires: I have worked with M3 for a number of organizations, and besides effectively managing the material plan and production schedule, it has also served well for the management of multiple business units which require monthly consolidation, multi-currency financial operations, and the complete life cycle of business processes.

Avantages: M3 is a stable, robust, proven ERP system that fits a wide variety of industries well, handles international business requirements and has the flexibility to support both the front office and the back office. In recent years, this has been supplemented with a modern UI toolset, allowing for workflow design and management, along with browser-based homepages and widgets that present users with the information they need to act on, focusing on exceptional situations instead of repetitive, routine tasks.

Inconvénients: The basic user interface for functional programs is still designed in the old AS400/RPG style, with a series of panels and a method of proceeding from panel to panel and program to program which can seem counter-intuitive to the user. Output management (for forms such as customer invoices or packing lists) has long been a weak spot but that is being addressed with new tools being developed. API's are available for many programs which allows for the development of custom user interfaces via Infor OS Homepages and Widgets, but there are significant gaps where API's have not been published.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/04/2019
Steve B.
CIO
Machines, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/07/2019

"Pros and Cons"

Commentaires: Over all Infor has continued to serve the needs of our organization. As our business has increased over the years, the software has allow us to make processes more efficient therefore, we can do jobs with less people. As we have associates leave, there is no need to replace them

Avantages: M3 is a system that is configurable to almost any circumstance. It seems is you can think of a process that you would like to have the system perform, Infor has though of this also and there is a way to make it happen inside of me

Inconvénients: The system has so many options and programs making it a hard to know what all you can do or how to do or navigate.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/07/2019
Utilisateur vérifié
Group CIO
Verre, céramique et béton, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/09/2020

"Lot of flexibility and usefull functionalities"

Commentaires: user experience makes easier introduction of new hired colleagues.
Flexibility in configuration helps to add new functionalities fast.

Avantages: flexibility, easy of use and a lot of functionalities ready to use (that had to implement custom with other products)

Inconvénients: I see mainly 2 points:
1. enterprise structure has got some lacks, do not manage structured sales organizations (it doesn't exist a concept like it, which is usefull when you have same customer managed in different sales organization within the same company which could have different price list, discounts, payment terms)
2. all accounting is inherited through order, in example when I post good receipt I need to have cost center in purchase order and I cannot change during good receipt. And also for sales, all accounting are inherited from order. Workaround exists, but it is still a limitation

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/09/2020
Ben R.
M3 Project Manager
Services environnementaux, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/07/2020

"Niche Rental Application"

Commentaires: Allows for high volume of transactions and equipment movement throughout our over 30 locations. Could use more documentation on what is and is not supported functionality in certain programs. It is a fairly large ERP system, so this would be tough with all the new features being added.

Avantages: It has many more features than we currently use, that we can grow into.

Inconvénients: We are an unusual rental operation and initially it didn't have all the functionality that we required, so our 3rd party implementer made modifications to our base code, so when infor came out with the similar feature, we could not move to it. There are some feature fixes that can not be retrofit into our release.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/07/2020
Malcolm M.
CIO
Compagnies aériennes/Aéronautique, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/07/2020

"Quality ERP"

Commentaires: Infor support team (Elite customer) is excellent. Consulting engagements are sometimes not so great - it depends to a large degree on who you get..
Been users since 2010 comparison to the old Lawson company is night and day - way better now!

Avantages: Highly configurable product. Support from Infor is very good. Investment in the product by Infor continues to be significant and is showing results!

Inconvénients: Ironically, highly configurable! this lead to complexity in the initial set up to meet business process needs. However once established and implemented the product is stable and performs well. User interface is not premium but hoping for improvements when we move to Infor OS and homepages.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/07/2020